Carina82 skrev 2021-04-27 11:39:28 följande:
Idag var jag hos en gynekolog för att fråga varför min mens är så kort, visade sig att jag har pcos och alltså behöver hjälp med ägglossning. Han rekommenderade även att jag gör en fertilitetsutredning för att utesluta andra grejer. Alltså, jag blev nästan lättad? Tänker att det är ett praktiskt steg på vägen och (givet att jag bara behöver hjälp med ägglossning) relativt ?enkelt?. Iiii!
Däremot undrar jag en sak, jag var och pratade med fertilitetsexpert för ett halvår sen. Hon sa bara att allt såg bra ut och att alla värden såg bra ut. Alltså, att hon inte sa nåt om pcos? Hon kollade ju med ultraljud och allt. Kan bli så frustrerad över att inte få all information när man faktiskt aktivt frågar. Ahh!
Skönt att veta vad som är problemet så man faktiskt kan göra något. Hoppas att ni får hjälp nu!
Det låter jättekonstigt att hon inte såg/sa något om det. Men jag har funderat på om mängden blåsor kan variera eller om det är okunskap. Jag har haft konstaterad PCOS i 13 år och då och då har jag stött på gynekologer som sagt att jag inte alls har det utan en helt normal mängd blåsor. För att sen vara ett självklart fall nästa gång hos någon annan. Men man vill ju kunna lita på en fertilitetsexpert.