• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • Elin11989

Tycker också väntan på BIM är såå seg, ännu segare när jag tänker på att jag inte plussade förens efter BIM med dom andra barnen. Tänker dock börja testa innan iaf

• Anonym (Förvirrad och förväntansfull)

Tog ett nytt ägglossningstest idag och det var betydligt svagare än det igår (det understa) är från idag.

Så ägglossningen borde skett rum igår då kanske för det minskar efter va? Helt okunnig om detta ;)

Vad tror ni?

• ugglans
    Anonym (Förvirrad och förväntansfull) skrev 2021-05-26 13:17:37 följande:

Tog ett nytt ägglossningstest idag och det var betydligt svagare än det igår (det understa) är från idag.

Så ägglossningen borde skett rum igår då kanske för det minskar efter va? Helt okunnig om detta ;)

Vad tror ni?

Styrkan kan gå upp och ner under cykelns gång. Men det är inte helt omöjligt att du redan haft den för ett par dagar sedan. Igår tror jag inte, om du inte har en väldigt snabb stegring. Vilken dag är du på? När brukar du ha ägglossning? Har du haft några ägglossningskänningar? Flytningar osv? :)
  • Anonym (MajaMaja)
    Hallonglass91 skrev 2021-05-26 12:01:49 följande:
    Absolut! Det är ju vissa som knappt känner något hela graviditeten ju, och vissa känner sig annorlunda redan innan BIM. Spännande om du kanske redan är gravid nu. :) Håller tummarna.
    Jahaa ok! Det har du ju rätt i! 
    Ja det hade varit en dröm (kändes dock läskigt o läsa "du kanske redan är gravid nu:) " hahaha), men jag tänkte vänta med graviditetstester till jag verkligen bekräftar att min mens är sen - om den blir sen så att säga.

Så svårt när jag inte har identiska cykler varje månad, cyklerna ligger mellan 27-35 dagar typ..

Tack!! håller de också även fast det känns too good to be true om det skulle ske på första försöket haha! :D
  • Anonym (MajaMaja)
    Elin11989 skrev 2021-05-26 12:18:39 följande:
    Tack <3

Håller tummarna för dig med! Nej inga symtom ännu, med dom andra barnen tog det tid innan jag fick symtom. Brukar du ha några symtom på att mensen är på G? Jag blir alltid extra hungrig och känner mycket pms så det är ett säkert tecken ca 5 dagar innan mens så dyker dom symtomen ej upp kan man börja fundera om det tagit sig eller inte :)
    Tack!

Jag brukar ha mensvärk hela veckan innan mensen. Brukar också äta som en häst haha, det finns inget botten då. Men denna gång känner jag inte av nåt av detta, och har inte svullnat upp heller som jag brukar göra. Dock hade jag världens PMS dipp för 2 dagar sen (superdeppig), så därför tänker jag att jag antagligen kommer få min mens. 

Andra saker jag noterat denna månad är att jag har känt som "mensvärk" varje dag efter ägglossningen, det kom på morgonen/dagen och kunde ibland komma tillbaka på kvällen.... sen försvann det typ.  

Jag brukar aldrig lyssna så noga på symtom och sådär gällande min mens och menscykel - som jag gör nu! kanske därför jag känner in minsta lilla grej. Är inte säker på om symtomet är en "nyhet" då eller om det egentligen alltid är så men att jag inte tänkt på det tidigare.
  • Länken

Hej,

Jag hoppar in här och lägger till mig i listan. Jag och min man försöker bli gravid. Denna månad är vårat tredje försök. Känner oss lite nere då vi är lite äldre och rädda för att det kanske inte går vägen. Jag har precis fyllt 40 år och min man är 43 år. Vi vill försöka på naturlig väg och hoppas kroppen är med oss. Jag hade ÄL i söndags enligt ÄL-test men idag har jag mer känningar i äggledaren och den klassiska ?bron flytningen? som brukar komma på ÄL-dagen, vet ni om den kan komma dagarna efter ÄL?

Enligt min beräkning skulle ÄL varit i söndags som sagt, då fick jag även positivt på ÄL-testet.

Jag har räknat att BIM är 4 juni.

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Länken, 40 år ( 3:e försöket)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöket, andra barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

19/6 Salladen, 31 år (2:a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

• Anonym (Ilse)
    Länken skrev 2021-05-26 19:03:48 följande:

Hej,

Jag hoppar in här och lägger till mig i listan. Jag och min man försöker bli gravid. Denna månad är vårat tredje försök. Känner oss lite nere då vi är lite äldre och rädda för att det kanske inte går vägen. Jag har precis fyllt 40 år och min man är 43 år. Vi vill försöka på naturlig väg och hoppas kroppen är med oss. Jag hade ÄL i söndags enligt ÄL-test men idag har jag mer känningar i äggledaren och den klassiska ?bron flytningen? som brukar komma på ÄL-dagen, vet ni om den kan komma dagarna efter ÄL?

Enligt min beräkning skulle ÄL varit i söndags som sagt, då fick jag även positivt på ÄL-testet.

Jag har räknat att BIM är 4 juni.

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Länken, 40 år ( 3:e försöket)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöket, andra barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

19/6 Salladen, 31 år (2:a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

Hej! Äl-flytning försvinner efter ägglossning. Att äl-stickan visar ägglossning betyder egentligen att hormonet som ska få äggen att släppa är förhöjt. Men betyder inte att ägget släpper, det går bara att veta med temperaturskifte

Håller tummarna för att den gå igenom nu! Fortsätt att agera som du har ägglossning <3
  • Hoppas2022

Kul med alla nya här :) välkomna :)

Imorgon är det en vecka sedan äl. Har absolut inga symtom :) tänkte testa med ett tidigt test på söndag. Är då på äl+10. När börjar ni testa er?

Svar på tråden BIM Juni