Anonym (man) skrev 2021-02-02 11:24:02 följande:
Låter ju jättelogiskt... men prova och vänd på det. Prova att byta ut snoka med vara otrogen.
Hur man bedra sin partner och ljuga personen i ansiktet dagligen, är min första tanke. Och hur ska man kunna undvika att slösa bort sitt liv på en sådan idiot?
Att komma på min partner med att vara otrogen och veta att jag slösat bort mitt liv på en idiot, ja herregud.... jag vet precis hur det skulle sluta. Men för att kunna göra något åt det måste jag ju få reda på det, och hur ska det gå till utan att snoka?
Alla borde ha rätt att få göra sina egna val och slippa slösa bort sitt liv på idioter.
Men hur ska man kunna nyttja den rätten om man inte vet något?
Det är logiskt och fungerar hur bra som helst.
Sen kan jag inte fatta hur man kan sitta och dryfta en massa skit om otrohet i en chatt som kan läsas av den sista man vill ska göra det. Det begriper man väl, att om man inte har sina saker och ting stängda så finns alltid en risk, om än liten, att någon går in och snokar.
Att snoka i privata saker är som att öppna andras brev och det är inte ens lagligt, lika olagligt är det att läsa i privata saker i datorer eller mobiler.
Det är klart att man inte vill vara ihop med någon som är otrogen. Men det kan jag säga dig, att OM jag skulle bedra min partner så skulle han iallafall inte få veta det genom mina stängda medier. (Skulle aldrig göra så mot honom oavsett.)
Hur menar du att jag ska byta ut snoka mot att vara otrogen?