• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Anonym (FYI)
    Det skulle vara jäkligt intressant att få reda på terapeutens för/emot.
    Jag menar...Det är ju en himmelsvid skillnad på ts
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-03-07 18:32:18 följande:

Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-05-17 20:45:32 följande:

Jag har insett att om jag berättar så är det en 30/70 att vi tar oss igenom det. Jag känner däremot att jag inte vill ta den risken, utan vill hellre glömma det som hänt, och gå vidare, med insikten vad jag nästan har förlorat. Personligen har jag insett att jag själv hade varit lyckligt ovetandes istället för att riva upp familjen. Det är i min personliga förankring jag väljer att ta beslutet att inte berätta, men även för att jag kan leva med mitt misstag, försöker gottgöra det så gott jag kan för hela familjen hela tiden. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-18 13:37:45 följande:

Jag har insett att om jag berättar så är det en 30/70 att vi tar oss igenom det. Jag känner däremot att jag inte vill ta den risken, utan vill hellre glömma det som hänt, och gå vidare, med insikten vad jag nästan har förlorat. Personligen har jag insett att jag själv hade varit lyckligt ovetandes istället för att riva upp familjen. Det är i min personliga förankring jag väljer att ta beslutet att inte berätta, men även för att jag kan leva med mitt misstag, försöker gottgöra det så gott jag kan för hela familjen hela tiden. 

The power of rationalization Flört
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Hoppas att inte någon enda person i tråden är ute efter att mest bara försöka hänga TS (igen...) och att frågor eller synpunkter inte är avsedda främst för att hänga eller provocera?

Även om man själv har en annan åsikt än TS (och andra) så har vi alla samma möjlighet att välja att se på saken ur ett mänskligt perspektiv.
    Om man vill så är var och en fri att stödja en annan människa hellre än att kapa eller hänga personen.
    Om man inte anser sig själv ha förmåga vara stödjande för en annan medmänniska så har var och en åtminstone möjlighet att göra sitt personliga val att avstå från att hänga någon.

Var och en har möjlighet att vid varje tillfälle fatta sitt eget beslut hur man själv väljer att bemöta en medmänniska (trots att man har en annan åsikt)... 

Jag har valt att stödja TS (även om jag också framfört rätt så hård kritik) och jag skulle utan minsta tvekan vilja erbjuda mitt stöd även till TS man, om han hade en tråd här på FL.
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-18 13:37:45 följande:

Redan tidigt gav jag TS rådet att kontakta en terapeut och vissa i tråden ansåg sig ha anledning dissa detta förslag. Varför framkom nog aldrig..?
    Jag tycker TS tog ett klokt beslut att skaffa sig någon att samtala med.

Det är väl givet och självklart att det är en skillnad på TS före och efter att ha gått igenom denna dramatiska tid?

Jag för min del förutsätter att terapeuten inte har kommit med några konkreta för/emot.
    Då skulle jag hellre våga inbilla mig att terapeuten har hjälp TS att sortera ut sina egna känslor och sina egna för/emot?
    Den uppfattningen får jag av TS senaste inlägg och bl a av
    "Det är i min personliga förankring jag väljer att ta beslutet att inte berätta"
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-18 14:57:06 följande:
    Hoppas att inte någon enda person i tråden är ute efter att mest bara försöka hänga TS (igen...) och att frågor eller synpunkter inte är avsedda främst för att hänga eller provocera?

Även om man själv har en annan åsikt än TS (och andra) så har vi alla samma möjlighet att välja att se på saken ur ett mänskligt perspektiv.
    Om man vill så är var och en fri att stödja en annan människa hellre än att kapa eller hänga personen.
    Om man inte anser sig själv ha förmåga vara stödjande för en annan medmänniska så har var och en åtminstone möjlighet att göra sitt personliga val att avstå från att hänga någon.

Var och en har möjlighet att vid varje tillfälle fatta sitt eget beslut hur man själv väljer att bemöta en medmänniska (trots att man har en annan åsikt)... 

Jag har valt att stödja TS (även om jag också framfört rätt så hård kritik) och jag skulle utan minsta tvekan vilja erbjuda mitt stöd även till TS man, om han hade en tråd här på FL.
    Sådär som du gör med TS partner menar du? Ja du är onekligen en stor humanist och rena skolexemplet på empati och "medmänsklighet" Oskyldig

Japp du har valt att stödja TS eftersom dina moraliska värderingar och egoistiska livsfilosofi sammanfaller med hennes. Hennes partner skiter du fullkomligen i men visst är det lätt att lite cyniskt erbjuda TS partner sin fiktiva hjälp i ett fiktivt scenarion som man vet aldrig kommer hända...
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-18 14:57:06 följande:
    Absolut, var och en har rätt att besluta om sitt eget liv, helt korrekt.

Ge sig själv rätten att besluta om andras liv genom att neka dem chansen att själv välja genom lögner och undanhållande så man själv kan få äta kakan och ha den kvar.. inte riktigt va?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-18 14:59:47 följande:
    Jag för min del förutsätter att terapeuten inte har kommit med några konkreta för/emot.
    Då skulle jag hellre våga inbilla mig att terapeuten har hjälp TS att sortera ut sina egna känslor och sina egna för/emot?
    Den uppfattningen får jag av TS senaste inlägg och bl a av
    "Det är i min personliga förankring jag väljer att ta beslutet att inte berätta"
    Ok, då skulle det vara intressant att höra vad terapeuten har hjälpt ts att sortera så hon kommit fram till att chansen är 30/70...Vilket som är 30 och vilket som är 70 är dock oklart.
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-18 18:05:42 följande:
    Sådär som du gör med TS partner menar du? Ja du är onekligen en stor humanist och rena skolexemplet på empati och "medmänsklighet" Oskyldig

Japp du har valt att stödja TS eftersom dina moraliska värderingar och egoistiska livsfilosofi sammanfaller med hennes. Hennes partner skiter du fullkomligen i men visst är det lätt att lite cyniskt erbjuda TS partner sin fiktiva hjälp i ett fiktivt scenarion som man vet aldrig kommer hända...
    Som vanligt väljer du att uppträda på det vidrigaste sätt du förmår.

Läs mitt inlägg en gång till och läs sakta HELA inlägget så kanske du ger dig själv en liten chans att bättra dig.

I mitt inlägg skrev jag, citat:
    "jag skulle utan minsta tvekan vilja erbjuda mitt stöd även till TS man, om han hade en tråd här på FL"

VAD I DETTA ÄR DET SOM DU INTE KLARAR ATT FÖRSTÅ?

Försök att skilja på sak och person, försök vara lite mera saklig, försök att släppa dina svinaktigheter.
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-18 18:27:41 följande:
    Ok, då skulle det vara intressant att höra vad terapeuten har hjälpt ts att sortera så hon kommit fram till att chansen är 30/70...Vilket som är 30 och vilket som är 70 är dock oklart.
    Nä, för mig är det inte det minsta oklart.
    Jag respekterar fullt ut om TS nu har släppt den här tråden och för alltid helt släppt de mycket tveksamma personer som bara strävar efter att döma och sänka henne och med det också strävar efter att sänka hennes nära och kära.

Den allra största respekt om hon nu väljer ägna sig åt oändligt mycket viktigare och trevligare saker, för sig själv, för sin man och för sin familj.
  • Kungsholmsbo
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-18 18:39:33 följande:

Nä, för mig är det inte det minsta oklart.

Jag respekterar fullt ut om TS nu har släppt den här tråden och för alltid helt släppt de mycket tveksamma personer som bara strävar efter att döma och sänka henne och med det också strävar efter att sänka hennes nära och kära.

Den allra största respekt om hon nu väljer ägna sig åt oändligt mycket viktigare och trevligare saker, för sig själv, för sin man och för sin familj.

Håller med.

Det blir löjeväckande tillslut.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?