• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • MBL1712

Jag fick det bekräftat imorse och nu kan jag säga att jag är GRAVID :) hoppas att det går vägen! Vet inte hur bra det kommer synas på bilden men det är tydligt irl :)

Känner att jag verkligen vill skicka en stor kram till er alla för er fantastiska stöttning här på fl. Jag har känt mig nervös att vara delaktig i trådarna men glad att jag gjorde det! :)

Jag vill gärna vara kvar i tråden så jag kan följa er alla! :)
  • Hoppas2022
    MBL1712 skrev 2021-06-01 08:15:50 följande:

Jag fick det bekräftat imorse och nu kan jag säga att jag är GRAVID :) hoppas att det går vägen! Vet inte hur bra det kommer synas på bilden men det är tydligt irl :)

Känner att jag verkligen vill skicka en stor kram till er alla för er fantastiska stöttning här på fl. Jag har känt mig nervös att vara delaktig i trådarna men glad att jag gjorde det! :)

Stort stort grattis!!!! :D
  • Elin11989

Negativt idag på bim-3. Fortfarande ömma bröst som varit ömma sedan i fredags vilket är ovanligt för mig, har annars bara ömma bröst runt ÄL. Känner inte så mycket annat, lite molvärk bara. Testandet fortsätter

• mangelica

Mina tester idag va blanka! Haha tog ett testa tidigt från abblo pharma som skulle mäta från 5 mIU/ml väldigt bra test då det inte blev en tillstymmelse, det står att man kan mäta det från 8 dagar efter befruktning :). tycker att man kan se på dem allra flesta test området som ska bli färgat vid graviditet. Och då ballar man ur för att man ser det haha! Sen tog jag även ett från gravidkollen som mäter från 25. Totalt blankt det med, men är ju bara på äl+8 så känner mig ganska så lugn ennu :).

I övrigt så har jag en del mjölkiga flytningar, haft lite molvärk samt känner mig trött och irriterad. Magen är även svullen! Inget som jag tänker att jag måste va gravid för, men brukar inte ha det innan mens (vad jag kan minnas iallafall) haha xD

Slänger med mina blanka test ;)

• Elin11989

Super grattis till dig! :) <3 Vi följer gärna dina resa här i tråden :) <3 och till alla andra hoppas jag snart på flera plus! <3
  • mangelica

Stort grattis! Önskar all lycka till dig och det nya lilla livet :)<3
  • Hoppas2022
    Anonym (Ilse) skrev 2021-06-01 07:47:01 följande:

Jag är så oändligt besviken känner jag. Alltså jag har känt annorlunda denna gång, mår illa senaste två dagarna och tröttare på dagarna somnade halv nio igår.

Jag äter ssri pga ångest efter vårt barn dog och den gav ju mig illamående när jag satte in den för några månader sen, men känns ju konstigt eftersom insättningssymtomen nu är över.

Varför blir jag inte gravid :?-(

Förhoppningsvis är det att ditt plus kommer om någon dag <3 hur många månader har ni försökt?
  • mamma8212
    MBL1712 skrev 2021-06-01 08:09:05 följande:

Spännande dagar som följer ;) känner du dig som vanligt el något som sticker ut?

Jag vet inte, haha. Grejen är att jag har aldrig känt skillnad på att vara gravid eller mens. Jag får symtom efter några veckor som gravid :) Nu har jag haft mensvärk till och från sen några dagar efter mens. Det hade jag förra cykeln också. Så ja, vi får se!

Och grattis! Solklart positivt idag också för dig :)
  • ugglans

Äl+ 7 och mitt ägglossningstest börjar bli starkt igen? Har fått bekräftad ägglossning med temp, och ägglossningstesten blev svagare igen efter bekräftat.

Varför blir det såhär? Brukar LH gå upp innan mens?

• Anonym (Ilse)
    Hoppas2022 skrev 2021-06-01 08:34:18 följande:

Förhoppningsvis är det att ditt plus kommer om någon dag <3 hur många månader har ni försökt?

Sist plussade jag eftermiddag CD27 så känns osannolikt

Försökt försökt 3 mån men oskyddat 2 mån innan. Jag har haft väldigt lätt att bli gravid innan så det här är nytt för mig, att inte bli gravid direkt. Det blir ju sån stress att oroa sig och herregud alla kurer jag provat...
Svar på tråden BIM Juni