Jomshof
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
Vi står här nu vid ditt påstående som du aldrig klarar av att bekräfta och om dolda och icke dolda bilder.
För min del är det betydelselöst att du släpper den, då den var ett felaktigt påstående om hur det fungerar.
Och att du har släppt den, betyder vi är nu synkroniserade på fakta där.
Det finns problem i alla religioner, även detta med kvinnor och domdera dom.
Men det är helt klart mycket stort kvinnoförtryck inom islam.
Men det har med att religionen inte är styrd och kan aldrig utveckla sig mot 2000-talet, nått som även kristendomen kämpar svårt med, speciellt katolicismen.
Skulle sätta islam i ett 1400-tals tänkt, och kristendomen sent 1800-talstänk till tidigt 1900-talstänk och beroende på vilken gren det är, finns grenar av kristendomen som hamnar tidigare, men de är så få att det känns lätt menlöst dra upp dom.
Det är aldrig rasistiskt att ge saklig kritik mot religioner oavsett vem det är, men vi har en del som påstår det ändå.
Och även i vårt "utvecklade" samhälle(exklusive muslmer och islam) har vi dessa män som anser sig stå över kvinnan och anser de är madrasser och betjänter.
Och uppvisa sjuka kvinnosyner och detta helt utan religion i grunden.
Så det har visat sig man behöver inte var muslim för ha en sjuk kvinnosyn.
Du menar att exkludera gamla testamentet då det neutraliserar din poäng?
Det är din synd, då det är bara för mig en veterligen en gren som exkluderar gamla testamentet och en obetydlig sådan.
De flesta flesta kristna exkluderar inte gamla testamentet.
Lite komiskt att du ena stunden läser ordagrant och för nästa stunden vara extremt elastisk i din argumentation och parafraserar mot önskat mål.
Påminner om när fan läster bibeln, det blir konstigt då med.
Du bortser gamla testamentet pga det inte stödjer din argumentation för kristendomen vs. islam och vad för premisser som avgör vad som gör en religion avskyvärd.
Så vems syn är det att exkludera gamla testamentet?
Är du medveten om att dina inlägg går att läsa?
Undrar då du redan berättat om vad du vill bortse för argumentets skull, men som tur är det mer än jag som påminner dig om det felet.
Det intressanta är att h*n redan tidigt i tråden exkluderade gamla testamentet och sen trodde sig säga nått om kristendomen.
Och en fråga till dig, vad heter grenen av kristendomen som exkluderat gamla testamentet helt och hållet?
Moderat muslim handlar inte om en politisk tillhörighet som ett parti.
Utan för att beskriva vilken nivån tron ligger på.