molly50 skrev 2021-03-24 17:58:23 följande:
Ja,jag tycker att det blir svårt att föra en vettig diskussion när du inte kan bevisa dina påståenden.
Om du lägger fram påståenden och förväntar dig att folk ska förstå dem och ta dem på allvar så ligger ju bevisbördan hos dig.
Ja,jag inser såklart att saker och ting kan förändras genom livets gång och att alla inte fungerar som vi,jag och min man.
Men sen är det kanske också så att löften är viktigare för vissa än för andra.
Så du tycker att jag är den enda skribenten i tråden som är skyldig att framlägga bevis?
Men alla, inklusive du själv, som kommer med andra påståenden, som bättre passar dig, behöver inte framlägga bevis?
Hur som helst, du, jag och alla har rätt att lägga fram sin åsikt.
Alla har också rätt att argumentera för sina åsikter, det är väl en del av kärnan här på FL:s forum?
Om man kan stödja sina påståenden eller tom framlägga bevis så är det givetvis tillåtet och en fördel men det är väl ändå inte ett krav och en förutsättning att alla måste framlägga bevis för sin åsikt, uppfattning och för sina påståenden här på FL?
Återigen Molly, lever du verkligen som du lär?
Finns det någon enda medlem här på FL som uppfyller ditt krav? Eller är det bara jag som har den skyldigheten?
Jag tror kanske att du blev frestad ta en liten genväg nu i din argumentation när du kräver källförteckning och bevis från mig?
Jag tänker inte presentera en källförteckning för dig för det är orimligt mot bakgrund av mina flera års studier på flera språk. Om du är intresserad får du som jag bedriva självstudier. Omfattande studier om du vill få samma info som jag.
Det är helt upp till dig att förhålla dig till mitt svar på ditt krav på bevis och källförteckning, och om ditt krav gäller enbart för mig eller om det gäller för alla, inklusive dig själv.
Om du väljer att avstå från att resonera med mig så är det upp till dig och ditt eget beslut.
Jag vägrar inte att resonera med dig även om du inte kan lägga fram bevis och källförteckning, inte heller för att du försöker dig på en liten genväg.