• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • Hoppas2022
    evelinagra1 skrev 2021-06-09 22:09:35 följande:

Jag fick positivt ägglossningstest igår men har inga flytningar, har aldrig tagit ägglossningstest innan men brukar har mycket flytningar när jag tror att jag har ägglossning, någon som inte har flytningar vid ägglossning?

Jag har inte så mycket äl-flytningar sen några år tillbaka. Får lite mer flytningar nu när jag tar rosenrot men inget som blir trådiga eller särskilt synliga i trosskydd. Är du säker på att testet är positivt?
  • evelinagra1
    Hoppas2022 skrev 2021-06-09 23:09:38 följande:

Jag har inte så mycket äl-flytningar sen några år tillbaka. Får lite mer flytningar nu när jag tar rosenrot men inget som blir trådiga eller särskilt synliga i trosskydd. Är du säker på att testet är positivt?

Det är ett digitalt så ja jag är säker :D hade blinkande glad gubbe i 4 dagar sen fick jag en fast glad gubbe igår
  • Lilila
    Anonym (Förvirrad och förväntansfull) skrev 2021-06-09 11:56:54 följande:

När man testar och i all hast får gömma teater när barnen kom hem, kom på det efter några timmar och såhär såg det ut, bortkastat för man kan ju inte lita på det alls när tiden gått ut givetvis men illamående hänger i :)

Har du hunnit testa något mer?
  • Lilila

Godmorgon.

Även det digitala testet idag visade ?gravid, 1-2v?. Så får väl godta att det är på riktigt nu.

Detta blir min fjärde graviditet för att försöka få till barn nummer 3 så egentligen är det väl nu det börjar för mig. Många har problem med att få till en graviditet över huvudtaget, hos mig går det väldigt lätt att bli gravid men sen verkar det inte gå så lätt längre.

Har fått mina missfall i v 5, 9 och v 8. Har två friska underbara sen innan så jag vet ju att det har fungerat, dock är yngsta 8 år så det var ju ett tag sedan.

Nu ska jag försöka landa i detta och om några veckor kanske jag tillåter mig själv att börja hoppas lite.

Hoppas att det blir fler plus här i gruppen snart!

• PrettyMoon
    Lilila skrev 2021-06-10 06:58:11 följande:

Godmorgon.

Även det digitala testet idag visade ?gravid, 1-2v?. Så får väl godta att det är på riktigt nu.

Detta blir min fjärde graviditet för att försöka få till barn nummer 3 så egentligen är det väl nu det börjar för mig. Många har problem med att få till en graviditet över huvudtaget, hos mig går det väldigt lätt att bli gravid men sen verkar det inte gå så lätt längre.

Har fått mina missfall i v 5, 9 och v 8. Har två friska underbara sen innan så jag vet ju att det har fungerat, dock är yngsta 8 år så det var ju ett tag sedan.

Nu ska jag försöka landa i detta och om några veckor kanske jag tillåter mig själv att börja hoppas lite.

Åh, jag håller alla tummar och tår att det här håller! <3
  • Hoppas2022
    Lilila skrev 2021-06-10 06:58:11 följande:

Godmorgon.

Håller tummarna för att det går vägen denna gång! Lycka till!
  • Anonym (Orolig)

Kanske en dum fråga, men är det någon som vet om ett digitalt ägglossningstest kan visa falskt positivt?

• Anonym (Vattuman)

Hej alla! Är på ÄL+ 8 första försöket första barnet och är osäker på när jag vill testa..

Vad känner ni, blir ni mest besvikna av att få ett negativt test på BIM eller negativt några dagar före BIM? Tänker att man kanske hunnit bygga upp ännu mer hopp och riskerar bli ännu mer besviken ju närmare BIM man är med testet? Men att man kanske ställer in sig på negativt mer om man får negativt några dagar före?

Otålig men borde kanske helt enkelt bara vänta ut eventuell mens, alt BIM..

• Viola94

Idag kom mensen, försöker se det positivt att allt fungerar osv men det suger verkligen och jag är ledsen ändå.. Detta var som sagt vårt första försök, så jag hoppar vidare till julitråden och håller tummarna att ÄL på midsommar för tur med sig<3

Lycka till alla!

• Salladen
    Anonym (Vattuman) skrev 2021-06-11 15:55:06 följande:

Hej alla! Är på ÄL+ 8 första försöket första barnet och är osäker på när jag vill testa..

Vad känner ni, blir ni mest besvikna av att få ett negativt test på BIM eller negativt några dagar före BIM? Tänker att man kanske hunnit bygga upp ännu mer hopp och riskerar bli ännu mer besviken ju närmare BIM man är med testet? Men att man kanske ställer in sig på negativt mer om man får negativt några dagar före?

Otålig men borde kanske helt enkelt bara vänta ut eventuell mens, alt BIM..

Jag har bestämt mig för att ha is i magen, kommer nog inte testa mig förrän ca BIM -4. Känner att det inte ?ger? något att testa för tidigt. Har laddat i att jag får inte ett annat slutresultat för att jag testar för tidigt.

Känner som du säger att man kanske får mer hopp ju närmare BIM man kommer men samtidigt stressar det nog mig mer och ger mig ner hopp om jag testar flera dagar i rad. Att man tänker, okej det är negativt-men kanske imorgon! Och så blir det inget då heller.

Lite lång utläggning kanske haha
Svar på tråden BIM Juni