• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • RH93
    Carina82 skrev 2021-04-25 21:00:07 följande:

Åh idag är en ledsen dag! Fick reda på att ytterligare en kompis är gravid med andra barnet, så nu har jag två nära kompisar som ska få barn inom loppet av en vecka från varandra. Dom är såklart superglada över att det är så nära men jag känner mig bara tom och utanför :( Försökte prata med min kille men började bara gråta och han förstår verkligen inte. Samtidigt skickar mamma videoklipp på min kusins ettåring med texten 'vad söta dom är i den här åldern'. Jag orkar inte med det här!

Förlåt hade inget syfte med den här texten utan ville bara skriva av mig till några som förstår <3

Va tufft med så mycket på en gång. Förstår verkligen att du blir ledsen. Hoppas det snart ska bli din tur. Skickar många kramar och styrka till dig <3
  • septemberbarn123

Hoppar in här då min mens kom igår, inte helt säker på bim då jag förmodligen har pcos (håller på att utredas), äter just nu provera för att få igång min mens då jag haft cykler på i snitt 70 dagar innan..

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket)

Camilla82 - Bim 5/5, 38 år (6e försöket)

MsTintin - bim 6/5, 29 år (13 försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

Stickling, bim 9/5, 33 år (10:e försöket, två missfall)

Lisen91, BIM 10/5, 29 år (10:e försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

Gulgja - bim 10/5, 28 år, (1:sta försöket efter stabiliserade prolaktinvärden)

Mimow11 BIM 11/5, 29 år (2:a försöket)

hejhejkola - BIM 12/5, 26 år (6:e försöket, 3 tidiga mf)

RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

Rungirl, BIM 14/5, 32 år (7:e försöket)

Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

apan95, BIM 16/5, 25 år (19:e försöket, ett mf)

NatMar005, BIM 17/5, 33 år (27:e försöket, 7 mf)

Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

Micaelaaa, BIM 20/5, 25 år (10:e försöket)

Ericky, BIM 21/5, 33 år (10:e försöket)

Paperlanterns, BIM 21/5, 32 år (5:e försöket)

Molybden, BIM 22/5, 26 år (11:e försöket, 4 eller 5 äl)

Septemberbarn123, BIM 26/5, 21 år (7:e försöket tror jag)

• Carina82
    RH93 skrev 2021-04-25 21:17:36 följande:

Va tufft med så mycket på en gång. Förstår verkligen att du blir ledsen. Hoppas det snart ska bli din tur. Skickar många kramar och styrka till dig <3

Tack <3 Ibland blir det för mycket på en gång, då känns det skönt med ett sånt här forum som är fullt av fina människor som förstår <3 Håller alla tummar för dig också <3
  • Anonym (lite halvt)

Åh idag är en ledsen dag! Fick reda på att ytterligare en kompis är gravid med andra barnet, så nu har jag två nära kompisar som ska få barn inom loppet av en vecka från varandra. Dom är såklart superglada över att det är så nära men jag känner mig bara tom och utanför :( Försökte prata med min kille men började bara gråta och han förstår verkligen inte. Samtidigt skickar mamma videoklipp på min kusins ettåring med texten 'vad söta dom är i den här åldern'. Jag orkar inte med det här!

Förlåt hade inget syfte med den här texten utan ville bara skriva av mig till några som förstår <3

Åh fy, det låter som en tuff dag för dig. :( hoppas att du fått lite kärlek och omtanke, och kunnat gråta ut om du känner att du behöver.
  • Msofie

Usch jag förstår dig precis. Har inom loppet om en månad fått veta att tre personer i min närhet är gravida, två misstänkte jag men den sista var otippad. Mått så himla dåligt efter att jag fått dem beskeden. Det är sjukt sjukt tufft, men sannolikt kommer det bli vi en dag, vi måste bara hålla ut tills dess!
  • Msofie
    Micaelaaa skrev 2021-04-25 21:10:55 följande:

Hej! Jag hoppar in i denna tråden jag med! Detta blir vårt 10:e försök till bebis. Jag misstänker att jag förra månaden fick ett väldigt tidigt missfall. Min mens var 6 dagar sen (har aldrig haft en sen mens i hela mitt liv) och på den 6:e dagen störtdök min temp och några timmar senare började jag blöda med en mensvärk från helvetet. Brukar visserligen ha mensvärk, men inte på den nivån! Nu kan jag ju inte säga säkert då jag inte hade plussat innan men det känns som att det skulle kunna vara rimligt. Den mensen var så konstig, dels att den var sen och att jag hade så fruktansvärt ont, men också att den höll på i 6 dagar (brukar vanligtvis blöda i 3, MAX 4 dagar).

Nu har min senaste mens precis slutat (även denna höll på i 6 dagar. Vad är det som händer med min kropp????) och jag inväntar ÄL. Om NC stämmer så ska den infalla 8/5, det brukar stämma rätt bra.

Hoppas nu att vi är många som får ett efterlängtat + denna månad!!

Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket)

Camilla82 - Bim 5/5, 38 år (6e försöket)

MsTintin - bim 6/5, 29 år (13 försöket)

Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

DrLavernius - bim 9/5, 27 år (1:a försöket)

Stickling, bim 9/5, 33 år (10:e försöket, två missfall)

Lisen91, BIM 10/5, 29 år (10:e försöket)

Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

Gulgja - bim 10/5, 28 år, (1:sta försöket efter stabiliserade prolaktinvärden)

hejhejkola - BIM 12/5, 26 år (6:e försöket, 3 tidiga mf)

RH93, BIM 14/5, 28 år (10:e försöket)

Rungirl, BIM 14/5, 32 år (7:e försöket)

Msofie, BIM 15/5 25 år (15:e försöket)

apan95, BIM 16/5, 25 år (19:e försöket, ett mf)

NatMar005, BIM 17/5, 33 år (27:e försöket, 7 mf)

Lilja3389, BIM 20/5, 28 år 1 års försök varav 1 missfall och 3 månaders paus

Micaelaaa, BIM 20/5, 25 år (10:e försöket)

Ericky, BIM 21/5, 33 år (10:e försöket)

Paperlanterns, BIM 21/5, 32 år (5:e försöket)

Molybden, BIM 22/5, 26 år (11:e försöket, 4 eller 5 äl)

Mimow11 BIM 11/5, 29 år (2:a försöket)

Fattar, det är så jobbigt med cyklar som inte beter sig som de ska. Min förra mens kom på en tidpunkt den aldrig brukar samt att jag hade spotting flera dagar efter den brukar sluta, man blir så förvirrad.
  • Anonym (lite halvt)
    Msofie skrev 2021-04-26 07:55:05 följande:
    Usch jag förstår dig precis. Har inom loppet om en månad fått veta att tre personer i min närhet är gravida, två misstänkte jag men den sista var otippad. Mått så himla dåligt efter att jag fått dem beskeden. Det är sjukt sjukt tufft, men sannolikt kommer det bli vi en dag, vi måste bara hålla ut tills dess!
    Usch, vad jobbigt för dig också! Det är en så himla jobbig situation. :( 
  • Vickan31
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-04-25 19:28:47 följande:
    Ja, jag gillar att det finns några övningar jag kan göra utan att behöva fundera över om det är rätt vecka att göra det på. :)

Jag håller med om apparna. Om det dröjer ett tag för oss att gå vägen, så ser jag hur jag lätt skulle kunna bli en lätt manisk testare eller app-användare, haha.

Tack för omtanken! Det var tungt, men precis som någon så klokt skrev här ovan: varje månad det inte blir något är ju en månad närmare det där plusset. Jag får försöka fokusera på att mina föräldrar trots detta fick två barn på ?naturligt väg?, och det är väl en tröst på sätt och vis. :)

Hoppas att du har haft en fin helg!
    Det låter ju jättebra :) 

Haha, ja det finns ju så många olika dessutom, men jag tycker att ju längre jag försökt desto mer lyssnar jag på kroppen och desto mindre på apparna.

Ja det var klokt sagt <3 Jag hoppas och tror att det inte nödvändigtvis behöver vara lika svårt för dig som det var för dina föräldrar. 

Tack och hoppas att du mår bra! :) 
  • Emmalucy

Hej! Jag förstår hur jobbigt det är, jag tillslut klippte bort varenda vän som blev gravid, det var för jobbigt, och är fortfarande smärtsam typ 7år senare (försökte med mitt ex i 3år) gör det som är bäst för din psyke, låt inte andra försöker styr det du får stå ut med bara för att DEM mår bättre av det. Och tänk såhär, vi som hänger med i trådarna kommer någon gång plussa på samma månad som andra, så vi kommer att skaffa oss nya kompisar och när vi blir gravida så kommer det bli en helt annan typ av vänskap eftersom vi har gått genom det tillsammans :)
  • Mimow11

Jättemärklig fråga, men någon med hanhund som märkt att hunden beter sig märkligt vid ägglossning?
    Kom igår hem till mina föräldrar och deras hanhund beter sig som min kastrerades hanhund är en löptik, ska para sig och är besatt.
    Mamma berättade att det slutade när jag åkte iväg men lämnade hunden, tänker att han känner mina hormoner och tror det är min hund ?
    Jättemärkligt men känns så märkligt

Svar på tråden BIM MAJ, första barnet