• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • labbhumlan

Skulle såklart inte vara frågetecken i mitt förra inlägg!

labbhumlan skrev 2021-05-21 18:34:42 följande:

Jag hänger på här????

32 år, 4e försöket

BIM på måndag 24/5

Denna månaden orkade jag inte med några ägglossningstester så körde utan.

Brukar ha jätteont i brösten innan mens, men det känns öht ingenting nu. Hört att det kan bli så för en del. Är extremt trött, men det blir man ju ofta innan mens. Håller tummarna att det är en liten skatt där inne.

• Soff

Vill bara säga igen att jag är så glad för din skull <3 och så jäkla bra att du stod på dig!!! Man känner sin kropp bäst själv!! <3 Måste kännas helt fantastiskt att få se det där på stickan <3 Längtar så himla mycket. Men missunnar inte dig detta en sekund! KRAMAR 

Ericky skrev 2021-05-21 09:29:26 följande:

Hej på er, 

Jag minns inte om jag officiellt lämnat den här gruppen (har på senaste hängt i en BIM-grupp enbart för oss som försökt en längre tid). Eftersom jag inte är riktigt säker på det, och bara är otroligt glad, så ville jag få berätta att jag magiskt nog har plussat för några dagar sedan. Det tog 10 försök, 5 besök hos kvinnosjukvården för mina mellanblödningar och massa tjat för att få ta bort polypen som ingen kommit ihåg att nämna för mig förrän sista besöket. Men polypen rykte till slut efter mina påtryckningar och ta-da. 3 veckor senare har jag nu plussat! :D

Ge er inte, ni som känner att något inte står rätt till med er kropp även om vården säger "Allt ser fint ut". Det fick jag höra 40 ggr, men jag stod på mig och här sitter jag nu med ordet "GRAVID" på en sticka <3

Lycka till och kram på er alla <3

• barnlängtan2021

Hej på er!

Har bim den 25/5. Verkligen blandade känslor, då jag typ är helt säker på att jag är gravid men vågar ändå inte säga det helt hundra för jag är rädd att bli besviken.

• Ericky
    Soff skrev 2021-05-21 19:22:54 följande:

Vill bara säga igen att jag är så glad för din skull <3 och så jäkla bra att du stod på dig!!! Man känner sin kropp bäst själv!! <3 Måste kännas helt fantastiskt att få se det där på stickan <3 Längtar så himla mycket. Men missunnar inte dig detta en sekund! KRAMAR 

TACK Soff, vad du är gullig! <3 jag förstår att du längtar! Varje gång jag sett plus från andra som plussat sent så har längtan blivit ännu större! Man tror ju att det aldrig kommer att hända, men plötsligt kan det uppenbarligen hända. Det gäller dig med! <3 En dag kommer du stå där med testet i handen och bara skaka, och då är det (tycker jag) som att allt som varit jobbigt med den här resan bara försvinner. Det enda som finns i huvudet är lycka, på riktigt <3

Längtar efter att få gratta dig framöver <3

KRAM
  • Soff
    Ericky skrev 2021-05-21 20:31:48 följande:
    TACK Soff, vad du är gullig! <3 jag förstår att du längtar! Varje gång jag sett plus från andra som plussat sent så har längtan blivit ännu större! Man tror ju att det aldrig kommer att hända, men plötsligt kan det uppenbarligen hända. Det gäller dig med! <3 En dag kommer du stå där med testet i handen och bara skaka, och då är det (tycker jag) som att allt som varit jobbigt med den här resan bara försvinner. Det enda som finns i huvudet är lycka, på riktigt <3

Längtar efter att få gratta dig framöver <3

KRAM

<3 Åh, jag hoppas verkligen det <3 Tack <3 va fin du e. 

Kände du något annorlunda inför denna bim? några speciella symptom? <3 eller kändes allt som vanligt? 

Kramar! 

• Ericky
    Soff skrev 2021-05-22 10:23:53 följande:

<3 Åh, jag hoppas verkligen det <3 Tack <3 va fin du e. 

Kände du något annorlunda inför denna bim? några speciella symptom? <3 eller kändes allt som vanligt? 

Kramar! 

Vet du jag kände ingenting tydligt alls! Och gör fortfarande inte nu på BIM+2. Det enda jag reagerade på var att jag inte fått småfinnar som jag oftast får kring BIM, och att jag hade haft en konstig pulserande känsla i den äggstock jag lossat från, under ett par dagar (också det borta nu) vid korta tillfällen. Och jag tyckte brösten var ovanligt lite ömma.

Idag har jag småfinnar och börjar få ömma bröst, men inte jätte-ömma. Så känner mig inte gravid öht. Verkar vara ganska vanligt tycker jag att man inte har symtom alls I princip vilket kan vara skönt att höra, för själv väntade jag hela tiden på att känna en massa innan varje BIM.

Kram!
  • Linneado

Själv testa man superblankt imorse och känner hur mensen långsamt börjar komma (spottningar, dåligt humör, sockersug). Hoppar in i BIM juni istället och hoppas det blir min månad.

• Emmalucy
    Linneado skrev 2021-05-22 11:38:34 följande:

Själv testa man superblankt imorse och känner hur mensen långsamt börjar komma (spottningar, dåligt humör, sockersug). Hoppar in i BIM juni istället och hoppas det blir min månad.

Beklagar :( hatar verkligen känslan av att mensen kommer, hoppas du hittar något sätt att ta lite extra hand om dig själv nu i helgen <3
  • barnlängtan2021

Ska få mens om 3 dagar och har så jäkla blandade känslor nu. Jag är typ helt säker på att jag ska vara gravid men samtidigt är jag orolig för att mensen ska komma eller att testet visar negativt..

• Soffsen

Hej! Hoppar in här så här mot slutet av maj. Fick missfall i slutet av april vilket har varit tungt och jobbigt. Andra missfallet på rad.

Men ägglossningen kom tre veckor efter och vi började försöka direkt igen. Lite fundersam på när jag hade ägglossning nu dock, Natural Cycles och Fertility friend säger HELT olika.

Vad tror ni? Hade MYCKET ÄL-flytningar CD 22-23.

Och pekade på ägglossningstest sent på CD 20. Kan ägget släppa senare än 48 timmar efter peak? Och hur många dagar kan det egentligen ta mellan ÄL och tempohöjning. Så jävla oklart.

Borde i alla fall ha BIM i slutet av maj någon gång.

Stort grattis till alla som plussat också! <3

Svar på tråden BIM MAJ, första barnet