Anonym (Örjam) skrev 2021-02-02 10:56:50 följande:
Jag gör en massa skumma saker med min mobil som om min flickvän skulle vara paranoid säker skulle få hennes att vilja snoka. Planerar överraskningar köper presenter, bokar resor, kurser och en massa annat som självklar kan se konstigt utan att det på något sätt handlar om att gå bakom ryggen med någon form av otrohet. Har också en del klienter som mår dåligt och fått förtroendet att ha möjlighet att kontakta mig privat och på konstiga tider och där det finns information som endast är för mig och ingen annan.
Har man tillit i sin relation så är det ju inga bekymmer.
Jag har för tillfället min makes telefon här medans han är på jobb. Jag använder den för att spela på, och får lov att använda den så mycket jag vill när han ändå är på jobb och har sin arbetstelefon. Den plingar då och då men jag har med handen på hjärtan ALDRIG öppnat ett mess eller någon app förutom spelet. Jag känner inget behov av att snoka.
En gång kom det upp ett meddelande när han var hemma och jag skulle sätta mobilen på laddning. Det stod ?hej, vill du komma hit och mysa?? Med ett hjärta. Jag sa inte så mycket då, men efter en stund kommenterade jag meddelandet och han skrattade och sa att det var en app som heter ticktok eller nått och alla på jobb snackade om den.
Jag litar på honom. Behövde inte ens få det bevisat för mig. Jag har fullt förtroende för att lämna min mobil med honom och veta att han aldrig skulle snoka.