• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • klyban
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-21 13:15:29 följande:
    Han sitter inte i fängelse, han är häktad. Viss skillnad.

Du kommer få vänta tills solen går upp i väster, jag kommer inte ge dig några källor då du själv vägrar att svara på frågor.

Ja, men hur hjälper det dig?
    Undrar då inget ändrar sig.

Kommer det ta lång tid innan ditt påstående om att man inte döljer/däljer?
    För utan att du ger en källa på detta, så finns inget mer att diskutera ens.
    Och din fråga har du själv redan svarat på, redundant skriva mer där och just pga du själv berättade.
    Och sen är det faktiskt ditt påstående, så undrar när du kommer med en källa om ditt påstående och att det sker man slutar att dölja ansikten och namn.

Vi har ju fastställt där att de bägge(Lambertz och Yasin.) har gått själva och därmed är det inte längre nödvändigt att dölja namn och ansikte.
    Och inte heller ett måste att berätta de är häktade, oavsett om man vinner pris eller inte.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Louisa)
    nihka skrev 2021-03-21 13:21:38 följande:
    Det hade helt enkelt inget att göra med att han vann. Att han sitter häktad har det rapporterats om i andra artiklar.

Och som jag redan sagt så var det väl musiken som gavs pris, inte personens leverne. Man kan gilla eller ogilla honom, men han var en av de mest spelade svenska artisterna förra året på Spotify.
    Där ser man, det hade jag då ändå inte trott... men nu med facit i handen så är det ju ändå rätt tydligt.

Tack.
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 13:23:59 följande:

Ja, men hur hjälper det dig?
    Undrar då inget ändrar sig.

Kommer det ta lång tid innan ditt påstående om att man inte döljer/däljer?
    För utan att du ger en källa på detta, så finns inget mer att diskutera ens.
    Och din fråga har du själv redan svarat på, redundant skriva mer där och just pga du själv berättade.
    Och sen är det faktiskt ditt påstående, så undrar när du kommer med en källa om ditt påstående och att det sker man slutar att dölja ansikten och namn.

Vi har ju fastställt där att de bägge(Lambertz och Yasin.) har gått själva och därmed är det inte längre nödvändigt att dölja namn och ansikte.
    Och inte heller ett måste att berätta de är häktade, oavsett om man vinner pris eller inte.

Som sagt. Tungan ute
  • klyban
    nihka skrev 2021-03-21 13:21:38 följande:
    Det hade helt enkelt inget att göra med att han vann. Att han sitter häktad har det rapporterats om i andra artiklar.

Och som jag redan sagt så var det väl musiken som gavs pris, inte personens leverne. Man kan gilla eller ogilla honom, men han var en av de mest spelade svenska artisterna förra året på Spotify.

Yasin har gått ut med sig själv i media, därför döljer man inte där längre.
    Verkar som Louisa inte vill veta om detta, ett fallerat exempel på det nödvändiga är det dock och påståendet att man döljer invandrare ochiten döljer vita.

Det mest komiska rätt det finns faktiskt exempel på där man förbisett rätten att inte publiceras före tingsrättens dom, och publicerat i media.
    Inte för ett par svartvita exempel berättar nått.(Ingen ordvits!)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 13:29:53 följande:

Yasin har gått ut med sig själv i media, därför döljer man inte där längre.
    Verkar som Louisa inte vill veta om detta, ett fallerat exempel på det nödvändiga är det dock och påståendet att man döljer invandrare ochiten döljer vita.

Det mest komiska rätt det finns faktiskt exempel på där man förbisett rätten att inte publiceras före tingsrättens dom, och publicerat i media.
    Inte för ett par svartvita exempel berättar nått.(Ingen ordvits!)

Varför diskuterar du med dig själv?
  • Flash Gordon
    Lark skrev 2021-03-14 10:53:32 följande:
    "Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?
    En religion som kräver att de som lämnar religionen skall dödas - får man kalla den för avskyvärd?

Den lilla "storm" som det blev kring detta uttalande, om det ens blev någon, den blåste över på en dag.

Mer upprördhet än så fanns det tydligen inte i det svenska samhället över det påståendet.
  • klyban
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-21 13:27:25 följande:
    Som sagt. Tungan ute

Det betyder nu att ditt påstående om dölja/icke dölja häktades ansikte/namn inte gick och påvisa av dig.
    Det betyder att vi kan bortse ifrån det påståendet som ett felaktigt påstående!

• klyban
    Flash Gordon skrev 2021-03-21 13:35:08 följande:
    En religion som kräver att de som lämnar religionen skall dödas - får man kalla den för avskyvärd?

Den lilla "storm" som det blev kring detta uttalande, om det ens blev någon, den blåste över på en dag.

Mer upprördhet än så fanns det tydligen inte i det svenska samhället över det påståendet.

Ja, helt klart mer än att använda premisser om att koranen är våldsam och därmed avskyvärd, och sen återfinns liknande våld i bibeln och då inte skulle vara avskyvärt.(Sånt kallas för hyckleri)

• Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 13:37:18 följande:

Det betyder nu att ditt påstående om dölja/icke dölja häktades ansikte/namn inte gick och påvisa av dig.
    Det betyder att vi kan bortse ifrån det påståendet som ett felaktigt påstående!

Gör så, om det får dig att må bra.

Nu orkar jag inte tjafsa mer med dig. Kan du inte diskutera vidare med ditt alter ego istället så jag kan får skratta lite?
Svar på tråden Jomshof