Anonym (Nnf) skrev 2021-03-21 15:10:36 följande:
Fast nu är det så att sanningen kommer ofta fram förr eller senare. Du får respektera att jag inte tycker som du. Ts undrade dessutom hur hon bäst berättar för sin sambo om detta. Så man får då gå efter att hon vill berätta men inte vet hur. Du verkar ha noll förståelse för att andra kan bli sårade när man inte berättar sådana hemska saker. Vet en kille jag var med tex, eller han var med mig i smyg snarare. Han hade redan en tjej. Men han erkände både till mig och henne. De har nu flera barn. Är glad för deras skull. Eftersom han berättade och var så ärlig och duktig rent ut sagt ser jag upp till honom, än folk som ljuger och håller sådant gömt. Det är fegt. Och fult. Det är vad jag tycker.
Ja, det händer givetvis att sanningen kommer fram.
Men nej, det finns inget som tyder på att den ofta kommer fram.
Det allra mesta tyder på att de flesta otroheter faktiskt förblir okända.
Jag respekterar absolut att du inte tycker som jag. Men respektera du att jag inte tycker som du?
Det jag inte respekterar i ditt fall är att du inte verkar klara av att erkänna och acceptera en mycket enkel sanning.
Dina känslor verkar spela dig ett spratt och du låter dina känslor hindra dig från att se fakta.
Att förstå en självklar sanning handlar inte alls om respekt.
Sanningen är att det man aldrig får veta kan man självfallet inte bli sårad av. Det är fullständigt självklart och 100% sant, eller hur?
(Sedan försöker du slingra dig, försöker hitta på egna saker och börjar prata om andra omständigheter, försöker hitta på sådant som "Men tänk om ifall att..." osv. Men dina påhitt kan ändå inte ändra på den enkla sanningen!)
Du drar upp ett enda exempel.
Jag och andra kan visa på många andra motsatta exempel.
Men det ändrar ändå ingenting i sak.