• Anonym (Oroad)

    Jag älskar henne men....

    Jag träffade en tjej för 4år sen. Hon var i destruktiv relation med en som psykiskt misshandlade henne och fysik även ekonomiskt. Tog många lån i hennes namn och lovade att sälja av sin bil och klocka för att ge tillbaka till henne för lånen men inget blev av.

    Han var otrogen i alla år fick hon veta. Droppen var när han smitta henne. Då tog hon sitt pick och pack och stack till sin syster. Hon var sambo med denna man i 7 år och hade därför ej egen lägenhet.

    Så jag träffade henne då 4 år sen och hon hade precis fått sin första lägenhet då och började sakta köpa möbler och fixa. Hon jobbar som personlig assistent.

    Kan tillägga vi båda är 33 år gamla.

    Jag har aldrig träffar så vacker tjej. Hon liknar Catherine zeta Jones i Zorro. Det är det vackraste jag sett. Och hon är så godhjärtad och omtänksam. Så empatisk. Smart. Kreativ. Rolig. Snäll. Omhändertagande. Kärleksfull och lojal. En riktig 11a!

    Alla som möter henne älskar henne för hon är så vacker person då menar jag inte bara utsidan men insidan.

    Ah hon är helt fantastisk människa.

    I alla fall. Vi är tillsammans 4 år och hon har en hyreslägenhet. Hon har inget körkort och bil. Hon har inte klarat ta körkort pga dyslexi men hon ska ta tag i det snart säger hon.

    Hon pluggar nu i 1½ år till USK och är klar i höst.

    Saken är den.. hon bor i hyreslägenhet, hon pluggar och har inget fast jobb. Hon betalar av skulderna exet tog och dem är sammanlagt på 300K.

    Hon klär sig fint, hon köper kläder på HM, Gina Tricot, Zara.

    Jag vill köpa en lägenhet men det går inte med henne för hon har inget fast jobb.

    Jag har körkort och bil för 380K, en 2a bostadslägenhet.

    Jag klär mig väldigt exklusivt. Jag jobbar som mäklare.

    Jag vill gifta mig och ha barn om 1-2 år. Jag känner jag är där. Hon vill också gifta sig och ha barn inom samma tidsram men hon har ju ingenting? Hon bor i en hyreslägenhet, hon har inget fast jobb, skulder, inget körkort eller bil.

    Och jag älskar henne så sjukt mycket. Men får ofta höra av vänner som säger "va gör du med henne? Ni är inte på samma nivå. Du hade passat med en top tjej som klär sig exklusivt och kör en fin bil och har fast jobb och inga skulder, nån du kan skapa en framtid med. Du har ingen framtid med henne. Se var hon är och du är".

    Och så kommer jag hem och tänker på detta och tänker dem har rätt?

    Men sen träffar jag henne och hon är så gullig och Snäll och helt underbar och jag bara smälter. Dör för henne :(

    Men jag vet inte vad jag ska göra?

  • Svar på tråden Jag älskar henne men....
  • sextiotalist
    Anonym (Anonym) skrev 2021-05-07 10:00:56 följande:

    Jag skäms att jag förstår dig.

    Du verkar älska hennes personlighet & utseende. Hon är en 11:a som du skriver. Hon saknar det ytliga har jag förstått det som. Lägenhet? Körkort? Varför hjälper du inte henne med det? Prata med henne, kolla upp om du kan bli hennes handledare så kan ni börja övningsköra tillsammans. Det blir ju jättekul! Hon kommer vara så tacksam över att du hjälper henne med körkortet, då jag antar att hon känner att hon verkligen saknar ett körkort.

    Då har hon ju också bockat av en punkt på din ?kravlista?.

    Köp en lägenhet på egen hand, antingen bo där själv eller så kan hon flytta in. Skriv ett avtal som säkerställer att du får hela bostaden & allt som är ditt är ditt medan allt som är hennes är hennes.

    Hon verkar vara en toppentjej. Allt handlar inte om det ytliga. Hon har gått igenom skit & kan lova att det inte är kul att betala av ett lån som för det första inte är ditt & sedan ska det också vara pågrund ett snorunge ex också. Det spelar ingen roll om hon har körkort eller inte. Eller vad hon har på sig. Köp en märkeströja till henne om du vill.

    Ett till tips är att inte berätta allt för dina vänner eller din familj. När man berättar positiva samt negativa saker om sin partner så kommer ens nära & kära enbart ihåg det negativa. Det kan jag lova dig. & det blir jobbigt efter ett tag.


    Det är många som inte tänker på det. Men just detta med att man berättar negativa saker om ens partner, till syskon, föräldrar och vänner, det är det de kommer ihåg. 
    Man borde fråga sig varför man ska berätta detta, är det något som de behöver veta?
    Om man far illa i en relation eller om det är annat som gör att man inte mår bra, självklart. Men är det sådant som inga andra har med att göra, så håller man tyst. Egentligen är fruktansvärt att ts lämnat ut sin flickvän till sina vänner på det sättet. Istället borde han stått upp för henne, "nej, hon har inte det materiella, men hon har en underbar personlighet, hon har ett varmt hjärta, en sann natur, det är saker man inte kan köpa för pengar inte heller kompenseras med pengar"
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Oroad) skrev 2021-05-06 22:51:02 följande:

    Jag vet inte. Mitt hjärta vill vara med henne men sen pressen av vännerna och morsan.

    De var inte så längesen min mamma tog upp och fråga vad jag ska göra ?

    Hon är 33 och har inte så stora planer säger hon. "När jag var i hennes ålder hade jag 2 barn och var redan gift" säger hon. Hon fråga mig även om det är något fel på tjejen eller om hon har några hinder i livet?

    Blir riktigt ledsen.

    Det är så också alla mina vänner har villa, bostadsrätt, körkort, sambo, körkort båda 2, bil, barn. Allt.

    Känns som jag inte kommer ha det med henne och jag kan ju stå för allt men varför ska jag göra de ? Man är ju sambo och ska dela på det.

    Och till hon är klar med skolan. Fått jobb. Betala av skulden så är hon väl 45... typ..

    Får så dåligt samvete mot henne när vi ses och sen känner jag mig som ett skämt framför vännerna och familj .

    Vänner som hela tiden tjatar att jag borde ha en pang brud med pondus och stabilt liv eller som min tjej vän som tycker jag ska ha en alfa hona.

    Jag får många vänförfrågan av såna tjejer.

    Ni vet dem där som har flera tusen följare och likes. Gör reklam på sina sidor för kläder. Opererade och fixade och det är såna tjejer mina vänner har. Jag gillar faktiskt inte såna tjejer. Visst snygga kanske att se på men oftast har dem inget erbjuda utan är helt tomma.

    Jag känner mig förvirrad. Vet inte vad jag ska göra


    Du bör byta umgänge. Att välja partner efter vad andra människor ska tycka är statusfyllt, är helt galet. Det viktiga är att det är DU som ska trivas tillsammans med henne. Det är ju inte dina vänner som ska vara tillsammans med henne. 

    Dessutom brukar det naturligt bli så när man stadgar sig, får barn och blir äldre, att vännerna kommer i bakgrunden. Eller rentav försvinner helt. Familjen blir SÅ mycket viktigare, och då kommer du inte att grubbla över det här längre.

    Dessutom undrar jag lite om du trollar? De där kvinnorna som fixar med sitt utseende och sitter på Insta hela tiden, är definitivt inte samma grupp som högutbildade, högbegåvade karriärkvinnor i näringslivet. Instagrambrudarna kommer att vara där din flickvän är nu, så fort som de blivit för gamla att hålla uppe utseendet - som är allt de har. Och förmodligen ha mycket svårare att leva med sig själva, än din flickvän, som så att säga alltid varit den hon alltid kommer att vara. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Wtf) skrev 2021-05-06 18:43:20 följande:

    Vad fan är problemet här? Jo DU är det största problemet med din äckliga yta och fixering vid vad andra tycker. Du älskar inte henne på riktigt som måste skapa ett inlägg om henne där du säger att hon har ALLT förrutom pengar.

    1. Hon blir ju färdig uska till hösten och kommer ju få jobb

    2. Du har en 2:a som ni kan bo i ett bra tag ÄVEN om ni får en bebis.

    3. Om du älskade henne på riktigt hade du hjälpt henne att betala av skulden.

    4. Att du bryr dig så mkt om ytliga saker som egentligen har noll betydelse säger allt om dig. Att hon inte ser igenom dig som den falske osäkra person du är.

    5. Hon förtjänar någon bättre.


    Tycker inte TS är konstig eller "äcklig" som tänker som han gör. Klart man måste få ha krav på den man eventuellt ska leva sitt liv tillsammans med. 

    Vad händer om TS blir sjuk och kanske inte kan arbeta något mer? Vad händer med ekonomin då och vem ska köra barnen till diverse aktiviteter, förskola, tandläkare när hon inte har körkort?..om man nu inte bor i en större stad med bra kollektivtrafik. 

    Känns som att TS ger sig in i ett förhållande utan något som helst skyddsnät. Jag skulle också vara tveksam. 
  • Anonym (Ge det lite tid)
    Anonym (Oroad) skrev 2021-05-06 22:51:02 följande:

    Jag vet inte. Mitt hjärta vill vara med henne men sen pressen av vännerna och morsan.

    De var inte så längesen min mamma tog upp och fråga vad jag ska göra ?

    Hon är 33 och har inte så stora planer säger hon. "När jag var i hennes ålder hade jag 2 barn och var redan gift" säger hon. Hon fråga mig även om det är något fel på tjejen eller om hon har några hinder i livet?

    Blir riktigt ledsen.

    Det är så också alla mina vänner har villa, bostadsrätt, körkort, sambo, körkort båda 2, bil, barn. Allt.

    Känns som jag inte kommer ha det med henne och jag kan ju stå för allt men varför ska jag göra de ? Man är ju sambo och ska dela på det.

    Och till hon är klar med skolan. Fått jobb. Betala av skulden så är hon väl 45... typ..

    Får så dåligt samvete mot henne när vi ses och sen känner jag mig som ett skämt framför vännerna och familj .

    Vänner som hela tiden tjatar att jag borde ha en pang brud med pondus och stabilt liv eller som min tjej vän som tycker jag ska ha en alfa hona.

    Jag får många vänförfrågan av såna tjejer.

    Ni vet dem där som har flera tusen följare och likes. Gör reklam på sina sidor för kläder. Opererade och fixade och det är såna tjejer mina vänner har. Jag gillar faktiskt inte såna tjejer. Visst snygga kanske att se på men oftast har dem inget erbjuda utan är helt tomma.

    Jag känner mig förvirrad. Vet inte vad jag ska göra


    Jag tänker att man inte ska göra slut med en 11:poängare för att ens vänner och mamma inte ser vad som är fint hos personen.

    Självklart ska du lyssna på vad folk säger... Men är det människor som verkar lyckliga och ha en livsstil som du vill ha.

    Jag tror att det faktiskt finns delar hos både dig själv och din tjej som du är mindre stolt över. Du har en ytlig sida som tycker att du förtjänar "bättre".

    Men rent krasst får du fundera på din egen bild av vad du vill ha ut av livet.

    Visst är 300K en stor skuld, men I min värld är det inget större problem i jämförelse med en människa som är dyrare i drift.

    Hur skulle du känna om ni gjorde slut och hon om något år fick barn med någon annan och de levde lyckliga i alla sina dar, medan du dejtar ytliga tjejer i "din liga"?
  • Anonym (Troll)

    Tror inte du är ärlig ts, i och med att du lämnar ut så många onödiga detaljer att man lätt kan identifiera henne. Tror du försöker svartmåla någon och låtsas vara hennes pojkvän eller är hennes pojkvän och vill få henne framstå som mindre värd jämfört med dig.

  • AnnaZL

    Det du måste göra är att bestämma dig för hur du ska leva ditt liv. Ska dina känslor för din partner, eller omgivningens omdömen styra dina val?
    Inget av dem är väl direkt rätt eller fel om du valt det helhjärtat, men du står med ett ben i varje läger så nu blir det varken eller. 


    Antingen står du upp för ditt nuvarande förhållande och läser lusen av mamma och vänner och kräver att de behandlar henne väl. Deras beteende beror ju på din osäkerhet, att du tillåter dem att vara nedlåtande mot henne. Eller så gör du dem till viljes, avslutar förhållandet och hoppas att du kan hitta någon materiellt framgångsrik kvinna som du vill bilda familj med. Om du inte kan försvara din partner blir det jag bara en långdragen tortyr av henne. 

  • ventilera mera
    Anonym (Oroad) skrev 2021-05-05 23:06:04 följande:

    Jag har redan en bostadsrätt. En 2a. Känns för liten för oss 2.

    Vill liksom köpa 3a eller 4a med henne men hon har inget sparande att lägga. Inte heller fast jobb för att ta lån. Och vänta på henne tills hon har det så kan jag vänta länge. Tanken är ju att man köper ihop väl ?

    Jag är sjukt stolt att hon lyckas och orkar ta sig i kragen och faktiskt fixa en utbildning även om de ej är magisterexamen på gång eller högskola nivå. Det är okej. Hon lär inte tjäna så mycket men det är bättre än nu som personlig assistent.

    Jag träffade henne idag. Hon är så jävla underbar.

    Hon bara hoppa upp på mig och ska kramas och överösa mig med kärlek. Hon är så go och gullig. Som en liten söt nalle.

    Frågar direkt om jag är hungrig och lagar värsta maten. Hon har knappt mycket pengar över nu när hon pluggar och jobbar ibland men ändå bjuder hon på allt hon har. Så fort jag mår dåligt så får hon mig må så bra. Ligga i hennes famn och hon bara kliar mig. Det är sån trygghet jag aldrig känt förut med en annan tjej.

    När jag skrev om hur jag klär mig och hon så menar jag på att vi är olika på det sättet. Alltså det materiella. Jag har ju mer än henne.

    Min tjejvän som jag känt sen vi var barn har med bostadsrätt. Körkort och bil . Jobbar och reser överallt och är överallt. Klär sig exklusivt med, mycket märken. Alltid fixade naglar och fransar läppar. Snygg tjej. Mina vänner brukar alltid säga att jag hade passat mer med henne. Men hon är tom om ni förstå? Alltså snygg att se på men hon har inget att erbjuda mer än ytan? Vi tjafsade en dag för hon sa hon ville fixa en tjej till mig. Och jag sa till henne, jag har min Elsa. Jag älskar henne. Så skrattade hon och sa "haha alltså ni är inte på samma nivå. Du behöver en alpha female och de vet du om. Hon är en luffare. Hon har ju ingenting? Tyvärr men du förtjänar mer. Vem som helst hade gjort allt för att få dig". Vi pratar knappt sen dess. Blev så äcklad av henne.

    Jag känner sån press. Känns som jag måste ha en viss typ av tjej för att folk ska acceptera mig och oss som par.

    Minns jag tog hem henne första gången och då jobbade hon på restaurang. Det var precis när hon lämnade exet.

    Och så satt vi alla där och min morsa frågade var hon jobbade och hon svarade restaurang och då frågade morsan vad hon tjäna och då sa hon att hon får 17000 ut . Morsan såg typ förvånad ut och sa att det är väldigt lite och frågar om hon inte ska utbilda sig eller något?

    När vi åkte hem så var tjejen lite nedstämd och kände som att hon blev sedd ner på.

    Hon grät en dag också för några veckor sen. Hon sa något i stil med "dina vänner verkar se ner på mig. Varje gång vi möter dem så känner jag dem där dömande blickarna och jag vet inte ens varför. Även din mamma. Jag känner mig ibland som att jag inte räcker till för dig och blir accepterad för den jag är? Jag känner mig typ misslyckad kring er".

    Hon var så ledsen. Det gjorde ont se henne så och höra att det är så hon känner.

    Saken är den. Jag har 4 vänner. Vi hänger alltid och är öppna om allt. Jag berätta att jag vill ha barn och köpa större lägenhet och att det inte går för hon har skulder. Mina vänner sa också att hon är lite av en hippie . Alltså typ enkel tjej. Hon har inte så stora krav på livet och allt. Hon är typ nöjd med hur hon lever, klär sig och jobbar? Om ni förstår hur jag menar..

    Jag köpte en halsduk till henne från gucci och hon tyckte den var jättefin men hon sa "detta är inte jag. Du vet jag gillar mer enkel stil. Men den är jättefin och kommer ändå använda den" och skrattade.

    Jag vet inte vad jag ska säga mer...


    Alltså. Uppenbarligen vet du ju vad som är rätt och hur man egentligen ska tänka innerst inne. Du älskar den här tjejen och vet att du hittat rätt. Hon är helt klart en sjukt stark människa som tagit sig lös från en destruktiv situation och håller på att ordna upp skiten någon annan satt henne i. Hon är dessutom omtänksam, helt jävla underbar OCH vacker.

    Vad FUNDERAR du ens på???

    Hur kommer du att bli lyckligast? Med den här underbara tjejen eller med dina stroppiga, ytliga och rätt så osympatiska kompisar? Finns de där för dig sen när du är knäckt och miserabel för att du förlorat kärleken på grund av yta? Jag tror på ett nej faktiskt. 

    Låt henne plugga klart och få ett jobb, ett år mer eller mindre spelar ingen som helst roll. Det ekonomiska löser ni, och man kan bo två i en tvåa. Man kan också ha en bebis i en tvåa rätt länge. Innan ni kommer så långt att ni behöver en större lägenhet är situationen förmodligen en helt annan. 

    Förklara för omgivningen att det är ni två och vill de vara med i ert liv är det dags att börja respektera din tjej och mamman till dina blivande barn. Skit i att förklara för tjejkompisen, hon verkar ju helt tappad. De andra kompisarna också iofs, men gör ändå ett försök med de som du vill behålla. 

    Enda anledningen till att göra slut med den här tjejen är möjligen att HON ska slippa dina kompisar och din mammas vidriga och respektlösa syn på andra människor. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-05-07 10:29:09 följande:
    Tycker inte TS är konstig eller "äcklig" som tänker som han gör. Klart man måste få ha krav på den man eventuellt ska leva sitt liv tillsammans med. 

    Vad händer om TS blir sjuk och kanske inte kan arbeta något mer? Vad händer med ekonomin då och vem ska köra barnen till diverse aktiviteter, förskola, tandläkare när hon inte har körkort?..om man nu inte bor i en större stad med bra kollektivtrafik. 

    Känns som att TS ger sig in i ett förhållande utan något som helst skyddsnät. Jag skulle också vara tveksam. 
    Men vad konstigt att det har blivit så här NU, då. Om vi går bara 60 år tillbaka i tiden, så var det normala att gifta kvinnor var hemmafruar, två bilar var ovanligt i Sverige (men började komma i USA), och körkort var inte heller ett "krav" för kvinnor. Det måste ju vara samhället det är fel på, om det ska vara så sårbart att varje hushåll måste ha två bilar och två körkort... 

    Varken min man eller jag har körkort, för övrigt. Vi klarade av våra barns uppväxt alldeles utmärkt ändå. Dagis och skola fanns runt hörnet, från och med årskurs 5 gick de i friskolor i stan, men dit kunde de åka själva med bussen vid det laget. Till fritidsaktiviteter antingen cyklade de, eller åkte buss. När barnen var små storhandlade vi blöjor och sådant, genom att den ena tog liggvagnen på bussen till stormarknaden, och proppade den full med varor både i och under. Inga problem det heller. Vi semestrade genom att ta tåget dit vi skulle, och det var dessutom klimatmässigt sunt - det är jag glad för idag, även om man inte pratade så mycket om klimatet då (dock om miljön).

    Det var ytterst sällan vår bil-brist varit något problem. Köper man något som är för tungt eller skrymmande att bära, så kan man ju ta en taxi de få gångerna. I övrigt var det väl ett ridläger som låg lite illa till, men då tog vi taxi dit med dottern från närmaste järnvägsstation, och dotterns farbror hämtade med bilen när det var slut. Minns även ETT dop i en kyrka dit det inte gick bussar på söndagar, men då fick vi skjuts av ett par vi kände som också var bjudna. Det var inte heller något problem. Massor av pengar har vi sparat också, som vi kunnat lägga på annat. 
  • sextiotalist
    Anonym (XXX) skrev 2021-05-07 11:06:27 följande:
    Men vad konstigt att det har blivit så här NU, då. Om vi går bara 60 år tillbaka i tiden, så var det normala att gifta kvinnor var hemmafruar, två bilar var ovanligt i Sverige (men började komma i USA), och körkort var inte heller ett "krav" för kvinnor. Det måste ju vara samhället det är fel på, om det ska vara så sårbart att varje hushåll måste ha två bilar och två körkort... 

    Varken min man eller jag har körkort, för övrigt. Vi klarade av våra barns uppväxt alldeles utmärkt ändå. Dagis och skola fanns runt hörnet, från och med årskurs 5 gick de i friskolor i stan, men dit kunde de åka själva med bussen vid det laget. Till fritidsaktiviteter antingen cyklade de, eller åkte buss. När barnen var små storhandlade vi blöjor och sådant, genom att den ena tog liggvagnen på bussen till stormarknaden, och proppade den full med varor både i och under. Inga problem det heller. Vi semestrade genom att ta tåget dit vi skulle, och det var dessutom klimatmässigt sunt - det är jag glad för idag, även om man inte pratade så mycket om klimatet då (dock om miljön).

    Det var ytterst sällan vår bil-brist varit något problem. Köper man något som är för tungt eller skrymmande att bära, så kan man ju ta en taxi de få gångerna. I övrigt var det väl ett ridläger som låg lite illa till, men då tog vi taxi dit med dottern från närmaste järnvägsstation, och dotterns farbror hämtade med bilen när det var slut. Minns även ETT dop i en kyrka dit det inte gick bussar på söndagar, men då fick vi skjuts av ett par vi kände som också var bjudna. Det var inte heller något problem. Massor av pengar har vi sparat också, som vi kunnat lägga på annat. 
    Jag instämmer (nu har jag bil och körkort, för att det är bekvämt).
    Men jag väntar ivrigt på de svaren där du får höra att du och din familj utnyttjar andra då ni inte har bil eller körkort ;).
Svar på tråden Jag älskar henne men....