Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-18 11:31:05 följande:
Tack för uppdatering och vad skönt att du har kunnat fatta ett genomtänkt beslut som säkerligen är det bästa för dig och för dina nära och kära.
De medlemmar i tråden som har gått till personangrepp borde verkligen skämmas för när de så uppenbart saknar egen förmåga att skilja på sak och person så borde de inte ens skriva ett enda inlägg i någon enda tråd.
Jag har sagt det tidigare och jag tycker det är utmärkt att du har tagit hjälp av en terapeut.
Det finns självfallet både bra och dåliga terapeuter, precis så som för alla andra yrkeskategorier.
Men en sak torde vara helt säker: Vilken terapeut som helst är en bättre samtalspartner och kan ge dig bättre råd än vad några inbillade "experter" i en tråd på FL någonsin kan.
Jag är glad för jag tror att du själv kunnat skapa en grund för dig att gå vidare, i din egen förankring, och få ditt och därmed också ert gemensamma liv att fungera i framtiden, så bra som du förmår.
I den situation som du har försatt dig i så har du har övervägt allt så gott du kan och du har fattat ditt beslut för att efter bästa förmåga säkerställa att inte riskera att förstöra er familj och din relation till din man, minimerat risker för att barnen ska ta skada och för att på bästa sätt inte ställa till med några problem för andra i din och i er närhet och omgivning.
Ingen i denna tråden, och ingen överhuvudtaget, har kunnat motsäga att otrohet förekommer och i långvariga förhållanden är det med stor sannolikhet rätt vanligt att det förekommer någon gång under årens och livets gång.
Med största sannolikhet förblir de flesta otroheter aldrig avslöjade eller kända överhuvudtaget.
Det beslut du har fattat är inte unikt utan snarare med stor sannolikhet rätt vanligt. Du är absolut inte ensam om att ha försatt dig i denna situationen och du är absolut inte ensam om har valt den väg som du har valt, alltså att inte berätta.
Du har konstaterat att du själv i en motsatt situation skulle ha föredragit att få leva lyckligt ovetande hellre än att får reda på det, liksom jag och flera andra också skulle föredra att slippa veta.
Oavsett vad olika tyckare skriver i denna tråden och i andra sammanhang så är det högst sannolikt att många otrogna klarar av att gå vidare både med kärleken och med familjelivet utan att otroheten överhuvudtaget kommer fram, vare sig i närtid eller i framtiden.
De som blivit utsatta för otrohet utan att veta något om det går givetvis vidare i livet helt opåverkade.
Kärleken, familjen, barnen, släkt och vänner, arbetskamrater, etc, etc, alla går vidare och allting i livet går vidare precis så som om inget hade hänt.
Med allra största sannolikhet är det ett rätt så vanligt scenario ute i verkligheten.
Ditt scenario och ditt beslut är sannolikt rätt så vanligt och i din situation så tror jag att du har fattat bästa möjliga och helt rätt beslut. Förhoppningsvis är du idag med dina erfarenheter en klokare och mera ansvarstagande person till nytta och glädje för familjen, din man, för barnen och många andra.
Jag önskar dig och din familj all lycka i framtiden

Tja din livsfilosofi är ju "gör vafan du vill mot vem du vill, det är ok, bara ingen får reda på det"... så det är väl föga förvånande att du jublar åt TS beslut.
För oss som faktiskt har empati och någorlunda friska värderingar så är det såklart beklagligt att TS partner manipuleras att leva i en lögn år efter år så TS ska slippa stå för sina äventyr. Ett sånt öde skulle jag inte ens önska min värste fiende och jag kan ärligt talat inte förstå hur man kan bete sig så mot någon man säger sig älska och hur man öht kan tro att man någonsin kan "kompensera" sin partner för ett sånt enormt svek på obestämd tid.
Det krävs ju en ofattbar brist på empati för kunna se sin partner i ögonen varje dag år efter år och veta att... om du bara visste...varje gång personen gjorde något snäll för mig så skulle jag känna en oerhörd skam och tänka... om du bara visste...varje gång jag skulle ha sex med personen så skulle jag tänka... om du bara visste...
Ja TS val är inte direkt otippat, egoistiska människor väljer oftast den lösning som passar dem bäst, sen vad det innebär för andra är mindre intressant.