• Anonym (FlisanLisa)

Hur berätta om otrohet?

Goda råd är dyra har jag förstått.

Sambo sedan några år och barn finns i bilden.

Min sambo har kanske inte riktig funnits där eller så har jag känt med osedd, och i i augusti hörde en av mina tidigare kärleken av sig på sociala medier. Var inget annat är avstämningar då och då om hur livet levde och hur allt var.

I slutet av oktober så träffades vi för ett kort möte och på något sätt så hände det som inte fick hända. Ångrade mig direkt efteråt och har mått skit sedan dess. Min sambo han anar inget men jag våndas varje dag. Kontakten med tidigare kärleken är bruten, är ju min sambo och familj jag vill ha, och ha kvar. Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Svar på tråden Hur berätta om otrohet?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Exakt så) skrev 2021-05-14 09:34:08 följande:
    Kan jag meddela att han inte gjort. Hans livsmission är att påpeka hur fel otrohet är. Så trist när han gör entré i alla trådar.
    Dessutom verkar du ha missat rubriken i ts helt och hållet...Och inte bara du,

Hur berätta om otrohet?

Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-03-07 18:32:18 följande:

Men kan inte leva med att hålla det inom mig.

Hur fasiken berättar jag, och har familjen i behåll?

• Kungsholmsbo
    Anonym (Oscar) skrev 2021-05-14 23:51:54 följande:

Så resonerar en narcissist.

Nej så resonerar en klok människa.
  • Kungsholmsbo
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-15 00:15:16 följande:

Javisst är det trist när någon tycker man skall visa respekt för sin partner, eller hur?

Säkert, man ska såklart behandla andra väl. Men du tar i för mycket ibland och gör trådarna till grus. Så jag tycker det är tråkigt när du håller på som du gör. Och det skulle jag kunna säga till dig utan en skärm emellan. Tycker du förstör så många trådar och håller dig ej till topic. Det är faktiskt jättetråkigt.
  • Anonym (jaha)
    Kungsholmsbo skrev 2021-05-17 11:38:19 följande:
    Nej så resonerar en klok människa.
    På vilket sätt menar du att det är klokt att bedra sin partner och familj?

På vilket sätt menar du att manipulera sin partner att leva i en lögn med hjälp av lögner och undanhållande är klokt?
  • Anonym (jaha)
    Kungsholmsbo skrev 2021-05-17 11:41:35 följande:
    Säkert, man ska såklart behandla andra väl. Men du tar i för mycket ibland och gör trådarna till grus. Så jag tycker det är tråkigt när du håller på som du gör. Och det skulle jag kunna säga till dig utan en skärm emellan. Tycker du förstör så många trådar och håller dig ej till topic. Det är faktiskt jättetråkigt.
    Jag tycker inte att påpeka uppenbar egoism/narcissism i vissa inlägg är detsamma som att "grusa" trådar?

Jag kan absolut förstå att folk gärna vill kunna bete sig som de vill mot andra och slippa bli ifrågasatta och kritiserade och enbart bemötas av förståelse och ryggklappar. Men verkligheter funkar ju inte så.

Vadå inte hålla sig till topic? Att inte hålla med andra är inte nödvändigtvis detsamma som att vara OT och medhåll är inte nödvändigtvis detsamma som On Topic.
  • Anonym (FYI)
    Kungsholmsbo skrev 2021-05-17 11:41:35 följande:
    Vad får dig att tro att jag överhuvudtaget bryr mig om vad du tycker. Vad jag har sett på dina inlägg tycker du inte otrohet är någon big deal, utan det är helt ok och att det är något man bara får räkna med och acceptera.
    Nu är det ju så att alla inte tycker som du. Lev med det.
  • Anonym (FlisanLisa)

Hej, 
    Vill väl göra en uppdatering, om än att några kanske tycka att mitt beslut är korrekt eller likande. Jag ber er att hålla era synpunkter hur jag är som person för er själva, ni varken känner mig, vet vet hur jag lever, vilken bakgrund jag har, eller vad jag har för bagage och för monster att brottas med.
    Om ni känner att ni har en uppfattning om mig, så ring mig, har ni inte mitt nummer, så har ni inte någon anledning att ha en uppfattning om mig.

Det har nu gått en längre tid sedan incidenten, jag har gått hos min terapeut några gånger, och vederbörande har ej hjälpt mig att fatta ett beslut, utan snarare hjälpt mig att lägga in olika delar i beslutet, och att få mig att inse konsekvenserna över de två olika besluten. 

Jag har insett att om jag berättar så är det en 30/70 att vi tar oss igenom det. Jag känner däremot att jag inte vill ta den risken, utan vill hellre glömma det som hänt, och gå vidare, med insikten vad jag nästan har förlorat. Personligen har jag insett att jag själv hade varit lyckligt ovetandes istället för att riva upp familjen. Det är i min personliga förankring jag väljer att ta beslutet att inte berätta, men även för att jag kan leva med mitt misstag, försöker gottgöra det så gott jag kan för hela familjen hela tiden. 

• Friger
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-05-17 20:45:32 följande:

Hej, 
    Vill väl göra en uppdatering, om än att några kanske tycka att mitt beslut är korrekt eller likande. Jag ber er att hålla era synpunkter hur jag är som person för er själva, ni varken känner mig, vet vet hur jag lever, vilken bakgrund jag har, eller vad jag har för bagage och för monster att brottas med.
    Om ni känner att ni har en uppfattning om mig, så ring mig, har ni inte mitt nummer, så har ni inte någon anledning att ha en uppfattning om mig.

Det har nu gått en längre tid sedan incidenten, jag har gått hos min terapeut några gånger, och vederbörande har ej hjälpt mig att fatta ett beslut, utan snarare hjälpt mig att lägga in olika delar i beslutet, och att få mig att inse konsekvenserna över de två olika besluten. 

Jag har insett att om jag berättar så är det en 30/70 att vi tar oss igenom det. Jag känner däremot att jag inte vill ta den risken, utan vill hellre glömma det som hänt, och gå vidare, med insikten vad jag nästan har förlorat. Personligen har jag insett att jag själv hade varit lyckligt ovetandes istället för att riva upp familjen. Det är i min personliga förankring jag väljer att ta beslutet att inte berätta, men även för att jag kan leva med mitt misstag, försöker gottgöra det så gott jag kan för hela familjen hela tiden. 

Ahhh dom kommer att bli dömd och fördömd här inne! Men inte av mig!

Praktiskt har du nog valt den klokaste vägen. Moraliskt, njä. Men du får väl ta igen det i framtiden! :)

Lycka till!

• Kungsholmsbo
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-17 16:35:13 följande:

Vad får dig att tro att jag överhuvudtaget bryr mig om vad du tycker. Vad jag har sett på dina inlägg tycker du inte otrohet är någon big deal, utan det är helt ok och att det är något man bara får räkna med och acceptera.

Nu är det ju så att alla inte tycker som du. Lev med det.

Och vad gör dig att tro att jag bryr mig om vad du tycker. Men du respekterar inte en enda trådstart, därav min kommentar. I övrigt avfärdar jag ditt bjäbb.
  • Kungsholmsbo
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-05-17 20:45:32 följande:

Hej, 

Bra!
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?