• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • Anonym (Snällahjälpmig)

Förlåt om jag skriver i fel grupp men behöver er hjälp!! Jag har ett vaginalt ultraljud bokat när jag är i vecka 7+3 (senaste mensens första dag var 27e april och den 10e maj fick jag ?Maximal Fertillitet? på ägglossningstestet och hade sex samma dag och två dagar innan det) kommer ett vaginalt ultraljud kunna se bebisens hjärta i vecka 7+3 eller ska jag boka om tiden till 8+2? Vill gärna ha så många svar som möjligt.. första barnet och vet ingenting ..

• Anonym (I)
    Anonym (Snällahjälpmig) skrev 2021-06-08 09:36:54 följande:

Förlåt om jag skriver i fel grupp men behöver er hjälp!! Jag har ett vaginalt ultraljud bokat när jag är i vecka 7+3 (senaste mensens första dag var 27e april och den 10e maj fick jag ?Maximal Fertillitet? på ägglossningstestet och hade sex samma dag och två dagar innan det) kommer ett vaginalt ultraljud kunna se bebisens hjärta i vecka 7+3 eller ska jag boka om tiden till 8+2? Vill gärna ha så många svar som möjligt.. första barnet och vet ingenting ..

Du borde skriva i BF februari gruppen istället, tror du får fler svar där än i en grupp med folk som försöker bli gravida! Ingen kan ge dig ett bättre svar än barnmorskan. Ring till stället och fråga när de tycker att du ska boka en tid.
  • mariamariamaria
    mamma8212 skrev 2021-06-07 12:49:02 följande:
    Jag har aldrig haft blinkade, gått från tom ring till glad gubbe från en dag till en annan :) Men har förstått det som att man kan ha blinkade flera dagar.
    Jag har aldrig fått blinkande glad gubbe.. Fick bara fast gubbe direkt efter tomma cirklar.
  • mariamariamaria

Jag har för en vecka sen ungefär köpt natural cycles temp och börjat tempa varje morgon. 

Hur gör ni det här? Lägger ni er vid samma tidpunkt varje kväll och stiger upp vid samma tidpunkt varje morgon? För mig kan det diffa med +/- 1 timme och ibland 2 timmar. Och sover ni igenom hela natten utan att vakna alls, tex för att vända er eller gå på toa eller så? 
    Förstår inte riktigt om sånt påverkar eller inte - tex att gå på toa under natten.
    Jag hade 36.40 grader under mens och sen har de varierat lite mellan 36.19 , 36.29 och 36.36 grader.

Är det samma för er? Tycker det är svårt med tempning, att veta vad som är rimligt och inte.

Och kommer appen förstå när jag har/haft ägglossning redan vid första månaden jag tempar ? Eller behöver den mer tid än så?

Många frågor :)

• Lilila

Alltså ser jag det här på riktigt?? Var så totalt tvärsäker på att det var kört denna månad. Skulle fått min mens igår så testade bara för att vara säker, igen. Testade ju BIM-1 också och då var det helt blankt.

• PrettyMoon
    Lilila skrev 2021-06-09 06:36:45 följande:

Alltså ser jag det här på riktigt?? Var så totalt tvärsäker på att det var kört denna månad. Skulle fått min mens igår så testade bara för att vara säker, igen. Testade ju BIM-1 också och då var det helt blankt.

Jag ser också! Grattis! :D
  • Viola94

BIM -2 idag och imorse hade tempen dippat.. Bara att invänta mensen nu och trots att det bara är vårt första försök blir jag så jävla ledsen :(

Håller iallafall tummarna för er andra, och fortsätter hoppas att min mens bestämmer sig för att hålla sig borta trots allt.

Och STORT GRATTIS till trådens alla plus hittills!

• Syren93
    mariamariamaria skrev 2021-06-08 11:25:57 följande:

Jag har för en vecka sen ungefär köpt natural cycles temp och börjat tempa varje morgon. 

Hur gör ni det här? Lägger ni er vid samma tidpunkt varje kväll och stiger upp vid samma tidpunkt varje morgon? För mig kan det diffa med +/- 1 timme och ibland 2 timmar. Och sover ni igenom hela natten utan att vakna alls, tex för att vända er eller gå på toa eller så? 

Förstår inte riktigt om sånt påverkar eller inte - tex att gå på toa under natten.

Jag hade 36.40 grader under mens och sen har de varierat lite mellan 36.19 , 36.29 och 36.36 grader.

Är det samma för er? Tycker det är svårt med tempning, att veta vad som är rimligt och inte.

Och kommer appen förstå när jag har/haft ägglossning redan vid första månaden jag tempar ? Eller behöver den mer tid än så?

Många frågor :)

Jag har också börjat tenta för ca en vecka sedan, så känner mig lika förvirrad :D som jag förstår så ska man tempa det första man gör på morgonen, helst uran att resa sig/dricka Vatten /prata. Man ska väl ha någorlunda likande sovvanor, men att det ska göra någon skillnad att man lägger sig 2 timmar olika tror jag inte.. :) jag ser denna månaden som lite "test", får se om jag gillar det eller bara orkar en månad haha.
  • Hoppas2022
    Lilila skrev 2021-06-09 06:36:45 följande:

Stort grattis :D
  • mariamariamaria
    Syren93 skrev 2021-06-09 07:44:11 följande:
    Jag har också börjat tenta för ca en vecka sedan, så känner mig lika förvirrad :D som jag förstår så ska man tempa det första man gör på morgonen, helst uran att resa sig/dricka Vatten /prata. Man ska väl ha någorlunda likande sovvanor, men att det ska göra någon skillnad att man lägger sig 2 timmar olika tror jag inte.. :) jag ser denna månaden som lite "test", får se om jag gillar det eller bara orkar en månad haha.
    Ja, jag ser också denna månad som test faktiskt.. det kändes mer stressigt förra veckan att hålla på o tempa på morgonen, sömnen under natten var lite orolig. Men nu har det lugnat ner sig. 

Men då får vi se om vi fastnar för tempning då :P 

Jag funderar också över "tempen har dippat nu", hur mycket ska den dippa för att ni ska räkna det som att tempen dippar? Eller det kanske appen meddelar en om..?

Känns som en så stor värld det här, men det kanske bara känns "komplicerat" för att det är nytt.
Svar på tråden BIM Juni