• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • Vickan31
    Carina82 skrev 2021-04-25 21:00:07 följande:

Åh idag är en ledsen dag! Fick reda på att ytterligare en kompis är gravid med andra barnet, så nu har jag två nära kompisar som ska få barn inom loppet av en vecka från varandra. Dom är såklart superglada över att det är så nära men jag känner mig bara tom och utanför :( Försökte prata med min kille men började bara gråta och han förstår verkligen inte. Samtidigt skickar mamma videoklipp på min kusins ettåring med texten 'vad söta dom är i den här åldern'. Jag orkar inte med det här!

Förlåt hade inget syfte med den här texten utan ville bara skriva av mig till några som förstår <3

Usch vad jobbigt att höra! Förstår verkigen att det känns tungt och att det är mycket på en gång nu :( Man får tillåta sig själv att vara ledsen och sörja, och du vet att vi är många här som håller tummarna sååå hårt för dig! <3 
  • Carina82
    RH93 skrev 2021-04-25 21:17:36 följande:

Va tufft med så mycket på en gång. Förstår verkligen att du blir ledsen. Hoppas det snart ska bli din tur. Skickar många kramar och styrka till dig <3

Anonym (lite halvt) skrev 2021-04-26 05:55:19 följande:

Åh fy, det låter som en tuff dag för dig. :( hoppas att du fått lite kärlek och omtanke, och kunnat gråta ut om du känner att du behöver.

Msofie skrev 2021-04-26 07:55:05 följande:

Usch jag förstår dig precis. Har inom loppet om en månad fått veta att tre personer i min närhet är gravida, två misstänkte jag men den sista var otippad. Mått så himla dåligt efter att jag fått dem beskeden. Det är sjukt sjukt tufft, men sannolikt kommer det bli vi en dag, vi måste bara hålla ut tills dess!

Emmalucy skrev 2021-04-26 10:11:44 följande:

Hej! Jag förstår hur jobbigt det är, jag tillslut klippte bort varenda vän som blev gravid, det var för jobbigt, och är fortfarande smärtsam typ 7år senare (försökte med mitt ex i 3år) gör det som är bäst för din psyke, låt inte andra försöker styr det du får stå ut med bara för att DEM mår bättre av det. Och tänk såhär, vi som hänger med i trådarna kommer någon gång plussa på samma månad som andra, så vi kommer att skaffa oss nya kompisar och när vi blir gravida så kommer det bli en helt annan typ av vänskap eftersom vi har gått genom det tillsammans :)

Vickan31 skrev 2021-04-26 10:19:49 följande:

Usch vad jobbigt att höra! Förstår verkigen att det känns tungt och att det är mycket på en gång nu :( Man får tillåta sig själv att vara ledsen och sörja, och du vet att vi är många här som håller tummarna sååå hårt för dig! <3 

Åh vad fina ni är! Blir helt tårögd <3 Har gråtit mkt senaste dagarna och känner hur nyttigt det är för själen att låta sig själv vara ledsen. Jag är glad att den här gruppen skapar en miljö där man vågar vara öppen med hur man känner, högt och lågt <3 Känner mig mycket mindre ensam nu!
  • Molybden
    Mimow11 skrev 2021-04-26 10:17:47 följande:

Jättemärklig fråga, men någon med hanhund som märkt att hunden beter sig märkligt vid ägglossning?

Kom igår hem till mina föräldrar och deras hanhund beter sig som min kastrerades hanhund är en löptik, ska para sig och är besatt.

Mamma berättade att det slutade när jag åkte iväg men lämnade hunden, tänker att han känner mina hormoner och tror det är min hund ?

Jättemärkligt men känns så märkligt

Nej ingen av de hundarna jag har haft har reagerat. Min ena tik är dock mycket mer kelig mot mig när jag har mens men tror att det kan bero på att hon känner av mitt humör, att jag blir nedstämd.
  • Anonym (...)

[quote=81089027][quote-nick]Mimow11 skrev 2021-04-26 10:17:47 följande:[/quote-nick]Jättemärklig fråga, men någon med hanhund som märkt att hunden beter sig märkligt vid ägglossning?

Kom igår hem till mina föräldrar och deras hanhund beter sig som min kastrerades hanhund är en löptik, ska para sig och är besatt.

Mamma berättade att det slutade när jag åkte iväg men lämnade hunden, tänker att han känner mina hormoner och tror det är min hund ?

Jättemärkligt men känns så märkligt

Kan vara ett sätt att utöva hierarki. Det vill säga att hunden vill visa att här är det jag som bestämmer, hunden sätter sig då på den andra hundens rygg så att den blir större än den andra hunden. Kan även vara att den kände av lukten av din mens. De har ett extremt bra luktsinne, hanhundar blir extra attraherade av tikar när de löper och därmed kan det hända att din mammas hund tog din menslukt som att det kom från din hund

• Mirabilis89

Är det någon här som använder sig av CB fertilitetsmonitor? Jag köpte bara stickorna till denna förra månaden och använde ÄL-testen på mitt vanliga CB Advanced vilket fungerar bra.

Meeen man får ju med fyra graviditetsstickor där med, kan man använda de som ett ?vanligt? graviditetstest utan monitorn?

• Msofie

Nu har jag och min fästman bokat vår första konsultation med läkare på privat klinik gällande att påbörja IVF 11 maj! Herregud vad stort och pirrigt det kändes. Jag får min mens den 16e, hoppas på att kunna påbörja ett protokoll den cyklen (har redan gjort utredning) men det är nog lite mycket att hoppas på. Men yay!

• Anonym (lite halvt)
    Msofie skrev 2021-04-27 08:01:56 följande:

Nu har jag och min fästman bokat vår första konsultation med läkare på privat klinik gällande att påbörja IVF 11 maj! Herregud vad stort och pirrigt det kändes. Jag får min mens den 16e, hoppas på att kunna påbörja ett protokoll den cyklen (har redan gjort utredning) men det är nog lite mycket att hoppas på. Men yay!

Vad stort! Håller tummarna för att ni ska kunna påbörja ett protokoll redan då. :) 
  • apan95

Ååååh va spännande! isåfall kanske vi timear så vi kör i gång ungefär samtidigt ! :)
  • Molybden

Wow! Vad kul att höra och det måste vara så skönt att något är på gång! :)
  • Msofie

Vad fina ni är! Det nog första gången jag hoppas på en sen ägglossning haha!

Svar på tråden BIM MAJ, första barnet