• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • Flash Gordon
    Lark skrev 2021-03-21 14:07:32 följande:
    Yes, jag ställer mig själv samma fråga.
    ...
    Varför får man inte säga att en religion är avskyvärd när man får påstå att politiska ideologier är avskyvärda?
    Det FÅR man. Uppenbarligen. Det blev ingen folkstorm mot Jomshof. Bara lite politiskt motiverad upprördhet från the usual suspects.
    farman skrev 2021-03-21 14:17:08 följande:
    Islam är perfekt för oss män i manlig synvinkel. 
    Väldigt träffande beskrivet i boken "Underkastelse" av en av vår tids stora litterära provokatörer Michel Houellbecq.

www.adlibris.com/se/bok/underkastelse-9789174295368

Den äldre universitetsprofessorn som upptäcker att det blev inte så tokigt ändå när islamisterna tar makten i Frankrike och inför såväl regler som normer i samhället och på universitetet som i så hög grad faktiskt gynnar honom.

* Houellbecq, en personlig favorit och för alla att prova på*
  • Lark
    Iarwain skrev 2021-03-21 14:22:19 följande:
    Det blir lite av en halmgubbe...

"Islam tycker såhär"
    Lika lite som Kristenheten är enhetlig i sin syn, så är Islam enhetlig i sin syn.

"Islam är avskyvärt"
    På samma sätt som Islam är avskyvärt blir då kristendomen, eller judendomen, eller buddismen, eller <insert valfri livsåskådning här> avskyvärd.
    Ingen halmgubbe det här inte. LÄS!!!!
    Läs vad skrifterna säger om guden. Det är inte särskilt svårt.

Absolut... kristenheten är inte enhetlig i sin syn.
    Och varför? För att folk inte läser Bibeln.

Pingstkyrkan? Baptist? Missionskyrkan? Svenska kyrkan? Metodistkyrkan?Trosrörelsen?
    Ja... listan kan göras lååång. Vad är detta för larv?
    Olika kyrkor? Vilket Bibliskt stöd finns för det. Finns INGET Bibliskt stöd!

Vi läser i Efesierbrevet 4:

Var alltid ödmjuka och milda. Visa varandra tålamod och tolerans i kärlek. Sträva efter att bevara Andens enhet genom fridens band. Det finns en kropp och en Ande ? liksom ni kallades till ett hopp när ni blev kallade ? en Herre, en tro, ett dop, en Gud och allas Fader, han som är över alla och genom alla och i alla.

Det står innantill i Bibeln hur kyrkan ska fungera - hur den ska organiseras... hur en Gudstjänst ska byggas upp. ALLT!

Hur olika kyrkor kan finnas är för MIG ett fullständigt mysterium.

På samma sätt - Islam.
    Det står klart och tydligen i Koranen vad som gäller för en muslim.
    Bara att läsa.
    Hur kan det bli olika fraktioner? För att folk inte LÄSER vad som står.

Kristendomen och buddismen blir lika avskyvärd som Islam?
    Jadu... 

Intressant. Vad är avskyvärt med buddismen? Jag vet vad JAG anser om buddismen. Men vad tycker DU är avskyvärt?
  • Lark
    Iarwain skrev 2021-03-21 14:29:51 följande:
    Så du är alltså ingen riktig kristen?
    Jag har aldrig påstått att JAG är en kristen.
  • Iarwain
    Lark skrev 2021-03-21 14:42:24 följande:
    Kristendomen och buddismen blir lika avskyvärd som Islam?
    Jadu... 

Intressant. Vad är avskyvärt med buddismen? Jag vet vad JAG anser om buddismen. Men vad tycker DU är avskyvärt?
    Har du läst Mahavamsa?
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Iarwain
    Lark skrev 2021-03-21 14:48:11 följande:
    Jag har aldrig påstått att JAG är en kristen.
    Ok, då omformulerar jag.

Din syn på kristendomen är inte den riktiga.
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Lark
    Flash Gordon skrev 2021-03-21 14:31:08 följande:
    Det FÅR man. Uppenbarligen. Det blev ingen folkstorm mot Jomshof. Bara lite politiskt motiverad upprördhet från the usual suspects.
    farman skrev 2021-03-21 14:17:08 följande:
    Islam är perfekt för oss män i manlig synvinkel. 
    Väldigt träffande beskrivet i boken "Underkastelse" av en av vår tids stora litterära provokatörer Michel Houellbecq.

Den äldre universitetsprofessorn som upptäcker att det blev inte så tokigt ändå när islamisterna tar makten i Frankrike och inför såväl regler som normer i samhället och på universitetet som i så hög grad faktiskt gynnar honom.

Det får man uppenbarligen inte. Folkstorm eller inte. Det blev konsekvenser.
    Stefan Löfven (bland andra) får stå i TV och säga att Nazismen är en avskyvärd ideologi. Blir ingen inbjudan till TV nyheterna för att förklara vad han menar.

Men Jomshof säger att han anser Islam vara en avskyvärd religion så blir han inbjuden till TV för att få "förklara vad han menar".

I mina ögon fullständigt vansinne.
  • Lark
    Iarwain skrev 2021-03-21 15:05:04 följande:
    Ok, då omformulerar jag.

Din syn på kristendomen är inte den riktiga.
    Min syn? Vadå min syn? Jag läser bara innantill vad som står.
    Om Jesus säger "Älska din Gud, älska din nästa och älska dig själv" så är ju inte det MIN syn. Det är ju vad Jesus säger.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-03-21 14:31:08 följande:

Det FÅR man. Uppenbarligen. Det blev ingen folkstorm mot Jomshof. Bara lite politiskt motiverad upprördhet från the usual suspects.Väldigt träffande beskrivet i boken "Underkastelse" av en av vår tids stora litterära provokatörer Michel Houellbecq.

En röst om din personliga favorits litterära verks innehåll..

www.dn.se/arkiv/kultur/darfor-ar-michel-houellebecqs-sexism-vard-att-ta-pa-allvar/

"Att Houellebecq inte skildrar några samhällsproblem, utan tvärtom en mycket specifik manstyps dubbelmoral, borde vara uppenbart. Mannen som vill ha kvar patriarkatet men utan att behöva vara patriark, som likt ett barn vill ha allt utan att ta ansvar för konsekvenserna och vars rasism inte är något annat än förlorad kontroll över kvinnan. Som drömmer att en övermakt förverkligar hans fantasier. Den man Houellebecq har klätt av naken är ingen annan än vår tids vite kränkte man."
  • Flash Gordon
    Lark skrev 2021-03-21 15:34:22 följande:
    Det får man uppenbarligen inte. Folkstorm eller inte. Det blev konsekvenser.
    Stefan Löfven (bland andra) får stå i TV och säga att Nazismen är en avskyvärd ideologi. Blir ingen inbjudan till TV nyheterna för att förklara vad han menar.

Men Jomshof säger att han anser Islam vara en avskyvärd religion så blir han inbjuden till TV för att få "förklara vad han menar".

I mina ögon fullständigt vansinne.
    Att en socialdemokrat klagar på en Sverigedemokrat, det är inte "konsekvenser" utan bara förväntat beteende.
  • Iarwain
    Lark skrev 2021-03-21 15:36:58 följande:
    Min syn? Vadå min syn? Jag läser bara innantill vad som står.
    Om Jesus säger "Älska din Gud, älska din nästa och älska dig själv" så är ju inte det MIN syn. Det är ju vad Jesus säger.
    Nej, du bortser från de över 100 lagarna från gamla testamentet.
Svar på tråden Jomshof