• Anonym (Molly)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

Jag gick igenom min mans pm och upptäckte att han skriver med andra tjejer, han skriver i stil med att han älskar dem, saknar dem, vill träffa dem. Vissa ska han ha träffat och då står det att dem hade det mysigt. ???? vad ska jag göra? ???????????? är det jag som är paranoid? ????????

• Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen
  • Anonym (Stina)
    Anonym (123) skrev 2021-02-01 13:28:44 följande:

Tror du att det är så enkelt att få folk att erkänna? De allra flesta som är otrogna kommer att ljuga för att skydda sig själva. Att läsa privata meddelanden är tyvärr ofta det enda sättet att få bevis för sin partners otrohet.

Vilken tragisk syn på människor. Otrohet är relativt vanligt men förhärdade psykopater som utan att blinka kan ljuga en partner rätt upp i ansiktet är som väl är ytterst ovanligt och den typen av människor känner man ofta igen rätt lätt. Har väldigt svårt att se att läsa privata meddelanden är enda sättet att få reda på sanningen men är man lat och feg och inte vill sätta sig ner och prata när något känns fel så är det en enkel men mycket svinig lösning att läsa en partners privata meddelanden och också ett bra sätt att helt döds en relation om det upptäcks och det visar sig vara så att det var helt legitima möten och kontakter som avhandlades i de personliga meddelandena.
  • Anonym (123)
    Anonym (Stina) skrev 2021-02-01 13:38:18 följande:
    Vilken tragisk syn på människor. Otrohet är relativt vanligt men förhärdade psykopater som utan att blinka kan ljuga en partner rätt upp i ansiktet är som väl är ytterst ovanligt och den typen av människor känner man ofta igen rätt lätt. Har väldigt svårt att se att läsa privata meddelanden är enda sättet att få reda på sanningen men är man lat och feg och inte vill sätta sig ner och prata när något känns fel så är det en enkel men mycket svinig lösning att läsa en partners privata meddelanden och också ett bra sätt att helt döds en relation om det upptäcks och det visar sig vara så att det var helt legitima möten och kontakter som avhandlades i de personliga meddelandena.
    Vilken naiv syn på människor. De allra flesta som är otrogna är inte psykopater, nej, men de allra flesta som är otrogna vet att det de gör är fel och vill inte bli påkomna. Hade de inga som helst problem med att berätta sanningen så skulle de ju knappast varit otrogna från början, eller hur? Då skulle de varit ärliga med en gång och sagt att de nu tänkte gå ut och knulla någon annan. Även fullt normala människor med normalt utvecklad empati och förmåga till skuldkänslor har svårt att stå för det de gjort, när de vet att de gjort fel. Faktum är att själva skuldkänslorna i sig ofta är det som ligger bakom förnekelsen och den defensiva hållning som otrogna ofta intar när de blir konfronterade. Trots att de är fullt medvetna om att deras partner har rätt. Som sagt, det är otroligt naivt att tro att alla som inte är psykopater alltid är ärliga och berättar sanningen så fort de konfronteras med något dåligt de gjort. Det är fullt mänskligt att ha brister och svagheter.
  • Anonym (Örjam)
    Anonym (123) skrev 2021-02-01 19:48:11 följande:

Vilken naiv syn på människor. De allra flesta som är otrogna är inte psykopater, nej, men de allra flesta som är otrogna vet att det de gör är fel och vill inte bli påkomna. Hade de inga som helst problem med att berätta sanningen så skulle de ju knappast varit otrogna från början, eller hur? Då skulle de varit ärliga med en gång och sagt att de nu tänkte gå ut och knulla någon annan. Även fullt normala människor med normalt utvecklad empati och förmåga till skuldkänslor har svårt att stå för det de gjort, när de vet att de gjort fel. Faktum är att själva skuldkänslorna i sig ofta är det som ligger bakom förnekelsen och den defensiva hållning som otrogna ofta intar när de blir konfronterade. Trots att de är fullt medvetna om att deras partner har rätt. Som sagt, det är otroligt naivt att tro att alla som inte är psykopater alltid är ärliga och berättar sanningen så fort de konfronteras med något dåligt de gjort. Det är fullt mänskligt att ha brister och svagheter.

Men jösses hur står man ut med livet om man tror att alla ljuger och bidrar så man måste leka detektiv och snoka runt i mail och PM. Skulle jag ha en partner som jag för ett ögonblick misstänkte kunda stå framför mig, se mig i ögonen och ljuga mig rätt upp i ansikte skulle det få mig att avsluta relationen direkt. Att läsa andras mail och PM så lågt skulle jag aldrig sjunka.
  • Anonym (Honey caught me red handed)
    Anonym (Stina) skrev 2021-02-01 13:08:33 följande:

Självklart läser man inte andras privata mail, massenger och PM. Det heter PM för att det är ett personligt meddelande och inte något som skrivs på Facebook. Har svårt att förstå hur man kan se sig i spegeln om man läser andras meddelanden. Om du nu hade misstankar mot din man varför sänker du dig till att bli ett svin istället för att rakt upp och ner fråga hur det ligger till och sedan tala ut, värdera och fatta beslut på ett moget sätt.

Problemet är att den typen av människa som ts man verkar vara är ungefär som den där gamla låten med Shaggy: "it wasn't me".

Det går inte att fråga och få ärliga svar. Eller att tala ut på ett moget sätt för den delen heller. Har du missat att han påstår att "mysa" betyder hångel?

Då ställs man inför tre val:

1 Inse att man inte har tillräckligt med förtroende för sin partner och göra slut utan några som helst "bevis". Kanske det rätta att göra men när man står där med barn, huslån och gud vet allt kanske inte magkänslan väger så tungt trots allt.

2 Låta allt fortgå som vanligt och riskera leva i en lögn i resten av sitt liv. Om inte maken hinner dra med en av sina älskarinnor innan dess.

3. Snoka.

Jag vet vad jag skulle göra.
  • Anonym (Örnie)
    Anonym (Örjam) skrev 2021-02-01 19:59:23 följande:
    Att läsa andras mail och PM så lågt skulle jag aldrig sjunka.
    Säger han som tycker lite hångel med kollegan på julfesten bara är lite skoj, ingen fara alls. Samt berömmer sig för att kunna smyga bättre än PM med sådant som partnern inte bör se.

• Anonym (Kim)

Något är ju inte riktigt i relationen. Tänk efter. Har han betett sig illa? Har du misstänkt att han varit otrogen. Har du tänkt på att om du gett fan i att snoka har livet puttrat på vanligt. Skrämmande va?

Det är alltid fel att snoka!

Nu har du två val. Det ena är att reda ut det hela. Få honom att fatta felet i att ha kontakt med andra kvinnor. Kan du förlåta? Fortsätter ni tillsammans får du lägga det bakom dig och inte vid minsta tjafs dra upp otroheten. Då kommer ni aldrig vidare.

Det andra valet är att avsluta relationen.

Oavsett val ska ni ta in en familjeterapeut för att reda ut och gå vidare. Tillsammans eller åt var sitt håll.

• Anonym (Honey caught me red handed)
    Anonym (Kim) skrev 2021-02-01 22:52:31 följande:

Något är ju inte riktigt i relationen. Tänk efter. Har han betett sig illa? Har du misstänkt att han varit otrogen. Har du tänkt på att om du gett fan i att snoka har livet puttrat på vanligt. Skrämmande va?

Ja, det är skrämmande att ts kunde ha levt i en lögn många år till. Kanske ända tills maken blåst henne på allt, både känslomässigt och materiellt.

Min erfarenhet är att det finns två typer som snokar: De med ett sjukligt kontrollbehov och de som på goda grunder anar att något är fel utan att få de ärliga svar de önskar av sin partner.
  • Fjäril kär

Hur kan det vara värre att snoka än att vara otrogen?

Hur står det till med moralen egentligen?

Har man ingenting att dölja behöver man heller inte bli så upprörd och kränkt över sin privata sfär... Just saying...

• Anonym (Örjam)
    Fjäril kär skrev 2021-02-02 10:01:28 följande:

Hur kan det vara värre att snoka än att vara otrogen?

Hur står det till med moralen egentligen?

Har man ingenting att dölja behöver man heller inte bli så upprörd och kränkt över sin privata sfär... Just saying...

Det är alldeles utmärkt med min moral. Har inget bland mina mail och PM som handlar om att jag är otrogen eller liknande men jag har en väldig massa känslig information som jag fått av andra i förtroende och detta skall självklart inte min flickvän snoka i då det också påverkar min trovärdighet om hon snokar i saker som hon inte har med att göra. Min flickvän är också med i stödgrupper för folk som av någon anledning mår dåligt inom Tantra, BDSM och swingersliv samt att hon på fritiden ger tantrisk massage och andra former av kroppsterrapi så det finns självklart saker bland hennes e-post och i PM som jag absolut inte skall se. Är ett rent skitprat att den som inte har något att dölja inte behöver bli kränkt. Har som sagt inget jag döljer för min flickvän i mailen när det gäller mina egna handlingar och förehavanden men saker som kan vara katastrofala för andra om det blir en massa snack på stan så därför är min mail min mail och flickvännens mail är hennes mail utan undantag och skull jag mot förmodan upptäcka att hon snokar bland mina privata mail och PM så är vår relation slut på en gång.
  • Fjäril kär
    Anonym (Örjam) skrev 2021-02-02 10:24:24 följande:

Det är alldeles utmärkt med min moral. Har inget bland mina mail och PM som handlar om att jag är otrogen eller liknande men jag har en väldig massa känslig information som jag fått av andra i förtroende och detta skall självklart inte min flickvän snoka i då det också påverkar min trovärdighet om hon snokar i saker som hon inte har med att göra. Min flickvän är också med i stödgrupper för folk som av någon anledning mår dåligt inom Tantra, BDSM och swingersliv samt att hon på fritiden ger tantrisk massage och andra former av kroppsterrapi så det finns självklart saker bland hennes e-post och i PM som jag absolut inte skall se. Är ett rent skitprat att den som inte har något att dölja inte behöver bli kränkt. Har som sagt inget jag döljer för min flickvän i mailen när det gäller mina egna handlingar och förehavanden men saker som kan vara katastrofala för andra om det blir en massa snack på stan så därför är min mail min mail och flickvännens mail är hennes mail utan undantag och skull jag mot förmodan upptäcka att hon snokar bland mina privata mail och PM så är vår relation slut på en gång.

Jag frågade varför det skulle vara värre att snoka än att vara otrogen? Och hur moralen var skaffad på den punkten..

Har man ingenting att dölja i avseende otrohet har man inget behov av att dölja en massa saker. Då har man redan förtroende nog att säga att man har privata mail om känsliga saker. Jag tror ju inte att du fipplar med mobilen ständigt och jämt och gör skumma saker bakom din sambos rygg och gör henne osäker bara för att du har mail med nån information som bara är din?
Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen