• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Juli1990
    Rewner skrev 2021-09-26 17:25:36 följande:

Vår resa fick tyvärr ett tidigt slut så här kommer det inte bli barn i maj. I fredags började jag blöda och fick "mensvärk". På något konstigt sätt så känns missfallet lika overkligt som graviditeten i sig.

Hoppas det kommer gå bra för alla er andra!

Nej vad tråkigt att höra :(. Hur mår du? Beklagar <3.

Var det en stark känsla av mensvärk? Vilken vecka var du i?

Hoppas det går snabbt för dig igen!
  • Kiwikiwi
    Juli1990 skrev 2021-09-26 17:19:59 följande:

Åh vilken fin idé och upplevelse :). Förstår att det blev uppskattat!

Ja, jag har bokat in familjen med syskon och sambos hit den 20/11 (någon dag efter KUB-ultraljudet på middag och aktivitet. Är då i vecka 13 (12+2 om jag räknat rätt och allt går som det ska)

Ska försöka klura ut vad jag ska hitta på.. vi blir ju några stycken så får se vad jag landar vi :) om ultraljudet går dåligt kommer jag självklart avboka och skylla på sjukdom eller liknande! Tar gärna emot tips :).

Ja då kommer du ju också ha en bild från ultraljudet som du kanske kan använda :) gulligt att ge ett par bebisstrumpor eller så i present också och kanske skriva "vi ses i maj". Skönt att du har KUB precis i v. 12, jag tänker berätta för resterande familjemedlemmar efter KUB och då vill man ju helst ha de så tidigt som möjligt (eller jag vill ju ha de tidigt oavsett så man slipper väääänta).
  • Kiwikiwi

Vår resa fick tyvärr ett tidigt slut så här kommer det inte bli barn i maj. I fredags började jag blöda och fick "mensvärk". På något konstigt sätt så känns missfallet lika overkligt som graviditeten i sig.

Usch vad tråkigt att höra :( tror vi var beräknade ungefär samtidigt. Ta hand om dig och hoppas nu plussar snart igen (när ni känner er redo) <3
  • Anonym (Äntligen)

Beklagar :( hoppas det tar sig så snart ni känner er redo för det och att det pyret bestämmer sig för att stanna.
  • Anonym (Bebis2)

Usch va tråkigt! :( Hoppas du ändå är okej och orkar ta nya tag snart <3
  • Anonym (Äntligen)

Ska försöka ringa och få en akuttid på vårdcentralen idag. Har varit hemma i en vecka efter idag men får ingen sömn på nätterna. Jag vaknar av en nedrans hosta flera gånger varje natt och vet inte vad jag får ta för att lindra den :(

• Meemelie

Har gått runt i några veckor nu och känt att jag hittat på graviditeten då jag inte känt någonting egentligen. Men inatt vaknade jag av vad som kändes som mensvärk, gissar att det är växtvärk, så nu känns det mer på riktigt!

• Kiwikiwi
    Meemelie skrev 2021-09-27 08:59:11 följande:

Har gått runt i några veckor nu och känt att jag hittat på graviditeten då jag inte känt någonting egentligen. Men inatt vaknade jag av vad som kändes som mensvärk, gissar att det är växtvärk, så nu känns det mer på riktigt!

Vad skönt att du börjat känna av lite, de stillar oron (eller att man bara inbillat sig vara gravid) :) Man får gärna lite lagom symtom, just nu har jag fått ett extremt illamående och saknar tiden då jag var mer eller mindre symptomfri, men man vill ju oftast ha det man inte har (då ville jag känna illamåendet) haha.
  • Anonym (Bebis2)
    Kiwikiwi skrev 2021-09-27 09:35:15 följande:

Vad skönt att du börjat känna av lite, de stillar oron (eller att man bara inbillat sig vara gravid) :) Man får gärna lite lagom symtom, just nu har jag fått ett extremt illamående och saknar tiden då jag var mer eller mindre symptomfri, men man vill ju oftast ha det man inte har (då ville jag känna illamåendet) haha.

Meemelie skrev 2021-09-27 08:59:11 följande:

Va roligt hur olika och fram och tillbaka tankarna går. Jag som inte känt av i magen på någon vecka har börjat känna igen och tänker direkt att det är missfall på g. Har svagt illamående, men är enbart glad så länge det håller sig borta/på denna nivå!! Cirka en vecka till ultraljud, sen kanske jag kan slappna av liiite mer i alla fall ;)
  • RBC

Ska bli intressant att börja vara på jobbet ett par dagar i veckan. Typ att tackla första utelunchen sedan Coronan kom när man mår illa :') och dölja kväljningar :')

Svar på tråden BF maj 2022