• Anonym (Liv)

Frånvaro på jobbet skapar problem

Jag har nyligen börjat jobba på en kommunal verksamhet efter föräldraledighet och vabbar och blir sjuk ofta (barnet smittar mig). Problemet är att jag får massa dead lines från mina chefer och andra och känner mig stressad över det. Saker blir inte gjorda i tid, men det är ingen som lider av det. Exempelvis gäller det diverse utredningar som tar två månader istället för en. Varför kan inte folk bara slappna av och gilla läget. Istället skriver de massa mejl till mig och undrar när det blir gjort...

• Svar på tråden Frånvaro på jobbet skapar problem
  • Limeblad
    Anonym (Liv) skrev 2021-01-21 16:23:02 följande:

Det är ingen som väntar på mina utredningar förutom mina chefer. Personer finns redan i vår verksamhet och får vad de behöver. Det behövs bara beskriva det för papper utifrån krav på verksamheten.

Man blir ju nyfiken vad det är för utredningar du gör som tar så lång tid och samtidigt är totalt meningslösa.
  • Anonym (Be)
    Limeblad skrev 2021-01-21 16:25:40 följande:

Man blir ju nyfiken vad det är för utredningar du gör som tar så lång tid och samtidigt är totalt meningslösa.

Skriver utredningarna på det sätt de ska arkiveras kanske? Alltså det är inte märkligt att ha sådant typ av administrativt arbete
  • Anonym (Be)

Skriver utredningarna på det sätt de ska arkiveras kanske? Alltså det är inte märkligt att ha sådant typ av administrativt arbete
  • Anonym (Be)

Ts. När du vabbat antar jag att du alltid tar ersättning från Fk? Gör man inte det har man nämligen inte rätt att vara ledig. Det kan vara bra att veta. Så att du inte struntar i att ta ut från Fk för att inte belasta samhället, för då kan arbetsgivaren absolut säga upp dig pga ogiltig frånvaro

• Anonym (xxx)
    Anonym (Be) skrev 2021-01-21 16:31:52 följande:

Ts. När du vabbat antar jag att du alltid tar ersättning från Fk? Gör man inte det har man nämligen inte rätt att vara ledig. Det kan vara bra att veta. Så att du inte struntar i att ta ut från Fk för att inte belasta samhället, för då kan arbetsgivaren absolut säga upp dig pga ogiltig frånvaro

Det behöver du nog inte vara orolig för.
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Be) skrev 2021-01-21 16:31:52 följande:

Det gör jag. Vi hade inte klarat oss ekonomiskt annars.
  • Anonym (Liv)

Det har inget med tråden att göra. Sedan är de viktiga på så sätt att det blir skrivet vilka behov kunderna har ifall de inte får vad de behöver, men inget ändras drastiskt när en utredning är färdig. Deras personal gör redan allt som behövs och lite till. Sedan har jag fler arbetsuppgifter än det. Men andra uppgifter kan inte chefer peka på eller skapa dead lines för.
  • Anonym (Merica)
    Anonym (Liv) skrev 2021-01-21 12:01:24 följande:

Jag har nyligen börjat jobba på en kommunal verksamhet efter föräldraledighet och vabbar och blir sjuk ofta (barnet smittar mig). Problemet är att jag får massa dead lines från mina chefer och andra och känner mig stressad över det. Saker blir inte gjorda i tid, men det är ingen som lider av det. Exempelvis gäller det diverse utredningar som tar två månader istället för en. Varför kan inte folk bara slappna av och gilla läget. Istället skriver de massa mejl till mig och undrar när det blir gjort...

Det är därför kvinnofolk ska vara hemma istället för att försöka sig på larv som jobb.
    Det bara förstör och förhindrar för andra som vill vara produktiva.

Kvinnofolk hör hemma i hemmet, med barn. De som säger nåt annat är bedragna.  
  • Anonym (Låt chefen vara med i loopen)

Tänker att man delar av livet faktiskt har tillfällen då man inte kan prestera och göra bättre än vad man gör.

Du behöver återkoppla till folk på ett sätt som gör att de får en realistisk bild av när deras grej blir klar.

Och din chef behöver också se till att det finns rutiner som hanterar din frånvaro och att du faktiskt gör det som du ska, snarare än hanterar folks frustration över att de väntar på dig.

Du behöver se till att din chef har koll på dina deadlines och hjälper dig att prioritera och kommunicera med de som behöver det du producerar!

Och du behöver strukturera upp ditt arbete på ett sätt som gör att du faktiskt klarar att presentera bra när du faktiskt är på jobbet!

• Anonym (Liv)
    Anonym (Merica) skrev 2021-01-21 16:48:29 följande:

Det är därför kvinnofolk ska vara hemma istället för att försöka sig på larv som jobb.

Det bara förstör och förhindrar för andra som vill vara produktiva.

Kvinnofolk hör hemma i hemmet, med barn. De som säger nåt annat är bedragna.  

Har inget emot det. Men vi har inte råd att enbart leva på min mans lön. Sverige är byggd så att båda ska jobba.
Svar på tråden Frånvaro på jobbet skapar problem