• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Anonym (Bebis2)
    Juli1990 skrev 2021-09-28 13:32:42 följande:

Så skönt :) är rädd varje gång att det ska komma blod när jag går på toaletten. Men tror absolut inte att du behöver oroa dig om det var så lite :)

Första veckan efter att jag hade plussat kollade jag varje gång jag var på toaletten, kändes ju som att mensen kom, hehe. Även läst i någon gravidapp att runt vecka 8 kan det kännas som att mensen ska komma då livmodern växer. Vet inte om den kör nåt snabbrace just vid vecka 8, haha.
  • Anonym (Äntligen)
    Almander skrev 2021-09-28 08:54:01 följande:

När började ni må illa om ni gjorde detta?

Började må lite illa i början i helgen, mår fortfarande lite illa men inte överdrivet. Men spydde första gången nu precis och det kommer bara vatten & ?magsyra?. Tips mot illamående?

Skulle säga i v 6+ nått. Men inte kräkts än men haft kväljningar å stått å hulkat utan att något kommit upp. Mår man väldigt dåligt kan man köpa tabletter som ex postafen eller lergigan (eller vad de nu heter). Kan be om recept också så blir det mycket billigare.

Ingefära sägs hjälpa en del samtidigt som det kommit nya studier att man inte ska äta för mycket av det men är det under en begränsad tid och man mår bättre av det så tror jag inte att det är så mycket farligare än att trycka i sig saker från apoteket.
  • KSRG8887
    Almander skrev 2021-09-28 13:25:45 följande:

Nej, är fortfarande lite nojjig. MEN nu finns det ingen antydan på blödning längre. Kanske bara var ett litet brustet kärl eller livmodertappen som spökade lite. Håller tummarna.

Jag mådde aldrig illa under min förra graviditet. Hade även en liten blödning runt vecka 7 (typ en tesked, sedan kom inget mer). Mindre blödningar är normalt (även om man oroar sig oavsett), tror jag läste att ca 40 % har någon blödning under graviditeten.
  • Anonym (Gravid första gången)

Hej. Är i vecka 6(5+5). I lördagskväll hade jag sex med sambon, söndag kom bruna vattniga/trådiga flytningar. Det har fortsatt fram till idag också o är ibland fasta o ibland vattniga flytningar.. Tycker att symtomen har minskat sen en vecka tillbaka, men har lite illamående på morgonen ibland? kan det vara ett missfall på gång? Inga smärtor eller färskt blod.. Orkar inte vänta till V8-12 för tidigt ultraljud och då få veta att det inte blir något? hjälp

• amaannda1

Hej alla :)

Har plussat för en vecka sedan och har BF 28/5 :) är alltså i vecka 6 (5+3)! Hur mår alla? Har själv knappt några symtom och glömmer nästan bort att man är gravid ????

Såg att de fanns en facebookgrupp, är de någon som kan bjuda in en till den? ??

• Juli1990
    amaannda1 skrev 2021-09-29 10:59:14 följande:

Hej alla :)

Har plussat för en vecka sedan och har BF 28/5 :) är alltså i vecka 6 (5+3)! Hur mår alla? Har själv knappt några symtom och glömmer nästan bort att man är gravid ????

Såg att de fanns en facebookgrupp, är de någon som kan bjuda in en till den? ??

Grattis! :) jag är också i vecka 6 (5+6) och har väldigt lite symtom.. ömma bröst och ibland lite tröttare, men annars inget. Glömmer också bort det ibland!

Jag är inte med i fb-gruppen än då jag är så rädd för missfall, men funderar på om det går att bli inbjuden snart? :)
  • Almander
    Juli1990 skrev 2021-09-29 11:18:29 följande:

Grattis! :) jag är också i vecka 6 (5+6) och har väldigt lite symtom.. ömma bröst och ibland lite tröttare, men annars inget. Glömmer också bort det ibland!

Jag är inte med i fb-gruppen än då jag är så rädd för missfall, men funderar på om det går att bli inbjuden snart? :)

Halloj hörni,

Jag skrev privat meddelande till Crazzy sen fixade hon det därifrån :)
  • Almander
    Juli1990 skrev 2021-09-29 11:18:29 följande:

Halloj hörni,

Jag skrev privat meddelande till Crazzy sen fixade hon det därifrån :)
  • Anonym (Emma)

Har precis kommit hem från ul för att se hur långt gången jag var då jag inte hade en sista mens dag att gå efter då jag fick missfall i vecka 8 i juli.

Fick se en liten plutt med tickande hjärta. Är i vecka 10 (9+1) precis som jag misstänkte efter misstänkt ägglossning. Helt underbart och nu kan jag och sambon äntligen börja tro på detta, att vi ska få en trea med bf 2 maj <3

• Ik96
    Anonym (Emma) skrev 2021-09-29 11:44:14 följande:

Har precis kommit hem från ul för att se hur långt gången jag var då jag inte hade en sista mens dag att gå efter då jag fick missfall i vecka 8 i juli.

Fick se en liten plutt med tickande hjärta. Är i vecka 10 (9+1) precis som jag misstänkte efter misstänkt ägglossning. Helt underbart och nu kan jag och sambon äntligen börja tro på detta, att vi ska få en trea med bf 2 maj <3

Stort grattis!!

VI är i precis samma vecka :D

Svar på tråden BF maj 2022