• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Noelani
    Mathilda88 skrev 2023-08-31 00:44:57 följande:
    Låter lovande 🙏. Ah okej så de drar gränsen där? Vet inte hur RMC gör faktiskt? Fick svar i eftermiddags att den största äggblåsan var på 22 mm 😅😊
    Bra ju då har du minst en rejäl ju! Tror aldrig mina ens varit 22 vid plocket 😅
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-08-31 07:01:36 följande:
    Bra ju då har du minst en rejäl ju! Tror aldrig mina ens varit 22 vid plocket 😅
    Haha, jo sant, men dr sa förra gången att de inte ville ha en ledande blåsa (ej helt klart varför), men risk finns nog för att den kan vara övermogen :) Hade inte heller så stor sist mig veterligen! Förhoppningsvis desto fler fina mogna som kommer därefter oavsett Hjärta 
    Fick ta både Ovitrelle och Gonapeptyl. Trodde Gonapeptyl också var en ägglossningsspruta, men när jag kollade upp den så verkar de ha samma effekt som Fyremadel och Ganirelix :) Så kanske risk att den där stora smiter i förväg utan.
  • Melsson
    Mathilda88 skrev 2023-08-30 14:16:21 följande:

Va skönt 🙏❤️ Det gör stor skillnad när man kan lita på läkarna, den jobbiga processen blir lite mindre tärande då 🙏. 

Så skönt, nej många känner inget första veckan tacksamt nog 😊, ibland inget förrän sista dagarna heller, om ens det. 

Nej dessa små nålarna går det oftast bara bra att ta utan att sprita/rengöra. Jag föredrar att göra det men många gör det inte och har inga problem 😊. 

Tack så mycket ❤️. Det kommer vara fler ägg på fredag sett till min historik, hoppas bara att det håller sig under 15 ägg så det inte blir ngn överstimulering så är jag glad 🙏. Så får vi se hur allt ser ut denna gång ❤️

Ja man får försöka att verkligen ha tilltro till dom! 

Nej jag känner mig väldigt förskonad, bara lite molvärk i äggstockarna typ men inget värre än så, var rädd jag skulle bli ett monster i humöret också men det har jag inte heller blivit så det är skönt! 

Men gud, är det IDAG fredag du plockar ägg? Tiden går sååååå fort.. Hur gick det???? <3 berätta allt!!Håller tummarna för dig <3
    Noelani skrev 2023-08-30 12:47:36 följande:
    Känner inte så mkt ännu mer en små korta molvärk/kramp då o då... Nej har inte varit på inskrivning ännu. Håller på boka tid :) 
    Åhh så spännande, längtar sååå tills man själv får gå på en inskrivning <3

• Mathilda88
    Melsson skrev 2023-09-01 10:47:55 följande:
    Ja man får försöka att verkligen ha tilltro till dom! 

Nej jag känner mig väldigt förskonad, bara lite molvärk i äggstockarna typ men inget värre än så, var rädd jag skulle bli ett monster i humöret också men det har jag inte heller blivit så det är skönt! 

Men gud, är det IDAG fredag du plockar ägg? Tiden går sååååå fort.. Hur gick det???? <3 berätta allt!!Håller tummarna för dig <3
    Noelani skrev 2023-08-30 12:47:36 följande:
    Känner inte så mkt ännu mer en små korta molvärk/kramp då o då... Nej har inte varit på inskrivning ännu. Håller på boka tid :) 

Gud så skönt att höra! Hjärta Haha ja jag var också orolig för humöret! Men klarade mig också ifrån det Oskyldig

Yes idag! Det gick jättebra! Fick ut 15 ägg och behövde mkt mindre mängd smärtstillande denna gång jämfört med förra Hjärta.
    Fick frågat om gonapeptyl - det är en ägglossningspruta! Men den motverkar också risken för överstimulering jämfört med Ovitrelle, så känns väldigt tacksamt, så de var inte oroliga för att jag ska riskera det denna gången Hjärta{#emotions_dlg.flower} .
    Just nu är vi bara glada! Imorgon får man börja oroa sig för nästa steg, men inte idag {#emotions_dlg.flower}.
  • Noelani
    Mathilda88 skrev 2023-09-01 13:15:14 följande:
    Gud så skönt att höra! Hjärta Haha ja jag var också orolig för humöret! Men klarade mig också ifrån det Oskyldig

Yes idag! Det gick jättebra! Fick ut 15 ägg och behövde mkt mindre mängd smärtstillande denna gång jämfört med förra Hjärta.
    Fick frågat om gonapeptyl - det är en ägglossningspruta! Men den motverkar också risken för överstimulering jämfört med Ovitrelle, så känns väldigt tacksamt, så de var inte oroliga för att jag ska riskera det denna gången Hjärta{#emotions_dlg.flower} .
    Just nu är vi bara glada! Imorgon får man börja oroa sig för nästa steg, men inte idag {#emotions_dlg.flower}.
    Stort grattis Mathilda! Vad fint att det gick bättre denna gången! 15 st är ju också en väldigt bra mängd. Nu håller vi alla tummar och tår!! 
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-09-01 14:11:05 följande:
    Stort grattis Mathilda! Vad fint att det gick bättre denna gången! 15 st är ju också en väldigt bra mängd. Nu håller vi alla tummar och tår!! 
    Tack så mycket! Ja det är ett bra antal Hjärta Var orolig för överstimulering bara med så pass många, men efter idag känns det inte som en risk längre utifrån medicineringen och läkarens bedömning Hjärta  Så kan släppa det! Tack! Hjärta
  • Noelani
    Mathilda88 skrev 2023-09-01 18:12:25 följande:
    Tack så mycket! Ja det är ett bra antal Hjärta Var orolig för överstimulering bara med så pass många, men efter idag känns det inte som en risk längre utifrån medicineringen och läkarens bedömning Hjärta  Så kan släppa det! Tack! Hjärta
    Jag blir så glad att höra att det gått bättre för dig denna gången. Så skönt för dig! Nu håller vi tummar för en snabb återföring! 
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-09-02 17:47:40 följande:
    Jag blir så glad att höra att det gått bättre för dig denna gången. Så skönt för dig! Nu håller vi tummar för en snabb återföring! 
    Tack! Hjärta Dröjer till på onsdag, de vill återföra en 5dagars som planen är nu. 8 ägg har befruktats! Hoppas hoppas att ngn av dom överlever till på onsdag denna gången ❤️
  • Noelani
    Mathilda88 skrev 2023-09-02 18:38:47 följande:
    Tack! Hjärta Dröjer till på onsdag, de vill återföra en 5dagars som planen är nu. 8 ägg har befruktats! Hoppas hoppas att ngn av dom överlever till på onsdag denna gången ❤️
    Låter kanonbra ju!! Av 8 borde väl någon överleva kan man tycka.. 🙏
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-09-02 18:44:27 följande:
    Låter kanonbra ju!! Av 8 borde väl någon överleva kan man tycka.. 🙏
    Håller tummarna för det 🙏❤️
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet