• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Vickan31
    Mathilda88 skrev 2023-08-18 01:19:39 följande:

Hej Vickan!!  Ja känns helt fantastiskt att vara ett steg närmare ett nytt försök! ❤️❤️❤️ 
    Åh nej! 😢 Fasen också, var så pepp för din skull att de skulle kunna lösa det och du skulle få med ditt embryo på resan ❤️. Full förståelse för den känslan angående tiden och åldern! Ja jisses vad tiden bara rusar iväg! Fattar inte heller att det gått drygt ett halvår sedan vi fick iväg remissen, har hunnit fylla 35 år vilket är ett orosmoment i sig. Känns så märkligt hur det kunnat bli så många månader för er! Hoppas de månaderna betalar av sig med ett plus! ❤️

Ja så spännande, jag hoppas och tror att det kommer att bli ett helt annat resultat för er den här gången eftersom de säger att första gången blir lite av en provomgång för att se hur just din kropp reagerar, och eftersom jag känner två stycken som har fått barn via IVF där första omgången var katastrof men andra omgången ledde till deras barn Hjärta Ååh tack för din omtanke, verkligen fint! Jag pratade med kliniken nu på morgonen eftersom min mens kom lite senare igår, och de sa att de vill helst göra frysåterföringen i en helt naturlig cykel utan att påverka med hormoner eller så, och därför vill de inte tidigarelägga ägglossningen för att göra återföringen innan min resa i september. Så den här gången är det ju mitt eget fel att det inte blir av, eftersom jag väljer att inte ställa in resan (så mycket man har ställt in de senaste åren och ändå inte blivit gravid) men de andra månaderna har det bara varit otur och dålig tajming att vi inte fått göra återföringen. Det är alltså inte att kliniken nekat på grund av platsbrist utan bara att det tajmat så dåligt med när de stängde för sommaren och sedan när de öppnade igen. Så vi siktar på återföring i oktober som sagt, och om jag ska försöka se något positivt med det så är det ju trots allt skönt att slippa tre vaginaltabletter om dagen under resan 😅 
  • Noelani

Vickan31, 

Du är så.gullig du som frågar ❤️ Testdagen är 28/8 så det är lite tid kvar..  jag älskar dock ruvartiden. Känner inget stress alls eller att tiden gär sakta som många tycker. Hatar tiden fram till återföring. Bara massa fläng hela tiden till Danmark haha

• Mathilda88

Mensen kom imorse, 😍 så imorgon kväll tas första sprutan och första VUL den 25/8 🥳

• Noelani
    Mathilda88 skrev 2023-08-18 17:10:45 följande:

Mensen kom imorse, 😍 så imorgon kväll tas första sprutan och första VUL den 25/8 🥳

woho grattis!!! äntligen, vad roligt!! 
  • Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-08-18 09:03:00 följande:
    Ja så spännande, jag hoppas och tror att det kommer att bli ett helt annat resultat för er den här gången eftersom de säger att första gången blir lite av en provomgång för att se hur just din kropp reagerar, och eftersom jag känner två stycken som har fått barn via IVF där första omgången var katastrof men andra omgången ledde till deras barn Hjärta Ååh tack för din omtanke, verkligen fint! Jag pratade med kliniken nu på morgonen eftersom min mens kom lite senare igår, och de sa att de vill helst göra frysåterföringen i en helt naturlig cykel utan att påverka med hormoner eller så, och därför vill de inte tidigarelägga ägglossningen för att göra återföringen innan min resa i september. Så den här gången är det ju mitt eget fel att det inte blir av, eftersom jag väljer att inte ställa in resan (så mycket man har ställt in de senaste åren och ändå inte blivit gravid) men de andra månaderna har det bara varit otur och dålig tajming att vi inte fått göra återföringen. Det är alltså inte att kliniken nekat på grund av platsbrist utan bara att det tajmat så dåligt med när de stängde för sommaren och sedan när de öppnade igen. Så vi siktar på återföring i oktober som sagt, och om jag ska försöka se något positivt med det så är det ju trots allt skönt att slippa tre vaginaltabletter om dagen under resan 😅 

Tack, känns absolut hoppfullt när du berättar det ❤️. Sen att jag skulle vara förunnad det resultatet känner jag mig kanske inte lika säker på, men jag vågar ändå hoppas just nu! Det gjorde jag verkligen inte härom månaden! 🥳🥰🙏 
    Så roligt med huset! 

När man tänker efter så - it make sense. Att få fram en tidig ägglossning ger en mindre äggfollikel som i sin tur blir en mindre och svagare gulkropp. Det i sig ger en sämre lutealfas. Och den vill vi ju ha på topp nu till din FET! ❤️ Så förhoppningsvis kommer det att betala av sig med den extra månaden ❤️. Även om det känns som ljusår bort just nu, än mer efter att ha missat flera månader redan av max oflyt! 

Sant, det låter väldigt tacksamt på så vis att inte behöva ta dom tre ggr per dag på semestern och stressa över ifall man är ute på tur 😅👍.

• Mathilda88
    Noelani skrev 2023-08-18 15:17:45 följande:

Vickan31, 

Du är så.gullig du som frågar ❤️ Testdagen är 28/8 så det är lite tid kvar..  jag älskar dock ruvartiden. Känner inget stress alls eller att tiden gär sakta som många tycker. Hatar tiden fram till återföring. Bara massa fläng hela tiden till Danmark haha

Blir så inspirerad av din förhållning till ruvardagarna, hoppas jag också kan landa i den målbilden om jag har lyckan att få komma så långt en dag ❤️ 

Och tack så mycket! 😍 Ja äntligen! 3 månader senare!

• Noelani
    Mathilda88 skrev 2023-08-18 18:52:51 följande:

Blir så inspirerad av din förhållning till ruvardagarna, hoppas jag också kan landa i den målbilden om jag har lyckan att få komma så långt en dag ❤️ 

Och tack så mycket! 😍 Ja äntligen! 3 månader senare!

Jag kan inte direkt ta någon credit för det, det är ju inget jag gjort för att känna så..

Jag tror det har med att göra att veckorna fram till ET blir så hektiska eftersom vi har 3 h t/r till kliniken och de vill oftast att vi ska komma 2 ggr per vecka. Så hela dagar går bort och vi var i början väääldigt oroade för precis allting. Så alla gånger när vi kommer hem från ET känner vi oss så jädra lyckligt lottade som inte behöver lämna hemmet på minst 2,5 vecka haha

Det enda jobbiga med ruvartiden är ju kladdet med vagitorierna haha
  • MalinJ

Hej alla,
    otroligt länge sen igen som jag var inte och skrev hos er.

Men nu skriver jag för att jag äntligen äntligen lyckats bli gravid ❤️😭❤️

Den 12e Augusti var det 1år sedan jag plussade sist och jag fick missfall i vecka 7-8 minns inte nu men fick göra abort i vecka 10 eftersom graviditeten fortsatte på alla möjliga plan förutom Inger levande. Som ni vet.

Igår, eller egentligen så plussade jag redan den 16e men först igår som jag tog ett digitalt.

Jag är överlycklig men också livrädd!
    och inte nog med det, igår damp det ner brev från Borås, vi fick godkänt för en fertilitetsutredning, men den lär jag ringa och säga att det inte behövs.

Sp jag hoppas verkligen att detta går vägen annars blir det en lång väntan igen. 

Jag hejar på er alla och hoppas så innerligt det snart även blir eran tur. ❤️❤️

• Noelani
    MalinJ skrev 2023-08-19 09:04:01 följande:

Hej alla,
    otroligt länge sen igen som jag var inte och skrev hos er.

Men nu skriver jag för att jag äntligen äntligen lyckats bli gravid ❤️😭❤️

Den 12e Augusti var det 1år sedan jag plussade sist och jag fick missfall i vecka 7-8 minns inte nu men fick göra abort i vecka 10 eftersom graviditeten fortsatte på alla möjliga plan förutom Inger levande. Som ni vet.

Igår, eller egentligen så plussade jag redan den 16e men först igår som jag tog ett digitalt.

Jag är överlycklig men också livrädd!
    och inte nog med det, igår damp det ner brev från Borås, vi fick godkänt för en fertilitetsutredning, men den lär jag ringa och säga att det inte behövs.

Sp jag hoppas verkligen att detta går vägen annars blir det en lång väntan igen. 

Jag hejar på er alla och hoppas så innerligt det snart även blir eran tur. ❤️❤️

Men åh grattis!! På naturlig väg antar jag?
    Får man fråga hur gammal du är och hur länge ni försökt? Vilken solskenshistoria ju! 
  • Melsson
    @Vickan 
    Nej gud här behöver du aldrig känna dig fånig, tror att alla här inne hade känt på exakt samma vis! Ja verkligen en målbild att hålla i, ser förhoppningsvis samma för mig nästa sommar - alltså tänk drömmen att få åka på en lite sen semester i augusti med sin nykläckta lilla baby <3. Min sommar har varit bra, så skönt att få vila huvudet lite, men nu är man tillbaka och är taggad på höst igen och allt spännande som förhoppningsvis sker! Men du åker snart på semester igen? Så skönt ju!

Tack för dina svar, och dina med Mathilda. Då kanske jag iaf kan dricka några glas vin på festen utan att det är hela världen, man vill ju verkligen inte råka "förstöra" nu när man väntat så länge på detta! 

Angående träning osv så får jag kanske tänka om då? Jag är ju med hästtjej så ingen ridning då Matilda? Och sen är jag med i ligaspel i padel men det kanske jag inte heller kan göra då? :O Tur jag frågade er om detta känner jag, biverkningarna låter ju INTE roliga, och det är ju trotts allt bara 2 v typ så då kan man väl ta en paus även om det är tråkigt.....Men ja superskumt att dom inte nämnde något om detta? 

OKI så en liten sexpaus alltså haha, ja han får roa sig själv eller så får man hjälpa till om man känner sig på bra humör då haha!

Okej vad bra, har nämligen på en fredag 11 sprutdagar och på måndagen 14 dagar, så blev lite nojig...:P Gud känner nu att jag frågade verkligen ingenting när vi var på kliniken, man sitter ju bara och säger ja till allting haha. 

@Mathilda Okej jag förstår, gud vad segt, såklart man förstår att "nya" får gå först men när man välgjort en sprutomgång och det inte gick vill man ju sätta igång DIREKT när man väl är inne i bubblan. 

Men sååå kul att du är igång igen, heja dig!!! När har du första ultraljudet nu? :D Så spännande att följa! 

Okej då fick jag en hög dos alltså, men kanske är för att jag har lågt AMH? kommer inte ihåg siffran exakt men vet att den var låg - dock hade jag bra med ägg när man kollar UL så jaa, vet inte riktigt... 

Noelani Jaa förstår dig helt, håller alla tummarna nu då för att du ska kunna bli tvåbarnsmamma på en gång <3

Det här med återhämtning och ET, ET det är själva när embryot kommer in i en? Det är vanligtvis efter cirka 5 dagar om allt ser bra ut va? Vet att han berättade men har glömt allt haha

Malin STORT GRATTIS VILKA UNDERBARA NYHETER

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet