• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • mangelica
    MBL1712 skrev 2021-05-26 08:27:27 följande:

Visst är det segt :p jag har bestämt mig för att testa på söndag också även fast det är för tidigt, men känner att jag kan ta ett test på morsdag ändå och sen försöka vänta några dagar ;)

Vilken dag efter äl är du på söndag? Jag har gått i samma tankar haha men är bara på äl+6 på söndag haha så det är väldigt tidigt. Samma dag som jag testade första testet på i förra cykeln haha xD

För övrigt är nu äl perioden över helt, bekräftades äl under dag 15 i min cykel. Är idag alltså på äl+2 och det pirrar i magen varje gång jag tänker på att ta ett test haha. Nu är det bara väntan fram till bim som är så lång hahah vi har fått till det ordentligt denna månaden, inte missat mer än en enda dag under den fertila perioden! Så jag känner att chanserna är stora denna månaden :).
  • mamma8212

Det "hemska" är också att jag aldrig har symtom innan jag plussar. Känns likadant som vid mens. Förutom senaste gången, då hade jag metallsmak i munnen dagen innan.

Men annars suger min magkänsla på just detta, haha. Alltid gjort.

Min man och jag är lika pepp på detta dock, vi bara kör och händer det blir vi överlyckliga. Han ligger med mig när jag säger att det är dags att ligga vid äl, haha. Vi har haft så lätt innan så jag är livrädd att det inte ska gå alls nu.

• ugglans
    Wave Mother skrev 2021-05-26 09:56:53 följande:

Jag har ju skrivit lite i tråden tidigare och har BIM 3/6 (Kanske. Är väldigt osäker på min cykel). 

Eftersom jag slutade med Cerazette för tag sedan är jag fortfarande osäker på om jag överhuvudtaget har ÄL. Har testat med stickor den här månaden, nästan hela vägen från mens till nu och har inte fått positivt (men det var starkare utslag i början av perioden, konstigt nog). Antingen har jag missat för att jag testat på fel tid, eller så har ägglossningen inte börjat ordentligt ännu. 

Sen ett par veckor tillbaka har jag haft en del symptom jag aldrig brukar ha annars, och funderar nu på om det kan vara biverkningar efter att ha slutat med p-pillren. Symptom: illamående, dålig aptit av och till, halsbränna, huvudvärk, känner mig rundare än vanligt. 

Är det någon annan som slutat med p-piller som känner igen detta?

Känner igen! Slutade med p-piller i april. Fick ägglossning igår (cd 41). Tuff väntan, men hoppas det slutar i något positivt. Har också tagit ägglossningatest sedan bortfallsblödningen tog slut. Har varit skarpt, lågt, skarpt, lågt. Tror kroppen försökt ägglossa men inte lyckats förrän nu. Började tempa för två veckor sedan då jag var så trött på att inte veta om det positiva testet stämde eller inte. Det var så jag nu fick reda på att ägglossningen verkligen hade skett. Testet var även jättesvagt idag som det inte varit på flera veckor.

Kan slänga in en bild på hur mina test sett ut under veckorna.

• Juniprinsen

Hej alla!

Jag var tidigare aktiv i BIM Maj-tråden men sambon och jag fick tyvärr covid för några veckor sedan och har därför varit "sjukskriven" från Familjeliv fram tills nu.

Lite om mig: är på 37:e året, har en son född 2013 sedan en tidigare relation.
    Försöker nu med mitt och nuvarande sambons första gemensamma barn  Glad
    Sambon har inga barn sedan tidigare och min grabb är snart 8 år så det är mycket nytt för oss båda. Vi längtar otroligt mycket!Gravid

Lägger in mig i tråden här:

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

7/6 Juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket, första gemensamma barnet)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöket, andra barnet)

8/6 PrettyMoon, 30 år (Första försöket, första barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

19/6 Salladen, 31 år (2:a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

Ska bli roligt att följa er alla här i BIM Juni tråden!

• Wave Mother
    ugglans skrev 2021-05-26 10:42:21 följande:
    Känner igen! Slutade med p-piller i april. Fick ägglossning igår (cd 41). Tuff väntan, men hoppas det slutar i något positivt. Har också tagit ägglossningatest sedan bortfallsblödningen tog slut. Har varit skarpt, lågt, skarpt, lågt. Tror kroppen försökt ägglossa men inte lyckats förrän nu. Började tempa för två veckor sedan då jag var så trött på att inte veta om det positiva testet stämde eller inte. Det var så jag nu fick reda på att ägglossningen verkligen hade skett. Testet var även jättesvagt idag som det inte varit på flera veckor.

Kan slänga in en bild på hur mina test sett ut under veckorna.

Tack! Det är skönt att höra om någon annan i liknande sits som det går framåt för!

Tycker att i alla fall ett par av dina test ser positiva ut, så lurigt! Mina har varit svagare, och nu helt utan teststreck, oftast. 

Jag har haft två blödningar. Den första var ju förstås inte mens, men trodde att den andra var det eftersom den kom ca en månad efter den första. Fast kanske inte, den var ganska liten. Nu väntar jag på tredje, som jag alltså hade räknat ut till ca 3/6. Men den kan ju lika gärna komma när som helst egentligen.

Jag kanske får börja tempa som du säger, för att få lite bättre koll! 

• Hallonglass91
    Anonym (MajaMaja) skrev 2021-05-25 20:37:19 följande:

Håller tummarna!

Några symtom?

Finns det en chans att man blivit gravid helt utan symtom? Jag har inga alls och har BIM 30e maj. Har dock skrivit av maj månad helt, siktar mot juni.

Absolut! Det är ju vissa som knappt känner något hela graviditeten ju, och vissa känner sig annorlunda redan innan BIM. Spännande om du kanske redan är gravid nu. :) Håller tummarna.
  • Hallonglass91
    Salladen skrev 2021-05-25 21:50:29 följande:

Lägger till mig i listan, har följt maj trådarna och nu när vi ska försöka mer ?på riktigt? så tänkte jag det kunde vara kul att vara med! :)

Vi har sen i påsk kommit fram till att vi är redo att börja försöka (han har väntat på mig). Jag har haft lite koll på fertila fönster och så men inte satsat på riktigt.

Testade ägglossningstest förra cykeln för att testa lära känna kroppen mer men fick blankt en hel vecka och kände mig mer stressad av att ta dom än att bara lyssna på kroppen och lägga märke till vanliga tecken. Så kör lite på ?känsla? men planerar ändå för det!

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöket, andra barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

19/6 Salladen, 31 år (2:a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

Spännande! Välkommen hit
  • Hallonglass91
    Anonym (Förvirrad och förväntansfull) skrev 2021-05-25 22:32:51 följande:

Heej allihop, jag har för första gången i hela mitt liv testat ägglossningstest idag, vill kolla med er trots bruksanvisning, är detta positivt?

Det var första gången jag testa ÄL test nu och jag fick också sådär som du (negativt) i över en vecka innan jag fick positivt test. Jag testade från dag 9 och på dag 16 blev det positivt. Lycka till!
  • Hallonglass91
    Juniprinsen skrev 2021-05-26 11:19:47 följande:

Hej alla!

Jag var tidigare aktiv i BIM Maj-tråden men sambon och jag fick tyvärr covid för några veckor sedan och har därför varit "sjukskriven" från Familjeliv fram tills nu.

Lite om mig: är på 37:e året, har en son född 2013 sedan en tidigare relation.

Försöker nu med mitt och nuvarande sambons första gemensamma barn  

Sambon har inga barn sedan tidigare och min grabb är snart 8 år så det är mycket nytt för oss båda. Vi längtar otroligt mycket!Lägger in mig i tråden här:

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

7/6 Juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket, första gemensamma barnet)8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)8/6 Ugglans, 23 år (1a försöket, andra barnet)

8/6 PrettyMoon, 30 år (Första försöket, första barnet)11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)19/6 Salladen, 31 år (2:a försöket, första barnet)20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

Ska bli roligt att följa er alla här i BIM Juni tråden!

Välkommen hit och kul att vi har BIM samma dag! :)
  • Elin11989
    Anonym (MajaMaja) skrev 2021-05-25 20:37:19 följande:

Håller tummarna!

Några symtom?

Finns det en chans att man blivit gravid helt utan symtom? Jag har inga alls och har BIM 30e maj. Har dock skrivit av maj månad helt, siktar mot juni.

Tack <3

Håller tummarna för dig med! Nej inga symtom ännu, med dom andra barnen tog det tid innan jag fick symtom. Brukar du ha några symtom på att mensen är på G? Jag blir alltid extra hungrig och känner mycket pms så det är ett säkert tecken ca 5 dagar innan mens så dyker dom symtomen ej upp kan man börja fundera om det tagit sig eller inte :)
Svar på tråden BIM Juni