• Anonym (Molly)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

Jag gick igenom min mans pm och upptäckte att han skriver med andra tjejer, han skriver i stil med att han älskar dem, saknar dem, vill träffa dem. Vissa ska han ha träffat och då står det att dem hade det mysigt. ???? vad ska jag göra? ???????????? är det jag som är paranoid? ????????

• Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen
  • Anonym (Örjam)
    Anonym (man) skrev 2021-02-02 13:19:12 följande:

Jag undrar snarare hur du tänker när du tror att du öht kan ha en känsla när du inte har en jävla aning om vad som pågår bakom din rygg. Du påstår att tankeläsning inte existerar men tror samtidigt att du kan veta saker som pågår bakom din rygg... hur tänker du där?

Hur fan har du tänkt dig att du ska ta ansvar för vad din partners kan tänkas hitta på bakom din rygg?

Nej det handlar fortfarande inte om att hitta syndabockar, det handlar om att få reda på sanningen så man kan förhålla sig till, sanningen kan lika väl vara att din partner inte är otrogen, men det vet du ju inte förrän du luskat fram den.

Trams. Självklart vet jag hur min flickvän fungerar och hur hon kan tänkas agera utan att vara tankeläsare. Minst sagt ett märkligt sammanträffande att nästan alla här på FL tycks ha eller ha haft relationer med psykopater. Måste vara väldigt trist och jobbigt att hela tiden utgå från att man har en partner som går bakom ryggen och helt obehindrat ljuger om detta. Personligen har jag jobbat med tillräckligt många psykopater för att enkelt känns igen den typen av person och jag väljer självklart inte att inleds en relation med personer med psykopatiska drag. Självklart handlar det om att hitta en syndabock försök inte lura dig själv med något annat för det är både genomskinligt och skrattretande.
  • Anonym (.)

Varför vill man vara tillsammans med någon man inte litar på? För så är det, om man snokar, då litar man inte på sin partner. 

• Anonym (Örnie)
    Anonym (.) skrev 2021-02-02 14:00:29 följande:

Varför vill man vara tillsammans med någon man inte litar på? För så är det, om man snokar, då litar man inte på sin partner. 

Så om man efter 20 år tillsammans, med barn och villa och flermiljonslån blir fundersam på vad som kanske/antagligen pågår - så lämnar man bara allt?

Man vet nog inte om man litar på sin partner. Man har alltid gjort det tidigare, men något är plötsligt annorlunda. Instinkten säger att det är något skumt på gång. Men man vill veta säkert, dels för att inte bli fintad, men även för att inte komma med falska anklagelser.

• Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-02 13:29:29 följande:
    Hur skulle det kännas om du, när du snokat utan din partners tillåtelse, upptäcker att hon inte varit ute och vänstrat? Att hon är oskyldig och att du begått ett brott för att leta efter något som hon aldrig gjort?

Skulle du erkänna att du rotat i hennes privatsaker? Om nej, varför inte? Då är du precis lika rutten som hon hade varit om hon hade bedragit dig!
    Det skulle känna bra eftersom då vet jag att jag kan släppa mina misstankar och vara kvar i förhållandet och slipper fucka upp tillvaron för både mig och våra kids.

Hur skulle du känna om du 5 år senare upptäcker att din partner bedragit dig som du misstänkte då men aldrig tog reda på?

Givetvis skulle jag erkänna, förklara varför och ge henne en chans att förhålla sig till det och själv välja. Jag tror dock inte hon skulle bry sig eftersom både hon och jag är öppna med vårt privatliv, jag skulle heller inte bry mig. Varför skulle jag det, jag har inget att dölja?
  • Anonym (man)
    Anonym (Örjam) skrev 2021-02-02 13:37:20 följande:
    Trams. Självklart vet jag hur min flickvän fungerar och hur hon kan tänkas agera utan att vara tankeläsare. Minst sagt ett märkligt sammanträffande att nästan alla här på FL tycks ha eller ha haft relationer med psykopater. Måste vara väldigt trist och jobbigt att hela tiden utgå från att man har en partner som går bakom ryggen och helt obehindrat ljuger om detta. Personligen har jag jobbat med tillräckligt många psykopater för att enkelt känns igen den typen av person och jag väljer självklart inte att inleds en relation med personer med psykopatiska drag. Självklart handlar det om att hitta en syndabock försök inte lura dig själv med något annat för det är både genomskinligt och skrattretande.
    Som sagt, du är väldigt naiv och verkar tro på tankeläsning. Dessutom verkar du ha oerhört svårt att öht sätta dig in i någon situation som inte motsvarar det du upplevt tidigare.

Du gör en fet tankevurpa i att tro att allt snokande beror kronisk kontrollbehov. Det säger ju allt om din oförmåga att förstå problematiken. Om man VET att ens partner är otrogen spå finns ju ingen anledning att snoka, då drar man bara. Anledningen till att man snokar är för att man INTE vet eller ens tror det. Man misstänker att det KAN vara så och då oftast av goda anledningar som tex, stora förändringar i sin partners beteende.

Jag skulle snarare vända det till att, det måste vara oerhört skönt att vara så naiv som du är och tro att du vet allt som händer bakom din rygg och kommer alltid göra det. Jag hoppas för din skull att det får förbli så och att du aldrig behöver väckas ut din naivitet den hårda vägen Skål
  • Anonym (Örjam)
    Anonym (man) skrev 2021-02-02 15:11:35 följande:

Det skulle känna bra eftersom då vet jag att jag kan släppa mina misstankar och vara kvar i förhållandet och slipper fucka upp tillvaron för både mig och våra kids.

Hur skulle du känna om du 5 år senare upptäcker att din partner bedragit dig som du misstänkte då men aldrig tog reda på?

Givetvis skulle jag erkänna, förklara varför och ge henne en chans att förhålla sig till det och själv välja. Jag tror dock inte hon skulle bry sig eftersom både hon och jag är öppna med vårt privatliv, jag skulle heller inte bry mig. Varför skulle jag det, jag har inget att dölja?

Hur tänker du nu. Att du inte hittar något kan lika gärna bevisa att hon är smartare än dig och vet hur man döljer spåren eller har kanaler för kontakt som du inte ens vet om.
  • Anonym (.)
    Anonym (Örnie) skrev 2021-02-02 15:04:11 följande:

Så om man efter 20 år tillsammans, med barn och villa och flermiljonslån blir fundersam på vad som kanske/antagligen pågår - så lämnar man bara allt?

Man vet nog inte om man litar på sin partner. Man har alltid gjort det tidigare, men något är plötsligt annorlunda. Instinkten säger att det är något skumt på gång. Men man vill veta säkert, dels för att inte bli fintad, men även för att inte komma med falska anklagelser.
    Man tar väl upp det med sin partner, om man känner att allt inte känns bra?

Varför är allt så svart-vitt här på FL? Antingen lämna man allt om det inte känns bra, eller så anklagar man sin partner. Varför finns bara dessa två alternativ?

Hur kan vara gift i 20 år och inte har mer i sin verktygslåda om det inte känns bra?
  • Anonym (.)
    Anonym (man) skrev 2021-02-02 15:11:35 följande:

Och då gäller det livet ut? Hon kan ju en vecka senare ligga med någon. Så hur ofta tycker du att man ska snoka, en gång i månaden?
  • Anonym (Fisken)
    Anonym (Örjam) skrev 2021-02-02 10:56:50 följande:

Jag gör en massa skumma saker med min mobil som om min flickvän skulle vara paranoid säker skulle få hennes att vilja snoka. Planerar överraskningar köper presenter, bokar resor, kurser och en massa annat som självklar kan se konstigt utan att det på något sätt handlar om att gå bakom ryggen med någon form av otrohet. Har också en del klienter som mår dåligt och fått förtroendet att ha möjlighet att kontakta mig privat och på konstiga tider och där det finns information som endast är för mig och ingen annan.

Har man tillit i sin relation så är det ju inga bekymmer.

Jag har för tillfället min makes telefon här medans han är på jobb. Jag använder den för att spela på, och får lov att använda den så mycket jag vill när han ändå är på jobb och har sin arbetstelefon. Den plingar då och då men jag har med handen på hjärtan ALDRIG öppnat ett mess eller någon app förutom spelet. Jag känner inget behov av att snoka.

En gång kom det upp ett meddelande när han var hemma och jag skulle sätta mobilen på laddning. Det stod ?hej, vill du komma hit och mysa?? Med ett hjärta. Jag sa inte så mycket då, men efter en stund kommenterade jag meddelandet och han skrattade och sa att det var en app som heter ticktok eller nått och alla på jobb snackade om den.

Jag litar på honom. Behövde inte ens få det bevisat för mig. Jag har fullt förtroende för att lämna min mobil med honom och veta att han aldrig skulle snoka.
  • Anonym (Örnie)
    Anonym (.) skrev 2021-02-02 15:18:56 följande:
    Man tar väl upp det med sin partner, om man känner att allt inte känns bra?
    Men om man fått ett svar man inte till 100% litar på? Och man tycker man ser mer tecken på att något är fel?

Tror du alla otrogna erkänner rakt av?

Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen