Mathilda88 skrev 2023-09-14 03:04:16 följande:
Så härligt att ha dig tillbaka Vickan!
Nej du har förstått det rätt, det gick åt helvete denna gången också. Av de 15 plockade äggen var 12 mogna och 8 befruktade. Enbart 3 fortsatte dela sig till dag 2 med 4 celler. Till dag 3 hade de enbart utvecklat 6 celler och fler blev det inte heller. 😭 De säger att det mest troligt är äggkvalitén, de hittar inga fel på spermierna. De är fina även på DNA-fragmenteringstestet.
Denna gången körde vi Menopur 200 och Ovitrelle + Gonapeptyl. Jag slapp överstimulering 🙏 men blev istället inlagd två dagar efter äggplock pga misstänkt ovarierotation - som tack o lov löste sig själv efter en natt med smärtstillande.
Nu är planen att tredje och sista försöket blir ett långt protokoll med nässpray med start från CD19 efter mensen kommit (har min bortfallsblödning nu) och därefter Menopur. Så preliminärt kan vi komma börja med nässprayen runt den 1 november. Den ska tas i minst 2 veckor, gå på undersökning för att kontrollera att man verkligen har försatts i klimakteriet och först efter att det är säkerställt så är det dags för stimulering. Menopur 150. Med blodprovstagning på dag 6 för att ha koll på östrogenkoncentrationen och förebygga en ev för hög dos Menopur och ökade risken för överstimulering. Så preliminärt äggplock i början av december. 3 månader mellan äggplocken, tiden bra rusar iväg!
Men tacksam för att man testar en helt annan approach, även om dom inte brukar köra långt protokoll på kvinnor med mitt AMH just pga risken för överstimulering. Hon sa också det att situationen är motsägelsefull, med så mkt ägg som jag har på VUL, alla vi fått ut vid plocken och mitt AMH så borde jag ha bra ägg med.
Dom ville inte testa 50/50 med sambons sperma och donator för att utesluta kombon. Däremot var det inga problem när jag frågade om möjlighet att få två embryo tillbaka på dag 2 - så om vi får två likvärdigt fina embryon på dag 2 så kommer vi få dom åter. Oddsen att det händer är ju inget vidare, men om det mot förmodan skulle så får vi 🙏.
För övrigt känns det rätt bottensvart just nu, är mest ledsen och gråter, hade helst inte velat jobba men gör för att få tiden att gå, få in pengar att spara till preliminärt privata försök och försöka skingra tankarna. Det blir lite bättre för var dag tack o lov. Nu har vi en plan för sista försöket och jag planerar upp en plan B för om det fallerar så man har det skyddsnätet redo in case.
Ååh jag blir så himla ledsen Mathilda så jag vet inte ens vad jag ska säga, vilken otrolig besvikelse och chock och sorg 😥💔 Jag önskar verkligen att du inte hade behövt gå igenom allt det här tunga och jobbiga, och all väntan nu! Är såklart jätteglad att det gick så bra med sprutorna den här gången och att du inte blev överstimulerad, men jag kan tänka mig oron (och smärtan?) när du blev inlagd två dagar. Mår du bra nu, fysiskt alltså? Det låter som en bra plan att testa det långa protokollet nu istället, även om det som sagt blir en väldigt lång väntan tyvärr. Och angående din sambos spermier så är det ju bra att de såg bra ut även på DNA-fragmenteringstestet, så behöver ni inte oroa er för den delen i alla fall och så kan förhoppningsvis det här långa protokollet ge bättre resultat. Det vore ju toppen att få sätta in två embryon på samma gång, jag håller verkligen tummarna!

Åååh jag önskar att jag hade kunnat krama om dig! Hoppas att du har fint stöd i allt det här, eller kanske kan prata med någon professionell som jag tror att vissa fertilitetskliniker behöver? Jag har funderat på det flera gånger om man skulle ha pratat med något proffs eftersom det trots allt är en kris det man går igenom som ofrivilligt barnlös. Men det låter ju bra att det trots allt känns bättre dag för dag och att det som sagt finns en plan som vi hoppas ska ge resultat. Tänker på dig ska du veta