NatMar005 skrev 2021-05-24 10:26:05 följande:
Jag går sönder.
Vaknade idag och kände att i stort sett alla gravsymptom var borta. Tog ett test som var betydligt svagare. Har bokat blodprov kl 14 idag för att få det dokumenterat men jag vet redan att jag väntar missfall. Igen. Jag har inga ord i världen som räcker till för att förklara vad jag känner just nu. Jag orkar inte mer. Jag vill inte mer. Jag ger upp.
Kära, kära du <3 Känner så otroligt med dig <3
Nu vet jag inte alla detaljer om hur HCG funkar, men hur starka test du får beror väl på hur mycket HCG fostret utsöndrar? En del mindre, andra mer. Så det kanske, kanske inte behöver betyda något? Tänker att det kanske inte ligger stadigt på en viss nivå, utan att det kan variera lite? Dvs ge mindre utslag en dag och mer en annan när grav väl är på plats?
Angående gravidsymtom så är det ju så att de kommer och går under hela graviditeten, så just den biten behöver faktiskt inte betyda något alls. Jag har själv inga symtom alls och har därför googlat lite kring symtom och det verkar vara väldigt vanligt att symtom kommer och går från dag till dag och vecka till vecka.
Med all respekt säger jag detta, jag vet ju din historia. Jag vill bara förhoppningsvis skänka något slags lugn innan det väl är bekräftat med ett blodprov. Tills dess är ingenting säkert <3 <3 <3