• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • barnlängtan2021
    NatMar005 skrev 2021-05-24 08:18:46 följande:

Åh jag beklagar ditt ma, så jobbigt. Jag håller alla tummar och tår för dig. Uppdatera oss gärna här hur det går om du vill. <3

Ja, lär ta ett test imorgon
  • Soff
    NatMar005 skrev 2021-05-24 08:19:49 följande:
    Ja men eller hur? Det är så lätt att man snurrar fast i symptom hit och dit, känner efter prick hela tiden och blir knäpp. Åtminstone jag!
    Aa, särskilt när man börjar närma sig bim, då blir jag ju helt knäpp >< ... 
  • Soff
    Ericky skrev 2021-05-24 09:29:58 följande:
    Spännande Soff!! Hoppas så, så, så på att du får visa upp ett plus här i dagarna <3
    <3 tack <3 hoppas.. tror tyvärr inte det för känns precis som vanligt när jag ska få mens... men man vet ju aldrig säkert förns den verkligen dykt upp. Funderar på att ta ett test sen, bara för att fundera över om det är mensen eller inte. Blir så trött av alla tankar som snurrar. 
  • Soff
    NatMar005 skrev 2021-05-24 10:26:05 följande:

Jag går sönder.

Vaknade idag och kände att i stort sett alla gravsymptom var borta. Tog ett test som var betydligt svagare. Har bokat blodprov kl 14 idag för att få det dokumenterat men jag vet redan att jag väntar missfall. Igen. Jag har inga ord i världen som räcker till för att förklara vad jag känner just nu. Jag orkar inte mer. Jag vill inte mer. Jag ger upp.

Nejjjjj!! Alltså nu blir jag så ledsen för din skull!!!! :(((( jag hoppas verkligen att det inte är något..... <3 kram!!!!
  • superbloom
    NatMar005 skrev 2021-05-24 10:26:05 följande:

Jag går sönder.

Vaknade idag och kände att i stort sett alla gravsymptom var borta. Tog ett test som var betydligt svagare. Har bokat blodprov kl 14 idag för att få det dokumenterat men jag vet redan att jag väntar missfall. Igen. Jag har inga ord i världen som räcker till för att förklara vad jag känner just nu. Jag orkar inte mer. Jag vill inte mer. Jag ger upp.

Usch vad ledsen jag blir för din skull. Beklagar <3 
  • NatMar005

Hej alla! Det har varit en otroligt omtumlande dag men nu kan jag uppdatera er. Började med provtagning på vc men där saknades remiss så de ville inte ta något. Mitt under besöket när jag bröt ihop fick jag plötsligt väldigt ont i magen så de skickar mig akut till gyn sjukhuset för kontroll.

Där visade det sig att nytt gravtest var så positivt det kunde bli och sedan fick jag det här ultraljudet som blev daterat till 5+3.

Tydligen spökar kroppen extra när man väntar två. Ja, två. Vi väntar tvillingar och allt är helt som det ska vara! Gråter och skrattar om vartannat. Tänk så fel man kan ha. Var så övertygad om missfall. Och så är där två!!!!

• barnlängtan2021
    NatMar005 skrev 2021-05-24 17:43:20 följande:

Hej alla! Det har varit en otroligt omtumlande dag men nu kan jag uppdatera er. Började med provtagning på vc men där saknades remiss så de ville inte ta något. Mitt under besöket när jag bröt ihop fick jag plötsligt väldigt ont i magen så de skickar mig akut till gyn sjukhuset för kontroll.

Där visade det sig att nytt gravtest var så positivt det kunde bli och sedan fick jag det här ultraljudet som blev daterat till 5+3.

Tydligen spökar kroppen extra när man väntar två. Ja, två. Vi väntar tvillingar och allt är helt som det ska vara! Gråter och skrattar om vartannat. Tänk så fel man kan ha. Var så övertygad om missfall. Och så är där två!!!!

Men wow! Stort grattis till er! <3
  • Linneado

Men wow!!!! Så glad jag blev av att läsa det. Hoppas allt fortsätter bra och att ni står där med två små bebisar i januari
  • MAKL
    NatMar005 skrev 2021-05-24 18:50:56 följande:

Blev något fel, bilden kom aldrig med.

Jag hoppas att det är okej att jag postar den här och att jag inte trampar någon på tårna nu. Ville bara tacka så hemskt mycket för allt stöd och all pepp. Samt skänka hoppnoch tröst till alla er som kämpar. Att det KAN gå trots 5mf, 1ma och 1 utomkveds. Trots att man bara har en äggstocj och en äggledare. Trots att man är säker på att det håller på att bli ett nytt mf. Och så kan det visa välmående tvillingar istället! Herregud vilken dag.

Sånt härligt slut på alla oroliga tankar du haft. Hoppas det går vägen nu med dubbel kärlek i magen <3
  • KNAS2

Stoooort Grattis!

Herregud så roligt!

Lycka till!
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet