• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • Anonym (Ilse)
    Hoppas2022 skrev 2021-05-26 20:23:48 följande:

Kul med alla nya här :) välkomna :)

Imorgon är det en vecka sedan äl. Har absolut inga symtom :) tänkte testa med ett tidigt test på söndag. Är då på äl+10. När börjar ni testa er?

Jag har också en vecka sen äl idag och kommer prova på söndag om jag inte lyckas hålla mig förra månaden väntade jag till bim men det va nog en engångsföreteelse...
  • MBL1712

Imorgon är det en vecka sedan äl. Har absolut inga symtom :) tänkte testa med ett tidigt test på söndag. Är då på äl+10. När börjar ni testa er?

Tänkte också börja testa på morsdag ;)
  • LinneMarie

Här planerar man för en trea. Jättekul att få göra denna resa en sista gång! Mensen är precis på väg att avta efter uttagande av p-stav, BIM bör vara 21-24 juni där någon gång. Längtar efter plusset samtidigt som det känns läskigt!

Vi är förresten 8 tjejer som kör en hemlig FB-grupp om någon vill hänga på och stötta ????

• Salladen
    Anonym (Ilse) skrev 2021-05-26 19:20:32 följande:

Hej! Äl-flytning försvinner efter ägglossning. Att äl-stickan visar ägglossning betyder egentligen att hormonet som ska få äggen att släppa är förhöjt. Men betyder inte att ägget släpper, det går bara att veta med temperaturskifte

Håller tummarna för att den gå igenom nu! Fortsätt att agera som du har ägglossning <3

Hej! Fråga om detta med ÄL-flytningar, när kring ägglossning får man dom? Har försökt googla men kommer inte fram till något. Får man dom innan, under eller efter ägglossning?
  • Anonym (MajaMaja)
    Salladen skrev 2021-05-26 21:41:58 följande:

Hej! Fråga om detta med ÄL-flytningar, när kring ägglossning får man dom? Har försökt googla men kommer inte fram till något. Får man dom innan, under eller efter ägglossning?

Jag fick dem 2 dagar innan jag fick glad gubbe på ägglossningstestet. Några dagar efter glada gubben fick jag vita krämiga flytningar typ..
  • Anonym (Ilse)
    Salladen skrev 2021-05-26 21:41:58 följande:

Det fertila sekretet ser du innan och under ägglossning, så när du ser det så ha sex

för mig kommer det 2 dagar innan cirka och tar slut på äl-dagen. Dagen efter ägglossning är det typ torrt :)
  • PrettyMoon

Gud, jag blir helt tokig! Tycker mig se/känna flera symptom som är ovanliga för mig eller som inte borde komma i den här delen av cykeln, men förstår också att mycket kan vara inbillning eller överanalysering, eftersom ÄL borde varit för bara några dagar sen...

Ni som har plussat förut, vad har ni haft för supertidiga tecken (om några)? Blir fasen galen på min egen hjärna, haha!

• mangelica

Jag kommer nog också testa på söndag men är bara på äl+6 då haha jag kan inte hålla mig haha!
    Anonym (Ilse) skrev 2021-05-26 21:20:06 följande:

Jag har också en vecka sen äl idag och kommer prova på söndag om jag inte lyckas hålla mig förra månaden väntade jag till bim men det va nog en engångsföreteelse...

Spännande, då förväntar vi oss lite bilder på grav tester på söndag :)
  • Salladen
    Anonym (MajaMaja) skrev 2021-05-26 21:55:31 följande:

Jag fick dem 2 dagar innan jag fick glad gubbe på ägglossningstestet. Några dagar efter glada gubben fick jag vita krämiga flytningar typ..

Tack! :) bra med ett riktmärke.

Men det förklarar en hel del av min förra cykeln som var galet ?sen? men då är det nog ägglossningen som var sen förra månaden.
  • Salladen
    Anonym (Ilse) skrev 2021-05-26 21:55:39 följande:

Det fertila sekretet ser du innan och under ägglossning, så när du ser det så ha sex

för mig kommer det 2 dagar innan cirka och tar slut på äl-dagen. Dagen efter ägglossning är det typ torrt :)

Tack för ditt svar! :) Har koll på de flesta kännetecken men just ÄL-flytningar tycker jag det står så olika om. Men nu har jag två som svarat samma så utgår från det ;)

Men det kan ju förklara varför jag fick blanka ÄL-test i en vecka, det var nog min ägglossning som var ovanligt sen denna cykel.
Svar på tråden BIM Juni