• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Anonym (FYI)
    molly50 skrev 2021-04-13 12:34:24 följande:
    Fast det finns ju faktiskt de som är ärlig,eller vill vara ärliga,om sina snedsteg.
    Men som inte vet hur de ska lägga fram det
    Då kan man behöva hjälp.
    Ok, men om man skulle ta ts som exempel, (förlåt (Ditt ansvar)) så har hon tagit kontakt med en terapeut. 
    Utan att veta...Borde hon inte fått svaren hon söker genom denne?

Men håller med. Skulle vara intressant med en uppdatering.
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (FYI) skrev 2021-04-13 13:12:31 följande:
    Hur är det med läsförståelsen...Bekräftelse = Sin egen skull !
    Hur som helst gäller att:
    Pyttsan att du FYI har erbjudit TS någon som helst hjälp i tråden, trots alla dina inlägg! 
  • Anonym (Varför berätta?)

Varför berätta? För att lätta sitt dåliga samvete?. Nej, har man knullat bredvid får man snällt äta upp sin ångest. Du kommer bara förstöra för din partner.

• Anonym (FYI)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-04-13 13:39:14 följande:
    Pyttsan att du FYI har erbjudit TS någon som helst hjälp i tråden, trots alla dina inlägg! 
    Ok, då skall jag se om jag kan hjälpa ts med hennes fråga.
    Detta blir ju lite retroaktivt eftersom ts såg ett möjligt tillfälle i påskas eftersom dom var barnfria då.

Älskling...Jag har en sak jag måste berätta för dig...För ett halvår sedan fick jag kontakt med X. Han skickade ett mail och frågade lite alldagliga frågor om hur det var osv. Vi bestämde att det skulle vara kul att träffas över en fika......OSV.
  • molly50
    Anonym (FYI) skrev 2021-04-13 13:19:42 följande:
    Ok, men om man skulle ta ts som exempel, (förlåt (Ditt ansvar)) så har hon tagit kontakt med en terapeut. 

Svårt att säga. Men en terapeut brukar ju kunna ge nya infallsvinklar. Sen får man väl själv utgå ifrån det när man ska fatta ett beslut.
    Men de brukar ju inte ge råd,som när man pratar med en vän t ex.

Ja,det tycker jag med.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Varför berätta?) skrev 2021-04-13 13:48:45 följande:

Varför berätta? För att lätta sitt dåliga samvete?. Nej, har man knullat bredvid får man snällt äta upp sin ångest. Du kommer bara förstöra för din partner.

Varför berätta?

För att din partner har rätt att själv få avgöra om han vill vara ihop med dig efter att du varit otrogen. Och då spelar det ingen som helst roll varför du berättar. Oavsett om du berättar för att lätta ditt samvete eller som hobby så leder det ÄNDÅ till att din partner får en chans att göra ett eget val.

Nej man ska inte alls "äta upp sin ångest" för det är bara ett jävligt fegt sätt att intala sig själv att man fegar för sin partners skull när man egentligen bara gör det för att slippa få skit för det och ha kvar sin partner trotts att man knullat bredvid.

"Förstöra din partner" gör man även när man håller tyst, för det man gör då är att man manipulerar sin partner att vara kvar i förhållande och slösa bort sitt liv på fel partner genom att undanhålla sanningen och det är ta mig fan ännu fulare än att vara otrogen.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-04-13 13:39:14 följande:
    Vad har du bidragit med?

Inte ett skit annat än försöka få TS att inte berätta med alla medel. Så sluta gnäll på andras bidrag när du själv inte bidrar med ett dugg.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-04-13 13:19:42 följande:

Äh, hon HAR redan alla svar hon behöver. Problemet är att inget av dem kommer ge henne en magiskt lösning på problemet. 

Alternativ A: Hon berättar och ger sin kille en chans att själv välja, men det betyder att hon själv får ta konsekvenserna för det hon gjort

Alternativ B: Hon struntar i att berätta för att rädda sig själv, men det betyder att hon lurar sin kille att vara kvar och förnekar honom chansen att själv välja.

Ingen terapeut i välden kan göra det valet ÅT henne, det måste hon göra själv. I slutändan är det ett val mellan egoism och ärlighet. Sätta sig själv främst eller sin kille.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-14 17:42:14 följande:
    Äh, hon HAR redan alla svar hon behöver. Problemet är att inget av dem kommer ge henne en magiskt lösning på problemet. 

Alternativ A: Hon berättar och ger sin kille en chans att själv välja, men det betyder att hon själv får ta konsekvenserna för det hon gjort

Alternativ B: Hon struntar i att berätta för att rädda sig själv, men det betyder att hon lurar sin kille att vara kvar och förnekar honom chansen att själv välja.

Ingen terapeut i välden kan göra det valet ÅT henne, det måste hon göra själv. I slutändan är det ett val mellan egoism och ärlighet. Sätta sig själv främst eller sin kille.
    Jo, men jag menar inte att terapistens skulle göra valet för henne utan ge henne verktyg att ta ett beslut. Kanske t.o.m. ge henne modet att berätta för mannen.
    Många psykologer förordar ju faktiskt ärlighet i ett förhållande. 
    Har både hört det på Tv program som behandlar otrohet och läst i typ Terapisnack
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-14 17:42:14 följande:

Jo, men jag menar inte att terapisten skulle göra valet för henne utan ge henne verktyg att ta ett beslut. Kanske t.o.m. ge henne modet att berätta för mannen.
    Många psykologer förordar ju faktiskt ärlighet i ett förhållande. 
    Har både hört det på Tv program som behandlar otrohet och läst i typ Terapisnack
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?