• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • mariamariamaria
    Lucifer91 skrev 2021-06-21 06:05:44 följande:

Jag behöver lite hjälp..

Vaknade till vid 3.30 trodde klockan va mer så jag tempar mig o ligger på 36.69 sen somna jag direkt.

Nu vakna jag precis, (06.00) som jag brukar. O tempar mig igen o då ligger jag på 36.80

Vilken ska jag skriva in i appen?

Jaa! bra fråga, detta är mitt eviga dilemma!!

Jag kan gå upp och kissa typ 2 gånger per natt ibland, varav tidigast kl 03.00.
    Vaknar för att kissa en gång vid 3 eller 4 varje natt iaf. 

Men har alltid tänkt att det är för tidigt och diffar mot mitt vanliga "sömnmönster" med mer än +-2 timmar (som appen rekommenderar som max diff).

Så jag har alltid struntat i att mäta mig då och väntar tills jag vaknar till utan kissnödighetsanledningen. 

Om det är fel så har jag förstört hela månadens temp haha
  • Anonym (Ylva)

testade neg på tidigt gravtest även idag ÄL+7, BIM - 8.

mina bröst har blivit större nu men kan ju ha att göra med mensen.

fortsätter att testa i 3 dagar fram.. sen borde jag veta..

• Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-21 08:33:58 följande:

Men har alltid tänkt att det är för tidigt och diffar mot mitt vanliga "sömnmönster" med mer än +-2 timmar (som appen rekommenderar som max diff).

Så jag har alltid struntat i att mäta mig då och väntar tills jag vaknar till utan kissnödighetsanledningen. 

Tycker de är så svårt också, tempen o kurvan är ju viktig för en när man försöker bli gravid o speciellt nu i veckan mellan ägglossning o bim. :p hittade denna på nc hemsida..

• Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-21 08:33:58 följande:

Jag räknade ut mellangärdet o la in i appen, mest troligt fel av mig.. men förväntar mig inget plus denna månaden, har inga symtpom alls mer än att jag är typ sugen på allt typ hela tiden. Såhär ser min kurva ut...

• mariamariamaria
    Lucifer91 skrev 2021-06-21 08:46:35 följande:

Tycker de är så svårt också, tempen o kurvan är ju viktig för en när man försöker bli gravid o speciellt nu i veckan mellan ägglossning o bim. :p hittade denna på nc hemsida..

Åh bra! Dåså, då borde allt va ok.
    Lucifer91 skrev 2021-06-21 08:48:33 följande:

Jag räknade ut mellangärdet o la in i appen, mest troligt fel av mig.. men förväntar mig inget plus denna månaden, har inga symtpom alls mer än att jag är typ sugen på allt typ hela tiden. Såhär ser min kurva ut...

Vissa brukar inte ha några symtom alls, så man vet aldrig.

Jag förväntar mig ingen graviditet denna månad heller faktiskt, prickade verkligen inte in ägglossningen.. ÄL testerna visade negativt hela tiden och NC bekräftade ägglossning typ 5 dagar efter att det skedde.

Ser att din kurva i lutealfasen ökar och ökar, min ser annorlunda ut - den pekar typ ner. ???????

Det här är min:

• Salladen

Jag tror tyvärr att mensen är på g här. Har haft väldigt ljust rosa flytningar nu innan lunch.

Dock inte så svullen som jag brukar vara men det kanske bara är så denna gången.

Tänkte träna nu på lunchen med förhoppningen att kroppen kan vakna till liv haha. Känner bara att jag vill ha mensen om det nu ändå inte blivit något.

• Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-21 09:48:41 följande:

Åh bra! Dåså, då borde allt va ok.Vissa brukar inte ha några symtom alls, så man vet aldrig.

Jag förväntar mig ingen graviditet denna månad heller faktiskt, prickade verkligen inte in ägglossningen.. ÄL testerna visade negativt hela tiden och NC bekräftade ägglossning typ 5 dagar efter att det skedde.

Ser att din kurva i lutealfasen ökar och ökar, min ser annorlunda ut - den pekar typ ner. ???????

Det här är min:

Hur ser man att den ökar? Jag fattar noll av detta alltså hahah. Borde inte kommande mens va inlagt i den graf vyn? Ska ha mens på typ fredag...

Men min temp gå ju inte uppåt, den ligger ju som en båge hahah
  • Anonym (Vattuman)

Update: I fredags fick jag ju pos på RFSU testa tidigt ett tag efter tiden man egentligen ska kolla av. Testade neg morgonen efter och på kvällen kom mensen.

Så instruktionerna finns verkligen av en anledning ;) även om jag hört många vars pos test ändå stämt.

Dock vet jag ju inte om min mens nu egentligen är ett tidigt missfall.

Ny tag snart igen :) lite besviken blev man ju då hoppet steg men känns ändå ok.

Ska unna mig bubbel på midsommar! Hoppas ni andra som fått mens gör detsamma!

Fortsatt lycka till allihopa! <3

• Salladen
    Anonym (Vattuman) skrev 2021-06-21 13:14:57 följande:

Update: I fredags fick jag ju pos på RFSU testa tidigt ett tag efter tiden man egentligen ska kolla av. Testade neg morgonen efter och på kvällen kom mensen.

Så instruktionerna finns verkligen av en anledning ;) även om jag hört många vars pos test ändå stämt.

Ny tag snart igen :) lite besviken blev man ju då hoppet steg men känns ändå ok.

Tråkigt att det inte tog sig denna gången, men samtidigt skönt att veta. Nu kan du som sagt bubbla lite :)

Lycka till, hoppas det tar sig snart!
  • Salladen
    Anonym (Vattuman) skrev 2021-06-21 13:14:57 följande:

Tråkigt att det inte tog sig denna gången, men samtidigt skönt att veta. Nu kan du som sagt bubbla lite :)

Lycka till, hoppas det tar sig snart!
Svar på tråden BIM Juni