• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • NatMar005
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-23 13:31:16 följande:

Det här kändes lite skönt att läsa haha. 

Jag har känt lite mensvärk och dragningar i livmodern eller vad jag ska kalla det, nästan ända sen jag hade äl. Det började 3 dagar efter äl och varit olika mycket, olika dagar. Har bim på tisdag men har inte vågat testat än för jag är rädd för att få ett negativt test. 

Åh vad jag känner igen det! Har haft prick lika och när jag testat tidigt då har jag plussat. Jag hoppas det blir så för dig. <3 förstår att du är rädd, vet precis hur det är.
  • barnlängtan2021
    NatMar005 skrev 2021-05-23 15:02:11 följande:

Åh vad jag känner igen det! Har haft prick lika och när jag testat tidigt då har jag plussat. Jag hoppas det blir så för dig. <3 förstår att du är rädd, vet precis hur det är.

Ja, fick konstaterat MA i februari och fick ingen ägglossning i april (blödde ännu i mars) så detta är min första äl efter missfallet så jag hoppas verkligen!
  • Soff
    NatMar005 skrev 2021-05-23 12:42:49 följande:
    Ville bara säga att jag i normala fall brukar få mensvärk 2 dagar innan bim och nu när jag plussade kändes det likadant. Molvärken började alltså tidigt som mensvärken brukar komma så jag märkte inte någon skillnad. Än finns det hopp <3
    Åh tack för att du säger det <3 Känns skönt att höra såna historier. Har förmodligen bim imorn, eller idag..så tankarna snurrar!... 
  • NatMar005
    barnlängtan2021 skrev 2021-05-23 16:28:02 följande:

Ja, fick konstaterat MA i februari och fick ingen ägglossning i april (blödde ännu i mars) så detta är min första äl efter missfallet så jag hoppas verkligen!

Åh jag beklagar ditt ma, så jobbigt. Jag håller alla tummar och tår för dig. Uppdatera oss gärna här hur det går om du vill. <3
  • NatMar005
    Soff skrev 2021-05-23 22:53:59 följande:

Åh tack för att du säger det <3 Känns skönt att höra såna historier. Har förmodligen bim imorn, eller idag..så tankarna snurrar!... 

Ja men eller hur? Det är så lätt att man snurrar fast i symptom hit och dit, känner efter prick hela tiden och blir knäpp. Åtminstone jag!
  • Ericky
    Soff skrev 2021-05-23 22:53:59 följande:
    Spännande Soff!! Hoppas så, så, så på att du får visa upp ett plus här i dagarna <3
  • Vickan31
    labbhumlan skrev 2021-05-23 08:23:57 följande:

Igår plussade jag svagt och nu på morgonen var det lite starkare (båda med CB early) Äntligen! Jag kände mig ganska säker eftersom mina PMS symtom försvunnit denna månaden. Men de där minuterna alltså.. man är ju såå rädd för negativt och att bli ledsen. Men nu verkar det alltså som att det är en liten skatt som kommer i månadsskiftet januari/februari <3

Men vad roligt, grattis! Skrattande
  • NatMar005

Jag går sönder.

Vaknade idag och kände att i stort sett alla gravsymptom var borta. Tog ett test som var betydligt svagare. Har bokat blodprov kl 14 idag för att få det dokumenterat men jag vet redan att jag väntar missfall. Igen. Jag har inga ord i världen som räcker till för att förklara vad jag känner just nu. Jag orkar inte mer. Jag vill inte mer. Jag ger upp.

• Ericky
    NatMar005 skrev 2021-05-24 10:26:05 följande:

Jag går sönder.

Vaknade idag och kände att i stort sett alla gravsymptom var borta. Tog ett test som var betydligt svagare. Har bokat blodprov kl 14 idag för att få det dokumenterat men jag vet redan att jag väntar missfall. Igen. Jag har inga ord i världen som räcker till för att förklara vad jag känner just nu. Jag orkar inte mer. Jag vill inte mer. Jag ger upp.

Kära, kära du <3 Känner så otroligt med dig <3 

Nu vet jag inte alla detaljer om hur HCG funkar, men hur starka test du får beror väl på hur mycket HCG fostret utsöndrar? En del mindre, andra mer. Så det kanske, kanske inte behöver betyda något? Tänker att det kanske inte ligger stadigt på en viss nivå, utan att det kan variera lite? Dvs ge mindre utslag en dag och mer en annan när grav väl är på plats?

Angående gravidsymtom så är det ju så att de kommer och går under hela graviditeten, så just den biten behöver faktiskt inte betyda något alls. Jag har själv inga symtom alls och har därför googlat lite kring symtom och det verkar vara väldigt vanligt att symtom kommer och går från dag till dag och vecka till vecka. 

Med all respekt säger jag detta, jag vet ju din historia. Jag vill bara förhoppningsvis skänka något slags lugn innan det väl är bekräftat med ett blodprov. Tills dess är ingenting säkert <3 <3 <3
  • Linneado
    NatMar005 skrev 2021-05-24 10:26:05 följande:

Jag går sönder.

Jag har inga ord som kommer kunna ge tröst. Tänker på dig och hoppas med allt jag har att det kommer bli er gång snart <3
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet