BIM Juni
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Varit lite off här på grund mycket på jobbet plus är mitt i en flytt. Min ÄL har passerat men kom några dagar tidigare än vad jag trott och såklart just dom dagarna min kille och jag var i från varann, vi bor särbos och på olika orter och våra barn var sjuka dessutom men vi hade sex dagarna innan jag kände av ägglossningen och sen två gånger till sista dagen jag kände av ÄL. Bara vänta och se nu då, BIM är 4:e
Jag han ej med att köra med stickor denna gång däremot bekräftade tempen att ÄL skett och jag har alltid väldigt tydliga symtom med ÄL sekret flera dagar, ömmande bröst och mensvärk
Varit lite off här på grund mycket på jobbet plus är mitt i en flytt. Min ÄL har passerat men kom några dagar tidigare än vad jag trott och såklart just dom dagarna min kille och jag var i från varann, vi bor särbos och på olika orter och våra barn var sjuka dessutom men vi hade sex dagarna innan jag kände av ägglossningen och sen två gånger till sista dagen jag kände av ÄL. Bara vänta och se nu då, BIM är 4:e
Lägger till mig i listan, har följt maj trådarna och nu när vi ska försöka mer ?på riktigt? så tänkte jag det kunde vara kul att vara med! :)
Vi har sen i påsk kommit fram till att vi är redo att börja försöka (han har väntat på mig). Jag har haft lite koll på fertila fönster och så men inte satsat på riktigt.
Testade ägglossningstest förra cykeln för att testa lära känna kroppen mer men fick blankt en hel vecka och kände mig mer stressad av att ta dom än att bara lyssna på kroppen och lägga märke till vanliga tecken. Så kör lite på ?känsla? men planerar ändå för det!
1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)
1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)
2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)
2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)
3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)
4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)
4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)
5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)
5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)
5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)
6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket
7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)
7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)
8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)
8/6 Ugglans, 23 år (1a försöket, andra barnet)
11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)
13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)
15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)
19/6 Salladen, 31 år (2:a försöket, första barnet)
20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)
24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)
27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)
Heej allihop, jag har för första gången i hela mitt liv testat ägglossningstest idag, vill kolla med er trots bruksanvisning, är detta positivt?

Heej allihop, jag har för första gången i hela mitt liv testat ägglossningstest idag, vill kolla med er trots bruksanvisning, är detta positivt?
Denna dryga väntan på bim... jag kan som absolut tidigast testa på söndag, men jag vet att jag aldrig innan fått positivt innan bim, haha. Har plussat en dag innan med tvillingarna, med lillebror var det negativt innan bim.
Denna dryga väntan på bim... jag kan som absolut tidigast testa på söndag, men jag vet att jag aldrig innan fått positivt innan bim, haha. Har plussat en dag innan med tvillingarna, med lillebror var det negativt innan bim.
Hej alla!
Lägger till mig i tråden efter att ha "smygtittat" på diverse BIM-trådar, haha. Jag är 30 år och min sambo 37. Vi har inga barn sen innan, men min sambo har erfarenheter av MF och barnlöshet sedan tidigare förhållande. Vi bestämde oss för att börja försöka i höstas, men började egentligen mest med oskyddat sex, utan att ha någon större koll på cykeln. Skulle säga att vi nog ligger ganska sällan, haha, plus att jag nu märkt att jag har väldigt oregelbunden cykel, så det har nog varit svårt att pricka rätt.
Den här månaden är första som jag kör med ÄL-test och jag känner mig heeelt ny på detta. Googlar som en galning på alla förkortningar, haha. Jag hade en stegring på ÄL-test i söndags/måndags (minns inte exakt), men fick aldrig ett starkt positivt. Dock hade jag ÄL-flytningar och hugg i livmodern i måndags, så jag misstänker att jag hade ÄL därikring men missade det på testet. Hade sex i söndags, så jag hoppas på det! Har jag förstått det rätt att BIM borde vara typ 14 dagar efter ÄL? Lägger in mig på ett gissningsdatum iaf :)
1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)
1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)
2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)
2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)
3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)
4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)
4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)
5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)
5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)
5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)
6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket
7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)
7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)
8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)
8/6 Ugglans, 23 år (1a försöket, andra barnet)
8/6 PrettyMoon, 30 år (Första försöket, första barnet)
11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)
13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)
15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)
19/6 Salladen, 31 år (2:a försöket, första barnet)
20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)
24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)
27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)
Jag har ju skrivit lite i tråden tidigare och har BIM 3/6 (Kanske. Är väldigt osäker på min cykel).
Eftersom jag slutade med Cerazette för tag sedan är jag fortfarande osäker på om jag överhuvudtaget har ÄL. Har testat med stickor den här månaden, nästan hela vägen från mens till nu och har inte fått positivt (men det var starkare utslag i början av perioden, konstigt nog). Antingen har jag missat för att jag testat på fel tid, eller så har ägglossningen inte börjat ordentligt ännu.
Sen ett par veckor tillbaka har jag haft en del symptom jag aldrig brukar ha annars, och funderar nu på om det kan vara biverkningar efter att ha slutat med p-pillren. Symptom: illamående, dålig aptit av och till, halsbränna, huvudvärk, känner mig rundare än vanligt.
Är det någon annan som slutat med p-piller som känner igen detta?