Det är inte jättestora krav på den första VFU:n, och om man blir underkänd på den så är det nog tyvärr så att man inte passar som lärare, i alla fall inte just nu. (Det sista la jag till efter att ha läst det intressanta inlägget från tjejen som berättade om sin resa, då hon behövt 10 år extra att "bli vuxen")
Som lärare måsta man kunna "äga rummet", snabbt planera om, hantera många olika frågor och problem samtidigt utan att bli (synbart) stressad. Det handlar både om personlighet och rutin/vana. Din LLU verkar inte anse att du har det som krävs för att klara utbildningen och yrket.
Jag tycker att det är bra att du får reda på detta redan nu, så att du inte "glider igenom" för att folk vill vara snälla, och sedan misslyckas på slutpraktiken eller när du ska börja jobba.
Mina tips är att antingen tänka om helt, och välja ett annat yrke, eller att anmäla dig till kommunens vikariepool och börja timvika. Då får du massa övning på att hantera barn, föräldrar, nya situationer, osv. Där jag jobbar får alltid timvikarier som är bra fortsatt jobb. Om du vikarierar ett tag kommer du antingen att förbättra det som du tycker är svårt, så att du kan visa att du klarar jobbet, eller så kommer du att komma underfund med att du inte passar som lärare, och sluta vara besviken över att du inte klarat VFU:n.