• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • ugglans
    Wave Mother skrev 2021-05-29 20:15:17 följande:

Ja, absolut: 

Det är ju som sagt väldigt svaga streck, men tycker att RFSU-testet är rätt så tydligt igen.

Solklart! Grattis
  • Anonym (Ilse)
    Anonym (E) skrev 2021-05-29 19:05:21 följande:

Hej till alla nya!

Vad kass jag känner mig som inte hänger med här, det liksom glöms bort när man inte får några aviseringar om nya inlägg hehe.. :|

Hur gör ni? Lever ni på som vanligt fram till positivt gravtest eller ?skärper ni till er? efter äl fram till testsvar?

& hur räknar man? Jag fick positivt ältest 20/5, är jag då på äl+9 eller äl+8 ?

Jag äter inget soja under follikelfasen och sen lever jag som vanligt men jag äter inte gluten, undviker mjölk men ej smör, dragit ner på raffinerat socker typ. Eftersom gulkroppen skapas från mens till ägglossning så är det att äta bra då vad jag förstått, men såklart äta bra under lutealfasen för att öka chanser för implantation då med <3
  • Juniprinsen
    ugglans skrev 2021-05-29 19:49:02 följande:

Kan absolut ske så sent. Så du har säkerligen tolkat signalerna alldeles rätt :) Hoppas det tar sig för dig denna månad!

Åh, vad bra isåfall. Vi myste lite igår kväll så borde ju varit bra tajmat om jag hade ÄL dagen innan.

Tack! :) Hoppas att det tar sig för dig i juni också! :)
  • Elin11989

Hjälp! Idag på ÄL+9 har jag haft jätte mycket ägglossnings sekret, (alltså verkligen äggviteliknande och bygga broar) plus "mensvärk" och super ömma bröst. Vad är detta? Kan jag ha ägglossning igen?

• Anonym (Ilse)
    Elin11989 skrev 2021-05-29 21:00:23 följande:

Hjälp! Idag på ÄL+9 har jag haft jätte mycket ägglossnings sekret, (alltså verkligen äggviteliknande och bygga broar) plus "mensvärk" och super ömma bröst. Vad är detta? Kan jag ha ägglossning igen?

Är du säker på att du ägglossat? Via temp menar jag <3

Det kan ju va så att kroppen försökt men inte lyckades sist.

Det går bara att ägglossa en gång per cykel
  • Wave Mother
    ugglans skrev 2021-05-29 20:50:34 följande:
    Solklart! Grattis
    Ja, har nästan börjat tro det själv nu, och berättade om testet för min partner också. Fast försöker att inte ta FÖR mycket för givet på grund av strecken eftersom det ju ändå är så pass länge innan BIM. Tack för pepp! Vad skönt det är att kunna posta här. 
  • ugglans
    Wave Mother skrev 2021-05-29 21:17:49 följande:

Ja, har nästan börjat tro det själv nu, och berättade om testet för min partner också. Fast försöker att inte ta FÖR mycket för givet på grund av strecken eftersom det ju ändå är så pass länge innan BIM. Tack för pepp! Vad skönt det är att kunna posta här. 

Ser superfint ut :) Hade tillomed vågat mig på ett vanligt test!
  • Elin11989
    Anonym (Ilse) skrev 2021-05-29 21:08:00 följande:

Är du säker på att du ägglossat? Via temp menar jag <3

Det kan ju va så att kroppen försökt men inte lyckades sist.

Det går bara att ägglossa en gång per cykel

Nej jag fick feber efter vaccin så tempandet kunde jag inte fortsätta med så egentligen är det ju inte 100 % bekräftat faktiskt
  • Wave Mother
    ugglans skrev 2021-05-29 21:24:39 följande:
    Ser superfint ut :) Hade tillomed vågat mig på ett vanligt test!
    Mm, ska få ett digitalt test på posten i början av veckan, det blir väl eldprovet! Har även några helt vanliga stickor från RFSU, kanske provar en sådan imorgon bitti.
  • Anonym (Ilse)
    Elin11989 skrev 2021-05-29 21:28:36 följande:

Nej jag fick feber efter vaccin så tempandet kunde jag inte fortsätta med så egentligen är det ju inte 100 % bekräftat faktiskt

Det verkar ju som att vaccinet kan göra att cykeln blir lite konstig. Så kanske är nu din ägglossning sker? intressant!
Svar på tråden BIM Juni