• sallu93

BF november 2021

Hallå!
    Finns det nån annan som plussat och har bf november? :D
    Tänkte vi kunde prata av oss lite här :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-03-05 10:05
    De som vill va med i fbgruppen kan skicka meddelande åt mig här på familjeliv, med namn på fb och profilbild.
  • Svar på tråden BF november 2021
  • Marmorbord

Hoppar in här:) Mf 1/2 & gravid 15/2 på ett försök.. Iom jag kände graviditet & fick micro nidblödning så gick jag på tidigt vul & läkaren ville skicka mig på utomkvedshavandeskapsutredning... Jag sa nej då jag endast varit gravid i ca 2 v & tänkte att embryo ej syns så tidigt( får skylla mig sj). Ska dit igen 17/3 för att se om där finns graviditet på rätt plats... Nervös väntan då läkaren lät så säker först... Bf 8/11, vecka 6,5+5 nu & är så trött & lite illamående under dagarna.. :)

• Bebis2021
    Marmorbord skrev 2021-03-14 20:07:02 följande:

Hoppar in här:) Mf 1/2 & gravid 15/2 på ett försök.. Iom jag kände graviditet & fick micro nidblödning så gick jag på tidigt vul & läkaren ville skicka mig på utomkvedshavandeskapsutredning... Jag sa nej då jag endast varit gravid i ca 2 v & tänkte att embryo ej syns så tidigt( får skylla mig sj). Ska dit igen 17/3 för att se om där finns graviditet på rätt plats... Nervös väntan då läkaren lät så säker först... Bf 8/11, vecka 6,5+5 nu & är så trött & lite illamående under dagarna.. :)

Varför misstänkte dom utomkveds? Hade du svaga plus när du plussade? Hört att de kan vara tecken på utomkveds, varför jag undrar är för att jag själv fick otroligt svaga plus till en början vilket ja ej fått förut utan alltid fått tydliga plus och läste att just utomkveds kan ge svaga plus som långsamt ökar..

Håller tummarna att det går vägen för dig
  • Bebis2021

Vul imorgon, är nog bara i ca 6+3, så får se om/vad man kan se?... är dock lite orolig att de inte är som det ska .. har bara en sån magkänsla, bl.a. för att när jag plussade hade jag så svaga plus, ökade långsamt, haft lite små värk på vänster sida i magen typ vid äggstockarna, har inga direkta gravsymtom.. men men har haft lite gravsymtom förr i tidigare graviditeter men ändå varit gravid men man blir ändå så orolig..

• Maramba
    Bebis2021 skrev 2021-03-14 20:16:31 följande:

Vul imorgon, är nog bara i ca 6+3, så får se om/vad man kan se?... är dock lite orolig att de inte är som det ska .. har bara en sån magkänsla, bl.a. för att när jag plussade hade jag så svaga plus, ökade långsamt, haft lite små värk på vänster sida i magen typ vid äggstockarna, har inga direkta gravsymtom.. men men har haft lite gravsymtom förr i tidigare graviditeter men ändå varit gravid men man blir ändå så orolig..

Förstår din nervositet. Har din plus blivit starkare med tiden eller är de fortsatt svaga? Jag håller tummarna för dig imorgon.
  • Bebis2021
    Maramba skrev 2021-03-14 21:11:12 följande:

Förstår din nervositet. Har din plus blivit starkare med tiden eller är de fortsatt svaga? Jag håller tummarna för dig imorgon.

Nej dom blev starkare tack och lov men tyckte dom var svaga i några dagar dock, men jag är van att när jag tagit ett gravtest har de alltid varit helt solklara plus.. tack så mkt jag hoppas man får positiva besked
  • Ellilor
    Bebis2021 skrev 2021-03-14 20:16:31 följande:

Lycka till idag! Jag håller tummarna att allt är som det ska!
  • Bebis2021
    Ellilor skrev 2021-03-15 07:51:50 följande:

Lycka till idag! Jag håller tummarna att allt är som det ska!

Tack <3
  • Bebis2021

Då var vul avklarat, enl bm var det en frisk graviditet men inte i veckan 7 som jag trodde utan hon fick det till 5+4, vilket faktiskt inte låter helt osannolikt med tanke på att jag hade så otroligt svaga plus kring vad jag trodde var bim, men som blev starkare.. så nytt vul om tvåveckor så jag får se hjärtaktivitet, så ja känner mig hoppfull å håller tummarna att de blir positivt besked då

Någon mer som gjort vul I dagarna eller snart ska göra?

• Spjälsäng
    Bebis2021 skrev 2021-03-15 11:27:09 följande:

Då var vul avklarat, enl bm var det en frisk graviditet men inte i veckan 7 som jag trodde utan hon fick det till 5+4, vilket faktiskt inte låter helt osannolikt med tanke på att jag hade så otroligt svaga plus kring vad jag trodde var bim, men som blev starkare.. så nytt vul om tvåveckor så jag får se hjärtaktivitet, så ja känner mig hoppfull å håller tummarna att de blir positivt besked då

Någon mer som gjort vul I dagarna eller snart ska göra?

Vad skönt att höra! :) Hoppas det ser lika bra ut nästa gång.

Jag tänkte kontakta mvc om typ 2-3 veckor :) när tänker ni andra göra det?
  • Bebis2021
    Spjälsäng skrev 2021-03-15 11:34:14 följande:

Vad skönt att höra! :) Hoppas det ser lika bra ut nästa gång.

Jag tänkte kontakta mvc om typ 2-3 veckor :) när tänker ni andra göra det?

Okej, vilken vecka är du i?

Jag funderar på att ta kontakt med mvc efter nästa vul, här får man boka vul osv själv de gör inte bm på mvc så har inte kontaktat henne än.
Svar på tråden BF november 2021