• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • MBL1712
    Elin11989 skrev 2021-05-28 09:20:09 följande:

Godmorgon! Igår var mitt humör på topp hela dagen, så mycket energi och glad tills kvällen då min kille säger en sak och jag börjar grina, inget speciellt alls egentligen men jag överreagerade verkligen så antingen är PMS:en ett faktum och mensen dyker upp nästa vecka eller så är jag gravid.. svårt att veta när alla symtom såhär tidigt lika gärna kan vara inför mens.. känner inte mycket annat, lite öm i brösten bara och kanske något ökade flytningar

Haha ja typ 3 dagar efter ÄL när jag visade rätt bra med humörsvängningar så sa min man; Du blev nog gravid ;p

I min värld var det för tidigt med både PMS och gravidtecken :p
  • mamma8212

Jag har samma symtom som gravid och vid mens, så det hjälper inte att jag känner efter. ;) Igår hade jag en stickande känsla vid livmodern, på vänster sida. En vecka efter positivt äl test. En vecka kvar till bim..

• Hoppas2022

Jag kunde såklart inte hålla mig och testade med mitt testa tidigt test. Såklart var det helt blankt. Är på äl+8 nu. Så får vänta några dagar och testa med mina vanliga test då.

• Elin11989
    Hoppas2022 skrev 2021-05-28 13:40:39 följande:

Jag kunde såklart inte hålla mig och testade med mitt testa tidigt test. Såklart var det helt blankt. Är på äl+8 nu. Så får vänta några dagar och testa med mina vanliga test då.

Vilket test använde du? Jag är också på ÄL+8 och kunde inte heller hålla mig såklart.. testade med rfsu testa tidigt, det var blankt men blev ett svagt streck efter att tiden gått ut så inget att lita på, säkert ett spökstreck. Ska vänta några dagar med att testa om jag kan ;)
  • Hoppas2022
    Elin11989 skrev 2021-05-28 14:12:34 följande:

Vilket test använde du? Jag är också på ÄL+8 och kunde inte heller hålla mig såklart.. testade med rfsu testa tidigt, det var blankt men blev ett svagt streck efter att tiden gått ut så inget att lita på, säkert ett spökstreck. Ska vänta några dagar med att testa om jag kan ;)

Såå spännande!!! Här blev det inget streck under eller efter testtiden. Hoppas det betyder att du är gravid!
  • Hoppas2022
    Elin11989 skrev 2021-05-28 14:12:34 följande:

Glömde skriva att jag använder samma test!
  • Wave Mother
    Hoppas2022 skrev 2021-05-28 14:59:38 följande:
    Såå spännande!!! Här blev det inget streck under eller efter testtiden. Hoppas det betyder att du är gravid!
    Jag kunde inte hålla mig och gjorde också ett testatidigt-test idag. Detta är resultatet. Jag känner att jag kanske är galen, men visst är där två streck?! 

• Syren93
    Wave Mother skrev 2021-05-28 15:14:28 följande:

Jag kunde inte hålla mig och gjorde också ett testatidigt-test idag. Detta är resultatet. Jag känner att jag kanske är galen, men visst är där två streck?! 

Wow! Visst är det två streck!! Grattis :D

När har du BIM?

• Hoppas2022
    Wave Mother skrev 2021-05-28 15:14:28 följande:

Det där skulle jag kalla trådens första plus :D vågar mig på ett stort grattis!!! Testa imorgon igen men med ett digitalt om du har så får du säkert det bekräftat!
  • Wave Mother

Oj hjälp! Och tack för att ni svarar så snabbt, är lite i upplösningstillstånd här, fast på ett bra sätt :) 

Hade ju beräknat BIM till 3/6 från början, fast på slutet har jag börjat tänka att jag inte ens haft ÄL och att jag nog räknat alltihop på dålig grund eftersom jag knappt fått igång cykeln. Men då var det kanske rätt i alla fall. Testar alltså på BIM -6, blir det väl. Ska definitivt pröva igen imorgon, för jag har ett till testa-tidigt. Men kanske måste vänta lite mer med de vanliga testen.

I och med att jag inte har en aning om när jag hade ÄL (eller OM jag hade det), kan kanske BIM ligga lite tidigare också. Hade nog fertilt sekret 15/5 har jag skrivit i min kalender. 

Svar på tråden BIM Juni