Noelani skrev 2023-08-25 14:33:04 följande:
Det kan verkligen skifta från gång till gång och beroende på medicin så försök tänka att första gången är en testomgång för att hitta rätt nivåer på allt. Jag vet, skitsvårt men det är ett bra utgångsläge...
Sen kom ihåg att 75% lyckas på första 3 försöken.. flertalet mer på omgång 4,5 osv och ca 20% på naturlig väg mellan cyklar.. i slutänden nästan alla!!!
Tack för dina lugnande ord, ska försöka att tänka så! Men man vill ju så väldigt gärna att det ska gå med bara en gång, men det är ju lite önsketänkande.
Mathilda88 skrev 2023-08-25 19:51:16 följande:
Stort grattis!!! 🥳🥳🥳 Du då är vi två med tanke på hur dåliga mina var sist? Men detta är din första gång? Då ska du inte behöva oroa dig för det isåfall som utgångspunkt iallafall! Heja oss! ❤️
Själv var jag på första VULet. 5 äggblåsor (6 st förra omgångens första VUL så nästan samma trots Menopur istället för Gonal-F!), dilemmat var bara att där var en ledande blåsa på hela 16 mm redan! Nästa var på 14 mm och de andra tre på 12-13 mm. Sen flertalet små under 10 mm. Läkaren sa det att dom vill inte se en ledande blåsa utan mer jämnstora. Så har fått ngt förhöjd dos från 187,5 IE till 200 och nytt VUL på måndag för uppföljning. Så får vi se om de andra kommit ikapp och den stora kanske lugnat sig 🙏.
Tack <3 Men nu har jag en ny rädsla och det är att jag ska bli överstimulerad för att jag har en så hög dos? Jag började ju med sprutorna i fredags och ska på UL först nu på fredag, är det "normalt"? Känns så långt emellan så jag har börjat få lite ångest över det, men dom borde väl ha koll?
Åh vad tråkigt med en ledande, hoppas att den chillar lite och att dom andra växer på sig...Ska Menopur vara "starkare" eller varför bytte ni till den? Trodde dom att några av dom små under 10 skulle kunna växa på sig? Mår du bra i övrigt? <3 Håller tummarna att det ser bra ut idag!!