Jomshof
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
Jag tycker att det är fegt av dig att avfärda min källa bara för att den inte passar dig.
Vad är din kommentar till att svenskar i utanförskapsområden är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken?
Vad är din förklaring till att SD politiker är så kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken?
Vad är din kommentar till att svenskar i Finland är så kraftigt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken?
Vad är din kommentar till att publikationen Den Nya Välfärden (som står Sverigedemokraterna nära) kom fram till att det var antalet våldtäkts misstänka svenskar (och inte invandrare) som hade ökat. i BRÅ:s statistik de senaste åren?
Jag håller med honom. Islam är en efterbliven religion av flera skäl, dels för att koranen till skillnad från bibeln är absolut och inte får göras om ett enda tecken, och dels för att islam är statsreligion i flera muslimska länder. Kristendomen har inte samma inverkan på politiken som islam har.
Men som med alla religioner följer folk dem till olika grad. Finns många muslimer som tycker mycket av det som står i koranen är korkat, så de följer bara utvalda delar. Precis som kristna väljer ur bibeln.
Men islam som religion, alltså en samling värdering, är total efterbliven och där har Jomshof rätt.
Jag tycker att det är fegt av dig att avfärda min källa bara för att den inte passar dig.
Vad är din kommentar till att svenskar i utanförskapsområden är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken?
Vad är din förklaring till att SD politiker är så kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken?
Vad är din kommentar till att svenskar i Finland är så kraftigt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken?
Vad är din kommentar till att publikationen Den Nya Välfärden (som står Sverigedemokraterna nära) kom fram till att det var antalet våldtäkts misstänka svenskar (och inte invandrare) som hade ökat. i BRÅ:s statistik de senaste åren?
Angående SD politikers överrepresentation i brottsstatistiken: Fler än var tjugonde Sverigedemokrat som kandiderar i lokala och nationella val har blivit åtalad för brott och det är väsentligt högre än för företrädare fån andra partier
https://www.svd.se/sd-toppar-lista-over-andel-atalade-kandidater
Angående olika typer av överrepresentation till brottslighet
Socialbidrag: Personer vars familj har haft socialbidrag / Personer vars familj inte har haft socialbidrag 2001 = överrisk på 6,1 gånger. Det är alltså 6,1 gånger vanligare att personer i familjer som behövt socialbidrag än personer från familjer som inte behövt socialbidrag är misstänkta/registrerade för brott.
Utbildning: Personer med endast förgymnasial utbildning / Personer med eftergymnasial utbildning på 3 år eller mer = överrisk på 5,7 gånger. Det är alltså 5,7 gånger vanligare att personer med låg utbildning än personer med högutbildning är misstänkta/registrerade för brott.
Inkomst: Personer med förvärvsinkomst på mindre än 1 basbelopp / Personer med förvärvsinkomst på 9 basbelopp eller mer = överrisk på 5,3 gånger. Det är alltså 5,3 gånger vanligare att personer med låg inkomst än personer med hög inkomst är misstänkta/registrerade för brott.
Kön: Personer av det manliga könet / Personer av det kvinnliga könet = överrisk på 3,5 gånger. Det är alltså 3,5 gånger vanligare att män än kvinnor är misstänkta/registrerade för brott (skillnaden är ännu större vid grövre brottslighet).
Invandrade: Personer som är utrikes födda / Personer som är svenskfödda med svenska föräldrar = överrisk på 2,5 gånger. Det är alltså 2,5 gånger vanligare att utrikes födda än svenskfödda med svenska föräldrar är misstänkta/registrerade för brott.
Ålder: Personer i åldrarna 15-17 år / Personer i åldrar över 41 år = överrisk på 2,5 gånger. Det är alltså 2,5 gånger vanligare att 15-17-åringar än personer över 41 år är misstänkta/registrerade för brott.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kriminogena_faktorer
Angående Svenskars överrepresentation i den finska våldtäktsstatistiken:

Nu har Turkiets president Erdogan beslutat att lämna Istanbulkonventionen mot våld i nära relationer. Polen planerar att göra detsamma. Officiellt pratar man om att värna kärnfamiljen men i praktiken är dessa länder på väg att legalisera våld mot kvinnor.
Erdogans parti AKP är systerparti med svenska Moderaterna. Det styrande partiet i Polen, Lag och Rättvisa, är systerparti med Sverigedemokraterna.