• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • MBL1712
    Hoppas2022 skrev 2021-05-31 13:01:09 följande:

Kunde inte hålla mig och tog ett test nu när minstingen sover :) Fick en ytterst svaaaag skugga på mitt RFSU. Absolut inte ett positivt test men såå spännande och nu blir man ju extremt förhoppningsfull :D har tidigare månader bara fått helt blanka test med RFSU så hoppas verkligen detta betyder något och att det inte bara är en skugga.

Åh åh åh vad spännande!! :) lite glad att du inte kunde hålla dig för jag kunde inte heller hålla mig.. tog ett till nu, också med RFSU.. jag skickar med bild, vad tror du?

Du får gärna dela bild du med (om du vill så klart ;)

• PrettyMoon
    MBL1712 skrev 2021-05-31 13:24:02 följande:

Åh åh åh vad spännande!! :) lite glad att du inte kunde hålla dig för jag kunde inte heller hålla mig.. tog ett till nu, också med RFSU.. jag skickar med bild, vad tror du?

Jag är absolut ingen expert på att tolka test, men tycker mig se ett svagt streck där! Ska du ta fler tester? :D
  • Hoppas2022

Så spännande! Två test kan väll inte ha fel? Tror det är positivt :) Din skugga är starkare än min! Min skugga försvann efter testtiden så fick ingen bild men tog bild efteråt för att se om den syntes med hjälp av mobilens justeringar och jag har en tydlig skugga som syns med rätt inställningar, får bara hoppas nu att det inte bara är just en skugga och att jag får ett starkare test imorgon! Jag ska försöka ladda upp bilder men är väldigt oteknisk så vet inte om jag lyckas :) Jag känner mig totalt ogravid och har pms men så var det sist jag var gravid med så jag hoppas verkligen!
  • Lilila
    ugglans skrev 2021-05-31 06:59:33 följande:

Hade varit kul att höra en liten uppdatering av alla!

Vad är du på för dag nu? Hur mår du? Några symtom? :)

Nu är jag på ÄL+6 ca. Har varit helt inställd på att det inte kommer bli något den här månaden då jag månaden innan gick igenom ett missfall och kroppen ev inte är redo ännu. Men tror att jag fått ÄL enligt plan, ev någon dag innan och prickade in med sex under denna 5dagars period så egentligen är det ju möjligt ändå att det kan gå vägen. Har dock inte haft den känslan, kanske är lite extra negativ pga missfallet. Nu har jag dock fått ilningar på vänster sida av underlivet, igårkväll, inatt och på morgonen. Har övergått i lite molvärk/ilningar.

Brukar inte ha så mellan ÄL-mens, om något så precis dagen innan mens i så fall. Så hoppet har tänds lite ändå! Hur mår du själv?
  • SweetJelly

Då testar vi igen då.....

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

3/6 Skuggviol, 31 år (1a försöket, 2a barnet)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

22/6 Sweetjelly, 32 år (4e försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

29/6 mariamariamaria, 30 år (2a försöket, första barnet)

• Anonym (Ilse)
    Lilila skrev 2021-05-31 14:25:04 följande:

Nu är jag på ÄL+6 ca. Har varit helt inställd på att det inte kommer bli något den här månaden då jag månaden innan gick igenom ett missfall och kroppen ev inte är redo ännu. Men tror att jag fått ÄL enligt plan, ev någon dag innan och prickade in med sex under denna 5dagars period så egentligen är det ju möjligt ändå att det kan gå vägen. Har dock inte haft den känslan, kanske är lite extra negativ pga missfallet. Nu har jag dock fått ilningar på vänster sida av underlivet, igårkväll, inatt och på morgonen. Har övergått i lite molvärk/ilningar.

Brukar inte ha så mellan ÄL-mens, om något så precis dagen innan mens i så fall. Så hoppet har tänds lite ändå! Hur mår du själv?

Att just ha fått missfall verkar dock vara som att kroppen är extra redo! Min syster blev gravid med tvillingar direkt efter ett missfall och det verkar också hända en del folk
  • Wave Mother

Hoppas2022 skrev 2021-05-31 13:57:33 följande:

Tycker jag ser streck på båda era bilder (på den översta av dina Hoppas2022), vad spännande! Det är så roligt att följa med i tråden och se allas uppdateringar. 

Själv väntar jag på posten för att få hem ett digitalt test för att bli helt övertygad. Hoppas det kommer imorgon. Har i övrigt fortsatt en del symptom: lätt illamående, dålig matlust, "känner mig rund". Jag har också gråtit oprovocerat två gånger senaste veckan, vilket är ovanligt för mig i allmänhet. 

Om man nu är gravid, vad ska man göra på kort sikt? Kontakta barnmorskemottagningen så snart som möjligt? Jag har noll erfarenhet så tar gärna emot tips på allt möjligt! 

• Hoppas2022

Jag kunde inte hålla mig och tog ett nytt test efter 3 timmar, testet är fortfarande negativt men har nu en tydligare skugga. Hoppas verkligen att detta är begynnelsen på ett positivt test :)

Svar på tråden BIM Juni