• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-21 12:27:18 följande:
    Den frågan har jag redan besvarat.
    Läs Bibeln igen. Har du inte förstått den frågan så har du inte läst ordentligt.

Det gjorde jag... jag studerade, läste vad som stod och bildade mig en egen uppfattning. Då behöver man inte fråga andra.

På samma sätt har jag studerat Islam, Koranen, Sharia och hadither.
    Bildat mig en uppfattning.
    Står ju glasklart vad som gäller.
    Nope, då du är selektiv och särskiljer islam och kristendomen, fastän du har samma premisser men som inte ger samma resultat beroende på vilken religion det handlar om!
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 12:38:04 följande:

Det är andra artister och vänner till som tagit plockat ut Yasin.
    Även har Yasin deltagit i denna process genom diskutera sin situation och därmed förverkat sin anonymitet.

Så jag väntar på ett exempel av dig, och det komiska är att både Lambertz och Yasin har bägge gått ut själva.

Vill du ha en chans till efter denna miss?
    För det finns faktiskt exempel på detta när man publicerar utan medgivande, även om de är mycket få.
    Det finns ett fall där större delen av media gick ut med dessa uppgifter, men komemr idag inte ihåg exakt vad det var den gången.
    Men ett undantag som bekräftar regeln att man inte gör.

Så källa tack!

Och bra du slutat låtsas om varför man inte publicerar namn och bilder på den misstänkta utan dolt.
    Så behöver du inte längre en källa på detta, dock sjukt intressant varför du ville ha källa på nått du redan visste om.

Vilken miss?
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 12:38:04 följande:

Det är andra artister och vänner till som tagit plockat ut Yasin.
    Även har Yasin deltagit i denna process genom diskutera sin situation och därmed förverkat sin anonymitet.

Så jag väntar på ett exempel av dig, och det komiska är att både Lambertz och Yasin har bägge gått ut själva.

Vill du ha en chans till efter denna miss?
    För det finns faktiskt exempel på detta när man publicerar utan medgivande, även om de är mycket få.
    Det finns ett fall där större delen av media gick ut med dessa uppgifter, men komemr idag inte ihåg exakt vad det var den gången.
    Men ett undantag som bekräftar regeln att man inte gör.

Så källa tack!

Och bra du slutat låtsas om varför man inte publicerar namn och bilder på den misstänkta utan dolt.
    Så behöver du inte längre en källa på detta, dock sjukt intressant varför du ville ha källa på nått du redan visste om.

Tillägg, det som var häpnadsväckande var att Sveriges Radio låtsades som att Yasin inte riktigt hade tid bara, han var lite upptagen.

Obegripligt att han kunde röstas fram som vinnare dock, oavsett. Fast det är ot.
  • Lark
    Iarwain skrev 2021-03-21 12:33:06 följande:
    Du har bildat dig en uppfattning, baserad på ganska stor bias, vad det verkar.

Du har inte svarat på om ska man följa GT eller inte?
    Utan du skriver "läs bibeln".

Så återigen; Ska man följa GT eller inte?
    Tja, om man kallar Bibeln, Koranen, Sharialagen, hadither, VEDA-skrifter och mycket mer för bias... 

Yes, jag skriver att du ska läsa Bibeln eftersom du verkar ha svårt att acceptera mina utlägg ang detta. Bättre du läser och bildar dig en egen uppfattning faktiskt.
    Inte min uppfattning.

Det handlar inte om min uppfattning... jag läser innantill vad som står.
    Följa GT? Eller menar du i själva verket:
    Ska man följa LAGEN? Två helt skilda saker.

Jesus undervisade ur GT.
    Jesus UPPFYLLDE LAGEN.
    Romarbrevet säger  "... ty ni står inte under lagen utan under nåden."

Som sagt, hela Bibeln hänger ihop... jag studerade Bibeln och detta var glasklart.
    Tråkigt för dig om det inte är det.
  • Iarwain
    Lark skrev 2021-03-21 12:51:48 följande:
    Tja, om man kallar Bibeln, Koranen, Sharialagen, hadither, VEDA-skrifter och mycket mer för bias... 

Yes, jag skriver att du ska läsa Bibeln eftersom du verkar ha svårt att acceptera mina utlägg ang detta. Bättre du läser och bildar dig en egen uppfattning faktiskt.
    Inte min uppfattning.

Det handlar inte om min uppfattning... jag läser innantill vad som står.
    Följa GT? Eller menar du i själva verket:
    Ska man följa LAGEN? Två helt skilda saker.

Jesus undervisade ur GT.
    Jesus UPPFYLLDE LAGEN.
    Romarbrevet säger  "... ty ni står inte under lagen utan under nåden."

Som sagt, hela Bibeln hänger ihop... jag studerade Bibeln och detta var glasklart.
    Tråkigt för dig om det inte är det.
    Jag har läst, men vi kommer liksom inte vidare i denna diskussion om du inte svarar på om man ska bortse från vad som står i GT eller inte...

Så vad står det innantill?
    Ska vi följa de över 100 lagarna i GT eller inte?
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • klyban
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-21 12:47:34 följande:
    Vilken miss?
    Yasin har själv gått ut, det har du missat då du tog han som ett exempel.
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-21 12:50:18 följande:
    Tillägg, det som var häpnadsväckande var att Sveriges Radio låtsades som att Yasin inte riktigt hade tid bara, han var lite upptagen.

Obegripligt att han kunde röstas fram som vinnare dock, oavsett. Fast det är ot.

Är du upprörd för att SR inte ropade att Yasin satt i fängelse?
    Vad skulle relevansen vara med det och detta pris och säga han satt arresterad?
    Du vet om att det är ett musikpris?
    Och att man ofta inte brukar berätta varöfr folk inte kan komma och ta emot ett pris, ibland har man inspelade tal och ibland inte.

Men för återgå till frågan, vilka har missat sin anonymitet pga media?(Det finns ett fåtal svartvita exempel du kan hitta, men hjälper dig ej med det.)
    För du är medveten du har NOLL EXEMPEL upp tills nu.

Och är detta nått vi får vänta på länge till????

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka
    Lark skrev 2021-03-21 12:13:01 följande:
    Jag håller med dig!!! Jag förstår inte ens hur det kan vara svårt eller ska "tolkas". Jag sitter inte alls med något facit. Jag läser bara innantill vad som står.

Jesus säger klart och tydligt att högsta budet är att Älska-Älska-Älska!
    Älska Gud - Älska din nästa - Älska dig själv.
    Jesus säger "Älska era fiender". Bara att läsa.

Läser man innantill i Joh 3:16 så står det: Så ÄLSKADE Gud världen att han gav den sin ende son för att VAR OCH EN SOM TROR på honom inte ska gå under utan ha evigt liv!
    Förutom homosexuella och annat syndigt pack?? Nope - VAR OCH EN SOM TROR. Klart och tydligt. Ingen utelämnas.

Men det går ju inte!!! Hur hänger det ihop??? Tja, läs Bibeln... allt står där.
    Glasklart!

Vad innebär att tro på Jesus? Återigen - ta emot Jesus i ditt hjärta står det i skrifterna. Vad innebär det? Återigen - läs.
    Inte mina ord - det står klart och tydligt. 
    Den som tar emot Jesus får den HELIGE ANDE. Guds ande, dvs EXAKT SAMMA ANDE som bodde i Jesus, flyttar in i människan och vi får möjlighet till personlig kommunikation med Skaparguden.
    Står KLART och TYDLIGT. Bara att läsa.
    Jag har inget facit och jag tolkar ingenting. Jag läser innantill vad som står.
    På vilket sätt behöver detta tolkas? 

Guds ande flyttar in? Men då blir man ju besatt!
    Besatthet är enligt Bibeln onda andar. Men visst, vill man tro att Guds ande kan leda till besatthet - feel free.

Men Guds ande flyttar in i oss och kommunicerar??? Låter som schizofreni!!!
    Tja, så kan man se på saken. Feel free.. ditt eget val.

Och olika tolkningar kan utlösa konflikter även inom kyrkan???
    Eller hur - visst låter detta ganska vansinnigt med tanke på vad Jesus säger??
    Bråka om saker och ting när Jesu budskap är tämligen glasklart - ÄLSKA!!!!

På samma sätt läs Koranen.
    Koranen säger om och om igen att "Allah älskar INTE den som..."
    Står glasklart. För att bli älskad av Allah så ska du göra si och så.
    Du har absolut ingen garanti för att komma till paradiset.
    Koranen säger hela tiden "Om ALLAH så vill". Det är alltså godtyckligt ifall du blir insläppt i paradiset eller inte.
    Det kallas hybris.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    Iarwain skrev 2021-03-21 12:54:01 följande:
    Jag har läst, men vi kommer liksom inte vidare i denna diskussion om du inte svarar på om man ska bortse från vad som står i GT eller inte...

Så vad står det innantill?
    Ska vi följa de över 100 lagarna i GT eller inte?
    Innan i tråden har lark klart och tydligt berättat att gamla testamentet ska kompartmentaliseras bort.
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 13:10:07 följande:
    Yasin har själv gått ut, det har du missat då du tog han som ett exempel.

Är du upprörd för att SR inte ropade att Yasin satt i fängelse?
    Vad skulle relevansen vara med det och detta pris och säga han satt arresterad?
    Du vet om att det är ett musikpris?
    Och att man ofta inte brukar berätta varöfr folk inte kan komma och ta emot ett pris, ibland har man inspelade tal och ibland inte.

Men för återgå till frågan, vilka har missat sin anonymitet pga media?(Det finns ett fåtal svartvita exempel du kan hitta, men hjälper dig ej med det.)
    För du är medveten du har NOLL EXEMPEL upp tills nu.

Och är detta nått vi får vänta på länge till????

Han sitter inte i fängelse, han är häktad. Viss skillnad.

Du kommer få vänta tills solen går upp i väster, jag kommer inte ge dig några källor då du själv vägrar att svara på frågor.
  • nihka

Det hade helt enkelt inget att göra med att han vann. Att han sitter häktad har det rapporterats om i andra artiklar.

Och som jag redan sagt så var det väl musiken som gavs pris, inte personens leverne. Man kan gilla eller ogilla honom, men han var en av de mest spelade svenska artisterna förra året på Spotify.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Jomshof