• Anonym (Molly)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

Jag gick igenom min mans pm och upptäckte att han skriver med andra tjejer, han skriver i stil med att han älskar dem, saknar dem, vill träffa dem. Vissa ska han ha träffat och då står det att dem hade det mysigt. ???? vad ska jag göra? ???????????? är det jag som är paranoid? ????????

• Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen
  • Anonym (Örjam)
    Fjäril kär skrev 2021-02-02 10:40:51 följande:

Jag frågade varför det skulle vara värre att snoka än att vara otrogen? Och hur moralen var skaffad på den punkten..

Har man ingenting att dölja i avseende otrohet har man inget behov av att dölja en massa saker. Då har man redan förtroende nog att säga att man har privata mail om känsliga saker. Jag tror ju inte att du fipplar med mobilen ständigt och jämt och gör skumma saker bakom din sambos rygg och gör henne osäker bara för att du har mail med nån information som bara är din?

Jag gör en massa skumma saker med min mobil som om min flickvän skulle vara paranoid säker skulle få hennes att vilja snoka. Planerar överraskningar köper presenter, bokar resor, kurser och en massa annat som självklar kan se konstigt utan att det på något sätt handlar om att gå bakom ryggen med någon form av otrohet. Har också en del klienter som mår dåligt och fått förtroendet att ha möjlighet att kontakta mig privat och på konstiga tider och där det finns information som endast är för mig och ingen annan.
  • Anonym (Mimmi)

Hur kan man ha sina sociala medier öppna för någon att läsa, är min första tanke.
    Jag låser alltid, alltid så ingen obehörig kan gå in och snoka.

Att komma på min partner snokande i min dator eller mobil... ja, herregud... jag vet faktiskt inte hur det skulle sluta.
    Och då har jag inte någonsin bedragit honom eller skrivit om något som vore olämpligt i ett förhållande. Dock har jag mycket annat som är högst privat och som inga andra har med att göra.

Sambon var inte så nog med detta när vi träffades, dock har jag förklarat det viktiga i att få ha sitt privata i fred. Så numera låser han oftast dator och mobil när han inte använder dem.

Alla borde ha rätt till sin privata sfär om det så önskas.

• Anonym (man)
    Anonym (Stina) skrev 2021-02-01 13:38:18 följande:
    Vilken tragisk syn på människor. Otrohet är relativt vanligt men förhärdade psykopater som utan att blinka kan ljuga en partner rätt upp i ansiktet är som väl är ytterst ovanligt och den typen av människor känner man ofta igen rätt lätt. Har väldigt svårt att se att läsa privata meddelanden är enda sättet att få reda på sanningen men är man lat och feg och inte vill sätta sig ner och prata när något känns fel så är det en enkel men mycket svinig lösning att läsa en partners privata meddelanden och också ett bra sätt att helt döds en relation om det upptäcks och det visar sig vara så att det var helt legitima möten och kontakter som avhandlades i de personliga meddelandena.
    Vilken löjligt bild du målar upp skulle jag snarare vilja påstå....

I stort sett ALLA som varit otrogna ljuger om sin otrohet och inte enbart "härdade psykopater" som du vill få det till Stina.

Det säger väl sig självt att om man klarar av att gå bakom ryggen på sin partner under lång tid, sitta och ljuga personen rakt i ansiktet under lång tid för att dölja det man håller på med eller möjliggöra det.... som tex säga att man ska jobba över när man egentligen ska knulla älskaren/älskarinnan. Så lär man inte ha några som helst problem med att ljuga när partnern frågar om man är otrogen.
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-02 11:11:44 följande:

Hur kan man ha sina sociala medier öppna för någon att läsa, är min första tanke.
    Jag låser alltid, alltid så ingen obehörig kan gå in och snoka.

Att komma på min partner snokande i min dator eller mobil... ja, herregud... jag vet faktiskt inte hur det skulle sluta.
    Och då har jag inte någonsin bedragit honom eller skrivit om något som vore olämpligt i ett förhållande. Dock har jag mycket annat som är högst privat och som inga andra har med att göra.

Sambon var inte så nog med detta när vi träffades, dock har jag förklarat det viktiga i att få ha sitt privata i fred. Så numera låser han oftast dator och mobil när han inte använder dem.

Alla borde ha rätt till sin privata sfär om det så önskas.

Låter ju jättelogiskt... men prova och vänd på det. Prova att byta ut snoka med vara otrogen. 

Hur man bedra sin partner och ljuga personen i ansiktet dagligen, är min första tanke. Och hur ska man kunna undvika att slösa bort sitt liv på en sådan idiot?

Att komma på min partner med att vara otrogen och veta att jag slösat bort mitt liv på en idiot, ja herregud.... jag vet precis hur det skulle sluta. Men för att kunna göra något åt det måste jag ju få reda på det, och hur ska det gå till utan att snoka?

Alla borde ha rätt att få göra sina egna val och slippa slösa bort sitt liv på idioter.
    Men hur ska man kunna nyttja den rätten om man inte vet något?
  • Anonym (Örjam)
    Anonym (man) skrev 2021-02-02 11:12:31 följande:

Vilken löjligt bild du målar upp skulle jag snarare vilja påstå....

I stort sett ALLA som varit otrogna ljuger om sin otrohet och inte enbart "härdade psykopater" som du vill få det till Stina.

Det säger väl sig självt att om man klarar av att gå bakom ryggen på sin partner under lång tid, sitta och ljuga personen rakt i ansiktet under lång tid för att dölja det man håller på med eller möjliggöra det.... som tex säga att man ska jobba över när man egentligen ska knulla älskaren/älskarinnan. Så lär man inte ha några som helst problem med att ljuga när partnern frågar om man är otrogen.

Handlar mycket om att man bara ser det man vill se. Väldigt få är så pass bra på att ljuga att den som vill se sanningen låter sig luras.
  • Anonym (Örjam)
    Anonym (man) skrev 2021-02-02 11:24:02 följande:

Låter ju jättelogiskt... men prova och vänd på det. Prova att byta ut snoka med vara otrogen. 

Hur man bedra sin partner och ljuga personen i ansiktet dagligen, är min första tanke. Och hur ska man kunna undvika att slösa bort sitt liv på en sådan idiot?

Att komma på min partner med att vara otrogen och veta att jag slösat bort mitt liv på en idiot, ja herregud.... jag vet precis hur det skulle sluta. Men för att kunna göra något åt det måste jag ju få reda på det, och hur ska det gå till utan att snoka?

Alla borde ha rätt att få göra sina egna val och slippa slösa bort sitt liv på idioter.

Hur tänker du nu. Är känslan fel i en relation så går man vidare. Att snoka för att få reda på om en partner är otrogen handlar bara om att man inte vill ta eget ansvar för vad man känner utan vill ha en syndabock för att kunna välja att gå vidare utan att ta ansvar för sitt eget liv och sina känslor.
  • Anonym (man)
    Anonym (Örjam) skrev 2021-02-02 11:29:04 följande:
    Handlar mycket om att man bara ser det man vill se. Väldigt få är så pass bra på att ljuga att den som vill se sanningen låter sig luras.
    Jag tror snarare att väldigt få är så naiva som du är.
  • Anonym (man)
    Anonym (Örjam) skrev 2021-02-02 11:38:28 följande:
    Hur tänker du nu. Är känslan fel i en relation så går man vidare. Att snoka för att få reda på om en partner är otrogen handlar bara om att man inte vill ta eget ansvar för vad man känner utan vill ha en syndabock för att kunna välja att gå vidare utan att ta ansvar för sitt eget liv och sina känslor.
    Jag undrar snarare hur du tänker när du tror att du öht kan ha en känsla när du inte har en jävla aning om vad som pågår bakom din rygg. Du påstår att tankeläsning inte existerar men tror samtidigt att du kan veta saker som pågår bakom din rygg... hur tänker du där?

Hur fan har du tänkt dig att du ska ta ansvar för vad din partners kan tänkas hitta på bakom din rygg?

Nej det handlar fortfarande inte om att hitta syndabockar, det handlar om att få reda på sanningen så man kan förhålla sig till, sanningen kan lika väl vara att din partner inte är otrogen, men det vet du ju inte förrän du luskat fram den.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-02 11:24:02 följande:

Det är logiskt och fungerar hur bra som helst.

Sen kan jag inte fatta hur man kan sitta och dryfta en massa skit om otrohet i en chatt som kan läsas av den sista man vill ska göra det. Det begriper man väl, att om man inte har sina saker och ting stängda så finns alltid en risk, om än liten, att någon går in och snokar.

Att snoka i privata saker är som att öppna andras brev och det är inte ens lagligt, lika olagligt är det att läsa i privata saker i datorer eller mobiler.

Det är klart att man inte vill vara ihop med någon som är otrogen. Men det kan jag säga dig, att OM jag skulle bedra min partner så skulle han iallafall inte få veta det genom mina stängda medier. (Skulle aldrig göra så mot honom oavsett.)

Hur menar du att jag ska byta ut snoka mot att vara otrogen? 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-02 13:19:12 följande:
    Jag undrar snarare hur du tänker när du tror att du öht kan ha en känsla när du inte har en jävla aning om vad som pågår bakom din rygg. Du påstår att tankeläsning inte existerar men tror samtidigt att du kan veta saker som pågår bakom din rygg... hur tänker du där?

Hur fan har du tänkt dig att du ska ta ansvar för vad din partners kan tänkas hitta på bakom din rygg?

Nej det handlar fortfarande inte om att hitta syndabockar, det handlar om att få reda på sanningen så man kan förhålla sig till, sanningen kan lika väl vara att din partner inte är otrogen, men det vet du ju inte förrän du luskat fram den.
    Hur skulle det kännas om du, när du snokat utan din partners tillåtelse, upptäcker att hon inte varit ute och vänstrat? Att hon är oskyldig och att du begått ett brott för att leta efter något som hon aldrig gjort?

Skulle du erkänna att du rotat i hennes privatsaker? Om nej, varför inte? Då är du precis lika rutten som hon hade varit om hon hade bedragit dig!
Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen