• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • StoraMy

Tempar ni? Jag funderar på dessa testa tidigt stickor... är risken stor att man blir alldeles nedslagen om man börjar testa för tidigt? Man ser ju på tempen om mens är på ingång, så det är ju i så fall bara för att man är nyfiken som jag skulle testa. Men vet inte om jag pallar vara deppig i flera dagar i förväg.

• Wave Mother
    StoraMy skrev 2021-05-29 01:44:42 följande:

Tempar ni? Jag funderar på dessa testa tidigt stickor... är risken stor att man blir alldeles nedslagen om man börjar testa för tidigt? Man ser ju på tempen om mens är på ingång, så det är ju i så fall bara för att man är nyfiken som jag skulle testa. Men vet inte om jag pallar vara deppig i flera dagar i förväg.

Jag tänker att de där tidiga testerna är rätt så osäkra, så man ska nog ändå ta de resultaten med en stor nypa salt (= även om det är negativt så kan man plussa sen). Så på så sätt kanske man inte behöver deppa över negativt svar innan BIM ändå.

Jag tempar inte (hade just beställt en termometer, men nu får vi se om jag plussar igen senare i veckan eller om jag får användning av den).

Men, jag tror det är en bra tanke du har att fundera lite på alla dessa test, och känna sig själv så gott det går. Det känns som att det är väldigt lätt att få negativa känslor och stress runt testning (kände att det blev lite så för mig med ÄL-testerna). Samtidigt kan ju säkert vissa må bra av att mäta och känna att man är i kontroll på något sätt, har mer information osv. Svårt!
  • Anonym (Ilse)
    StoraMy skrev 2021-05-29 01:44:42 följande:

Jag tempar också och ja, det är ju en stress dagarna innan och jag litar ju inte på tempen heller eftersom den kan dippa ibland, jag brukar kolla andras tempkurvor. Men hittills har den ju tyvärr stämt. Men jag kommer inte sluta tempa eftersom jag vill veta att jag haft ägglossning

Sen hoppas jag på att vi slipper tempen, snarast <3
  • Anonym (Ylva)

testade neg idag på ÄL + 12.

fick dessutom som en blödning 2 dagar tidigt?

antar att det är mensen..

men kan ju vara nid-blödning.

fortsätter testa till datum för beräknad mens.

• PrettyMoon
    mangelica skrev 2021-05-28 06:19:04 följande:
    Men är det ens möjligt för ägget att fästa så tidigt? Känns ju galet tidigt! Jag som överanalyserar blev ju orolig för att ägget fäst i äggledaren efter som att det gick så fort, därför hadde jag så ont! Men idag känns det bättre, inte ont alls nu.

Jag kommer att ta ett tidigt test på söndag, då är jag äl+6 och eftersom jag inte kan hålla mig, ännu värre efter igår så känner jag mig ännu ivrigare att testa haha xD
    Jag har inte ONT ont, mer som värk. Men det är ju som du säger, att det kan bero på så många olika saker.

Då håller jag tummarna för glada nyheter i morgon! :D
  • PrettyMoon
    Wave Mother skrev 2021-05-28 15:14:28 följande:
    Jag kunde inte hålla mig och gjorde också ett testatidigt-test idag. Detta är resultatet. Jag känner att jag kanske är galen, men visst är där två streck?! 

Jag tycker också att det där är tydligt positivt, stort grattis! :D <3
  • PrettyMoon

Nu är jag på typ ÄL+6. Har haft en molande värk i livmodern större delen av veckan, ibland "hugger" det till. Väldigt gråtmild, blir irriterad på starka dofter hit och dit, är illamående och har nedsatt aptit. Sa till sambon i morse att det känns som att jag har "bakismage", haha. Det som är mest överväldigande sedan typ två dygn är att jag är så SJUKT svullen i magen. 

Igår kunde jag inte hålla mig, utan köpte ett testa tidigt-test (ClearBlue), hehe... Ska med största sannolikhet vaccinera mig nästa vecka, så jag tänkte att jag vill testa inför det. Har dock förstått att just ClearBlue kan vara lite knepiga, stämmer det? Det var det enda som fanns på apoteket...

Har för övrigt läst att det ska vara okej att vaccinera sig mot Covid-19 om man är gravid, har ni hört något annat?

• Wave Mother
    PrettyMoon skrev 2021-05-29 12:09:30 följande:
    Jag tycker också att det där är tydligt positivt, stort grattis! :D <3
    PrettyMoon skrev 2021-05-29 12:17:03 följande:

Nu är jag på typ ÄL+6. Har haft en molande värk i livmodern större delen av veckan, ibland "hugger" det till. Väldigt gråtmild, blir irriterad på starka dofter hit och dit, är illamående och har nedsatt aptit. Sa till sambon i morse att det känns som att jag har "bakismage", haha. Det som är mest överväldigande sedan typ två dygn är att jag är så SJUKT svullen i magen. 

Igår kunde jag inte hålla mig, utan köpte ett testa tidigt-test (ClearBlue), hehe... Ska med största sannolikhet vaccinera mig nästa vecka, så jag tänkte att jag vill testa inför det. Har dock förstått att just ClearBlue kan vara lite knepiga, stämmer det? Det var det enda som fanns på apoteket...

Har för övrigt läst att det ska vara okej att vaccinera sig mot Covid-19 om man är gravid, har ni hört något annat?

Tack!

Jag har bara hört att det är okej, som du, men känner mig ändå lite fundersam just angående graviditet. Det jag läst är att de inte sett några negativa effekter, men eftersom det är så nytt är det så klart svårt att veta vad som ev. kan hända på längre sikt. Svårt som privatperson att väga de olika riskerna. 

Jag tror i alla fall att jag läste att rekommendationen är att vaccinera efter vecka 12, så om man precis plussar nu så har man ju några månader att fundera på saken i alla fall, och forskningen går ju framåt hela tiden.

• PrettyMoon
    Wave Mother skrev 2021-05-29 14:59:24 följande:

Tack!

Jag har bara hört att det är okej, som du, men känner mig ändå lite fundersam just angående graviditet. Det jag läst är att de inte sett några negativa effekter, men eftersom det är så nytt är det så klart svårt att veta vad som ev. kan hända på längre sikt. Svårt som privatperson att väga de olika riskerna. 

Jag tror i alla fall att jag läste att rekommendationen är att vaccinera efter vecka 12, så om man precis plussar nu så har man ju några månader att fundera på saken i alla fall, och forskningen går ju framåt hela tiden.

Ja precis, jag tycker att det känns som att de har svängt så mycket. Ena stunden skulle man inte vaccinera sig om man var gravid, men nu kan man tillhöra riskgrupp och bör absolut vaccinera sig.... som du säger, svårt för privarpersoner att veta. Jag har en vaccinationstid bokad i nästa vecka av andra skäl, så jag måste i värsta fall fatta beslut utan att veta om jag är gravid. Fast å andra sidan, OM jag plussat innan det, tar vaccinet och sen får tidigt MF.... Fy fan, vilken tanke.... Det känns verkligen som att hur man än vänder sig har man arslet bak, så att säga..
  • Elin11989

Jag har hunnit få första sprutan för 2 veckor sedan, ej fått tid för nummer 2 än. Blir vaccinerad på jobbet, jobbar på lasarettet

Svar på tråden BIM Juni