• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • KlantSmurfen

Om du menar 'jag hade inte räknat med att dåligt samvete' förstår jag vad du menar med misstag men om du menar 'när jag tyckte synd om mej själv för att min sambo inte ser mig träffade jag en gammal kärlek på sociala medier, jag träffade honom med flit och knullade med flit, jag uppskattar min sambo mer nu' förstår jag inte riktigt vad du som är ett misstag men jag tror jag förstår hur det kunde bli som det blev.

Den enda tanke du ger din sambo (i tråden) är "uppskattar min sambo mer, ser värdet i honom" allt annat handlar om dej, dina känslor och vilka konsekvenser det kan få för dej. Din sambo kanske inte riktig funnits där eller så har du känt dej osedd, som du vet inte riktigt vet vad han gjort för fel.

"Hur berättar man? Vad bör man tänka på"
    tja, att vara ärlig mot sej själv är alltid en början.
    Utgå ifrån att det varit sin sambo som gjort ett "misstag", hur hade du velat att han skulle lösa det?

"Vågar man ens berätta hur man gör, utan att få höra hur hemsk man är som inte berättar eller hur korkad man är som faktiskt berättar."
    Det är svårt att gör man rätt när man redan gjort fel och när det verkar vara planerat har man haft tid på sig att fundera på vad man håller på med och konsekvenserna av det man ännu inte har gjort...

• KimLinnefeldt

Berätta inte. Lev med det.

Att du vill berätta är inte för hans skull eller för ert äktenskaps skull, det är för att du vill lindra din ångest. Det är bara själviskt.

Sexet hade ingen djupare betydelse för dig. Låt det sjunka undan, eller njut av minnet, rent av.

"don´t ask - don´t tell"

• Anonym (Nnf)
    KimLinnefeldt skrev 2021-03-20 07:23:23 följande:

Att du vill berätta är inte för hans skull eller för ert äktenskaps skull, det är för att du vill lindra din ångest. Det är bara själviskt.

Sexet hade ingen djupare betydelse för dig. Låt det sjunka undan, eller njut av minnet, rent av.

"don´t ask - don´t tell"

Nej, för hans skull. För han har rätt att veta.
  • molly50

"don´t ask - don´t tell"

Och dte är inte själviskt att inte berätta,menar du?
    Vem skyddar hon med det? Bara sig själv. Inte sin sambo.
    Och det är väl själviskt om något?
  • Anonym (vissa vill veta)

"don´t ask - don´t tell"

Det där argumentet att det är själviskt att berätta gäller bara om den bedragne är en sådan person som vill ha the blue pill. Annars är det direkt manipulativt och själviskt att inte berätta.

Dont ask - dont tell, good night- back to sleep.
  • Anonym (FYI)

"don´t ask - don´t tell"

Alltså, sånt här snack är bland det värsta jag vet. För vem har det ingen djupare betydelse? Visst, för ts visade det sig inte ha det, men hur är det för den bedragne?
    Och hur ser ångern ut om om hon går omkring med ett leende och njuter av minnet?
  • Anonym (FYI)

Hur har det gått ts...Har du tagit ett beslut ännu?

• Anonym (jaha)

"don´t ask - don´t tell"

Såna här försök att försöka få att lura någon att vara kvar i ett förhållande med hjälp av lögner och manipulation som "humant" och "osjälviskt" är så oerhört vidrigt att det snuddar till det sjukliga. Tror man verkligen på det där själv, på riktigt? Eller är man bara så erhört falsk att man inte kan se igenom sina egna självlögner och rationalisering?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-20 13:30:59 följande:
    Alltså, sånt här snack är bland det värsta jag vet. För vem har det ingen djupare betydelse? Visst, för ts visade det sig inte ha det, men hur är det för den bedragne?
    Och hur ser ångern ut om om hon går omkring med ett leende och njuter av minnet?
    Håller med, så jäkla vidrigt att se hur man försöker vända feghet och egoism till något positivt och humant. Känns så jäkla manipulativt och falskt.Guld i mun
  • Anonym (Nnf)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-20 13:30:59 följande:

Håller med. De som inte bryr sig om den utsatta kan nog inte sätta sig in i hur den känner. De vill bara rädda det så de själva slipper få skit för vad de gjort.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?