BIM Juni
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Ja, har nästan börjat tro det själv nu, och berättade om testet för min partner också. Fast försöker att inte ta FÖR mycket för givet på grund av strecken eftersom det ju ändå är så pass länge innan BIM. Tack för pepp! Vad skönt det är att kunna posta här.
Ja, har nästan börjat tro det själv nu, och berättade om testet för min partner också. Fast försöker att inte ta FÖR mycket för givet på grund av strecken eftersom det ju ändå är så pass länge innan BIM. Tack för pepp! Vad skönt det är att kunna posta här.
Åh grattis Wave Mother till trådens första plus :D
Liten lägesrapport här: Har gjort två tester idag, ett från testlagret "testa supertidigt" och ett likadant som igår från RFSU. Båda svagt positiva, och RFSU-testet såg nästan exakt likadant ut som det igår. Tänkte försöka se om jag kan hålla mig från att testa igen innan BIM som är på torsdag, men vete fasen om jag klarar det. Däremot har jag bara vanliga test nu, inga "tidiga".
Är det möjligt att plussa på ett vanligt test innan BIM? Har även beställt ett digitalt test som kommer på posten, men vill inte slösa bort det genom att använda för tidigt.
Mm, ska få ett digitalt test på posten i början av veckan, det blir väl eldprovet! Har även några helt vanliga stickor från RFSU, kanske provar en sådan imorgon bitti.
Hej till alla nya!
Vad kass jag känner mig som inte hänger med här, det liksom glöms bort när man inte får några aviseringar om nya inlägg hehe.. :|
Hur gör ni? Lever ni på som vanligt fram till positivt gravtest eller ?skärper ni till er? efter äl fram till testsvar?
& hur räknar man? Jag fick positivt ältest 20/5, är jag då på äl+9 eller äl+8 ?
Jag slutade dricka alkohol för ett par månader sedan och har dragit ner rejält på kaffet (till en/två koppar om dagen stället för cirka sju, som ju inte var någon bra mängd oavsett :) ). Började också med folsyra och omega 3 när jag började känna att mensen var på väg tillbaka efter p-pillerstopp.
Nu har jag ju kanske plussat, så nu är jag så klart extra försiktig, men om jag inte är gravid och vi fortsätter försöka vet jag inte om jag hade tänkt vara jätteförsiktig hur länge som helst. Hade nog kunna tänka mig att ta mig ett glas vin eller öl efter mens, t.ex. om min cykel hade stabiliserats så att jag var hyfsat säker på att det var just mens.
Hur gör du själv?
Negativt idag på äl +10, vilket jag också förväntade mig :) Har som sagt aldrig plussat tidigare än en dag innan bim.
Jag har haft ont i magen till och från några dagar, som mensvärk. Och pms, så om det är mens eller gravid återstår att se :)
Jag passar på att äta ostar och dricka vin till maten så länge jag kan, snart kan jag förhoppningsvis inte det längre, haha.
Negativt idag på äl +10, vilket jag också förväntade mig :) Har som sagt aldrig plussat tidigare än en dag innan bim.
Jag har haft ont i magen till och från några dagar, som mensvärk. Och pms, så om det är mens eller gravid återstår att se :)
Jag passar på att äta ostar och dricka vin till maten så länge jag kan, snart kan jag förhoppningsvis inte det längre, haha.
Haha ja, jag kan vara en av dem största testnarkomanerna på denna jord! Äl+6 idag och hadde ju inte förväntat mig att se ett sträck men mors dag och allt så kunde jag inte hålla mig haha :D

Super blankt asså haha jag fortsätter imorgin :)
Haha ja, jag kan vara en av dem största testnarkomanerna på denna jord! Äl+6 idag och hadde ju inte förväntat mig att se ett sträck men mors dag och allt så kunde jag inte hålla mig haha :D