Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

    Vi som planerar syskon 2022

    Hadt skrev 2021-04-21 12:22:04 följande:

    Fått positivt på dessa testerna 3 dagar i rad nu, börjar tro det är något fel för har fått hemma dom andra stickorna och dom är inte alls positiva.. :(

    Kontakta gyn mottagningen så läkaren ska ringa mig nästa onsdag. Är orolig att det är pcos som stökar till det men vi får väl se! Har beställt andra test som tydligen ska vara bäst.om man har pcos så får se, hoppas fortfarande att det är ÄL!

    Hur går det för dig?


    Okej, vad knepigt! Men stirra dig inte blind på testerna. Jag har läst hur många som helst som inte ens fått positivt och sedan blivit gravida ändå. Kan vara så att du har flera dagar som du har positivt för att ägget inte släppt än. Jag håller tummarna såklart att det släpper och att du får ditt plus snart.

    Nej, det går inte bra alls.. Jag har fortfarande mensvärk dagligen och ingen mens i sikte. Avvaktade förra veckan då jag var helt säker på att nu kommer mensen. Ammar mindre och har haft sån fruktansvärd mensvärk samt craving på choklad. Som jag alltid fått innan mens tidigare. Men nej, ingen mens. Och nu har vi bestämt att avvakta med att försöka bli gravida då det blir så dumt med jobb osv. Jag ska börja jobba i början på oktober igen och ska söka nytt och vill då ha en fast tjänst innan jag blir gravid. Så vi har bestämt att vi bara kör oskyddat fram tills april är slut. Händer det så händer det och gör det inte det så avvaktar vi tills jag har fått nytt jobb. Känns jättetråkigt men det får tyvärr bli så :( men hoppas att jag ska få bli gravid iår iallafall. Kommer fortsätta följa detta forum så får jag se när det blir dags för oss :)

    Ursäkta långt svar haha!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-04-21 16:16:34 följande:

    Ja så kan det ju vara hmm.., jobbigt när det ska vara så osäkert allt man vill bara ha ett tydligt svar!

    Men då stackare :( usch inte alls kul att gå runt med mensvärk dagligen! Och när det verkligen känns som mensen kommer men så gör den inte det, det är galet irriterande!

    Men kanske att det ändå är påväg om du nu ammar mindre? Och mer värk och så på det? Håller tummarna iaf!

    Jag förstår, är ju viktigt att allt runtomkring också ska klaffa! Klart du ska vara kvar här! Bebisarna som föds nästa år håller precis på att bli gjorda haha så är ju långt tid kvar och stor chans att du ändå får syskon till nästa år <3


    Ja, jag kan ju alltid hoppas att den är på g. Men nu känns det ju struntsamma eftersom vi valt att avvakta. Men kan ju vara skönt att få tillbaka den och få den i rullning iof.

    Det har du rätt i, tack för uppmuntran <3
  • Anonym (Försökmednr2)
    LinaJ87 skrev 2021-04-28 17:13:10 följande:

    Tyckt mig inbilla mig så mycket sedan igår morse. Intalat mig att det var för att jag ville se ett sträck. Men jodå! <3


    Stort grattis!! Vad kul! Så många plus i tråden redan!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-04-28 19:06:31 följande:

    Fått ökade flytningar så tog ÄL test idag igen. Vanlig sticka och CB digital.

    Stickan är tydligt negativ men CB? Haha vad händer? Bara fått tom ring innan!

    ÄL om jag haft det ska ha varit runt 20/4.

    Vet att ÄL test kan reagera på både graviditet och mens.. hm..

    Någon som varit med om liknande? Tror ju inte det är ägglossning iallafall.

    CD35 iallafall.


    Spännande! Jag är inte jätteduktig på det där, men ta ett gravtest imorgon och se vad det visar. Spännande!!

    Kan uppdatera dig att jag blivit sjuk igen, sonen blev förkyld och sen blev jag sjuk så har inte varit iväg och kollat upp mig. Däremot så var det så sjukt, för tre dagar sen fick jag ökade flytningar och då väldigt mycket, kände då på tappen att den var lite mjuk och något något öppen. Vilket kan tyda på ÄL! Fick dock inte till det med sambo då jag hade feber och han var också dålig men dagen efter så fick vi till det. Vet inte om det var försent eller om det inte var ÄL. Men det återstår att se. Så nu ska jag vänta och se vad som händer. Händer inget tar jag ett test runt den 10 maj.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-04-28 19:06:31 följande:

    Fått ökade flytningar så tog ÄL test idag igen. Vanlig sticka och CB digital.

    Stickan är tydligt negativ men CB? Haha vad händer? Bara fått tom ring innan!

    ÄL om jag haft det ska ha varit runt 20/4.

    Vet att ÄL test kan reagera på både graviditet och mens.. hm..

    Någon som varit med om liknande? Tror ju inte det är ägglossning iallafall.

    CD35 iallafall.


    Spännande! Jag är inte jätteduktig på det där, men ta ett gravtest imorgon och se vad det visar. Spännande!!

    Kan uppdatera dig att jag blivit sjuk igen, sonen blev förkyld och sen blev jag sjuk så har inte varit iväg och kollat upp mig. Däremot så var det så sjukt, för tre dagar sen fick jag ökade flytningar och då väldigt mycket, kände då på tappen att den var lite mjuk och något något öppen. Vilket kan tyda på ÄL! Fick dock inte till det med sambo då jag hade feber och han var också dålig men dagen efter så fick vi till det. Vet inte om det var försent eller om det inte var ÄL. Men det återstår att se. Så nu ska jag vänta och se vad som händer. Händer inget tar jag ett test runt den 10 maj.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-04-28 22:06:12 följande:

    Nej verkar vara svårt detta med testen! Men väldigt spännande!

    Pratade med gynekologen jag vart hos som skrev ut Primolut-Nor. Har inget hänt på nästkommande 3 månader skulle jag höra av mig igen så skulle jag få prova Provera för att framkalla mens och Letrozol för ägglossning, precis som jag vill! Men vi hoppas såklart det sätter igång av sig själv innan. Eller vad det nu är som händer i min kropp haha!

    Men åh nej så typiskt att bli sjuk igen!!

    Åh ja det låter ju väldigt lovande! Så spännande! Tror absolut inte att det var för sent isåfall! Håller tummarna för att det visar ett plus 10 maj :D


    Åh vad skönt! Låter som en väldigt bra plan. Hoppas ju också för din skull att mens och ägglossning kommer igång av sig själv men annars är det ju skönt att veta att du får ytterligare hjälp för att få igång det.

    Jaa, jag hoppas verkligen det var ägglossning, så typiskt att jag inte hade några äl stickor hemma. Ja för visst borde det räcka med två veckor efter äl? Har jag blivit gravid så lär det ju synas då, visst? Har du testat något idag förresten eller ska du avvakta?
  • Anonym (Försökmednr2)

    Lägger in mig i BIM listan då jag tror att jag hade ägglossning 26/4. Väldigt osäkert då jag inte fått tillbaka min mens efter jag fått mitt första barn. Men hade mensvärk typ en hel dag och det gjorde mest ont på ena sidan, mycket flytningar samt att tappen kändes mjukare och något något öppen. Fick dock inte till det förrän dagen efter, men vi får se helt enkelt :)

    2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

    18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

    25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

    28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1 -2022

    2/5 88a - 32 år (andra försöket) ett barn

    2/5 lottizm - 36 år (första försöket) två barn

    5/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

    7/5 Börjar - 32 år (första försöket) två barn

    7/5 Hoppas2022 - 37 år (andra försöket) tre barn

    10/5 mape92- 28 år (första försöket) ett barn

    10/5 Försökmednr2 - 30 år (första försöket) ett barn

    13/5 Magdalena88- 32 år (andra försöket efter mf) två barn

    15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

    18/5 Gasellen87 - 33 år ( första försöket) tre barn

    18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-04-29 17:06:39 följande:

    Två veckor är ju det normala så absolut bör det räcka! Men man kan ju samtidigt ha i åtanke att ägget kanske släppt senare än man trott eller att ägget fäst senare. Och sen är ju varje graviditet olika så vissa plussar ju inte förrän efter BIM. Beror ju också på hur långt man har mellan ÄL och mens, en helt vetenskap haha! Men börja testa då! Jag plussade svagt svagt ÄL+10 med sonen och definitivt +11.

    Tog imorse! Blankt tyvärr! Men är isåfall runt +9 så väldigt tidigt.

    Har också funderingar på om jag haft ägglossning igår eller förrgår med tanke på glada gubben och mina vattniga flytningar. Så isåfall är det alldeles för tidigt haha!

    Tagit ÄL test imorse och nu precis och dom var alla negativa.


    Ja, det är sant! Jag får börja testa då så får vi se helt enkelt. Attans, men än är det tidigt! Avvakta två dagar innan du tar igen.

    Okej, jaa men hur var det. Hade du fått positivt äl test innan och nu igen? Ibland kan det ju vara att ägget inte släppt och därför gör den ett nytt försök. När har du bim då om du räknar från senaste positiva äl test?

    Alltså nu blir jag fundersam... Fick lite rosa flytning när jag gick på toa för en stund sen. Kanske inte alls var äl utan att mensen är på ingång :( fan! Jag som tänkte att ah vi får en chans iaf nu innan vi tar uppehåll fram tills hösten. Men får kanske sikta in mig på hösten ändå :(
  • Anonym (Försökmednr2)

    Nu behöver jag er erfarenhet och tankar...

    Jag trodde som sagt att jag hade ÄL den 26/4, detta baserat på känningar i kroppen, flytningar och hur tappen kändes. Nu blir jag jätteosäker då jag för en stund sen fick flytningar som var rosa med kanske lite lite blod i? Då blir jag lite fundersam om det inte är så att jag redan missat min ÄL och att det är min mens som kommer inom kort?

    För er som inte läst tidigare så fick jag en son i september och har helammat fram tills för en månad sen då sonen ätit någon måltid om dagen med gröt eller mat. Jag hade en mens vid nyår och sen har den lyst med sin frånvaro. Jag har gått under flera månader och haft ont då det känns som mensvärk men ingen mens kommer. Jag har gått till läkare som undersökt att allt ser bra ut och jag har tagit gravtest som varit alla negativa.

    Vill gärna höra om vad ni tror/tänker?

  • Anonym (Försökmednr2)
    Ik96 skrev 2021-04-29 20:00:06 följande:

    Hej alla! 

    Ett tag sedan jag skrev något men läser allt som skrivs och stort stort grattis till er som redan plussat! :D <3 

    Känner att jag behöver skriva av mig lite nu. För att dra det kortfattat har vi en dotter på 3 år som blev till direkt och nu när vi gärna skulle vilja ha syskon så är det inte lika lätt längre. Jag har nu blivit diagnostiserad med pcos och har inte haft mens sedan i januari och har ingen aning om när jag har ägglossning. Vi har förstått att det kan ta lite tid att bli gravida denna gången och jag har fått letrozol utskrivet som jag ska börja ta under mensen för att få ägglossning sen. Jag har lagt om kosten lite och äter kosttillskott för att optimera chanserna. Vi har börjat försöka nu i april och har haft sex några gånger. Ingen graviditet, ägglossning eller mens i sikte. Känner mig mer ledsen, nojig och orolig att jag inte haft mens på flera månader och jag har ingen aning när chanserna är som bäst för att bli gravid. Försöker inte att tänka på det för mycket men det är svårt. Har ni något tips på vad jag kan göra eller tänka? Funderar på om jag ska testa äl-stickor varje dag i en månad för att se om jag ens har ägglossning. 


    Förstår att du är orolig när mensen varit borta en längre tid och du är ovetandes om när era chanser är som bäst. Låter som du försöker göra allt du kan! Jag har inte haft min mens på ett par månader heller men av andra skäl. Födde min son i september fick en mens i dec sen inget mer. Kan inte säga att jag förstår din situation då den är helt annan än min. Men jag kan förstå oroligheter och ovissheten när man inte vet. Jag provade med äl test en hel månad och blev tyvärr inte klok på det heller. Det var nästan så jag blev mer stressad av det. Jag tror det är väldigt individuellt vad man tkr om det. Har du funderat något på det själv hur det skulle vara?

    Jag håller tummarna för dig att mensen dyker upp snart eller det efterlängtade plusset!
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022