• Lusselelle123

Ruvare oktober 2021

Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? Skrattande

• Svar på tråden Ruvare oktober 2021
  • minaimaginärabarn
    minaimaginärabarn skrev 2021-10-26 22:02:33 följande:

Tack för svar, det hjälpte. Jag får vänta och se, tids nog får jag ju svar.....Grattis till pluset oxå och lycka till

Måste ställa en fråga om huvudvärken. Kommer den plötsligt och försvinner? Min kommer dovt och kan vara i från några sekunder till längre stunder. I pannan.

När du hade molvärk, hur kändes den? Min kan pirra, dra, trycka och sen kan det ila i ljumskarna. Kan samtidigt då få behov av att gå på toaletten. Blir orolig varje gång att det ska vara mensen som kommer för tidigt. Är det något du känner igen? Brukar inte känna något innan mensen dyker upp men nu analyserar jag även sönder min kropp, haha.
  • Kallamakka

Halloj allihopa.

Här är man på ruvardag 9 med tredagars. Tiden sniglar fram. Fått svaga utslag på clearblue Early men litar inte alls på den, då de dyker upp blåa sträck efter 10 minuter och alltså egentligen inte räknas. Mensen ska komma på lördag.

Jag använder för första gången cyclogest. Nån som har haft det och vill berätta vilka symtom de hade?

Vid tidigare ruvningar då jag plussat har jag snabbt kunna märka av om molvärken finns sent på kvällen innan jag tagit nästa vagitorium så kan jag lita på att det är min kropp -mer eller mindre. Nu känns det i livmodern från och till hela tiden vilket gör mig hoppfull men samtidigt osäker eftersom jag inte upplevt biverkningar av cyclogest förut. Bläää, trodde att man skulle bli mer van eftersom det här är min trettonde ruvning, men nej då.

• Cath89
    Emma1b skrev 2021-10-27 09:39:01 följande:

Fick tid för UL 18 november, fattar inte hur kag ska få de 3 veckorna att gå!!! Jag vågar inte tro på detta förrän jag sett ett tickande hjärta! Jag var på tjejresa i helgen och träffade vänner jagbara träffar 1 gång/år, det lyclades fånga mitt fokus. Annars vet jag inte vad man kan göra.

Åhh ännu mer väntande!! Gaaah! Kommer bli koko på riktigt jueee!!

Åååh så underbart att du inte har blött idag! Hoppas det förblir så!!
  • nena55

Här har vi en till som håller på att bli galen! Är på Rd9 idag. Tog ett av graviditetskollens tidiga test idag som visade svagt plus tror jag, dock så svagt att det knappt var synligt så jag litar inte på det. Har småblött lite idag och har mensvärk så ja, jag är besatt just nu! Men det gav lite hopp att läsa att andra som plussat har haft blödningar. Håller alla tummar och tår på att det inte kommer något mer blod och ska nog testa till helgen igen..

• Cath89
    nena55 skrev 2021-10-27 20:44:07 följande:

Här har vi en till som håller på att bli galen! Är på Rd9 idag. Tog ett av graviditetskollens tidiga test idag som visade svagt plus tror jag, dock så svagt att det knappt var synligt så jag litar inte på det. Har småblött lite idag och har mensvärk så ja, jag är besatt just nu! Men det gav lite hopp att läsa att andra som plussat har haft blödningar. Håller alla tummar och tår på att det inte kommer något mer blod och ska nog testa till helgen igen..

Förstår dig!!!! Jag testar typ varje dag! Jag har inte blött men jag har mensvärk varje dag så måste alltid titta i toastolen och toapappret när jag kissar! ????lördag 30/10 har aldrig känts så långt bort som nu!
  • TheSwedishKiwi

Imorse var mitt illamående på topp! Otroligt svårt att ta sig till jobbet måste jag säga, men jag klarade av det till slut. Det visade sig också förresten att blödningarna inte slutat, men det är nu mindre än innan.

Hur går det för er andra?

• Cath89
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-28 13:24:50 följande:

Imorse var mitt illamående på topp! Otroligt svårt att ta sig till jobbet måste jag säga, men jag klarade av det till slut. Det visade sig också förresten att blödningarna inte slutat, men det är nu mindre än innan.

Hur går det för er andra?

Så skönt att de ialalfall blivit mindre, hoppas de slutar blöda snart!!!

Jag blir sjukt andfådd och svettig av att gå promenad med hunden. Idag kände jag mig lite illamående med men vet inte om det är på riktigt eller inbillning. Annars är jag typ sjukt trött hela tiden och sover dåligt ????
  • Emma1b

Kiwi,vi följs verkligen åt! Mitt illamående skig också till idag. Blä men ändå känns det bra, jag tänker att det borde vara ett tecken att våra blödningar inte varit missfall...? När har du UL?

Cath88, jag svettas bara jag går 50 meter, och det brukar jag inte göra! Kliniken sa till mig att det var jättevanligt.

Idag försökte jag få någon att skriva ut lergigan comp (som jaghaft mot illamående under mina 2 andra geaviditeter, hjälpte väl bara lite grann). Min vårdcentral vägrade och hänvisade till kliniken. Kliniken vägrade och hänvisade till mvc. Sa att jag inte tänkt skriva in mig förrän efter UL 18 nov, men hon tyckte jag skulle ringa direkt istället. Känns som om man jinxar det och försöker hoppa i förväg,men ringde iaf den mvc jag hade sist (2012) och var jättenöjd med. Fick prata in på en telefonsvarare att de skulle ringa upp, vilket de inte gjort!! Svensk vård i ett nötskal!

• TheSwedishKiwi
    Emma1b skrev 2021-10-28 13:45:11 följande:

Kiwi,vi följs verkligen åt! Mitt illamående skig också till idag. Blä men ändå känns det bra, jag tänker att det borde vara ett tecken att våra blödningar inte varit missfall...? När har du UL?

Cath88, jag svettas bara jag går 50 meter, och det brukar jag inte göra! Kliniken sa till mig att det var jättevanligt.

Idag försökte jag få någon att skriva ut lergigan comp (som jaghaft mot illamående under mina 2 andra geaviditeter, hjälpte väl bara lite grann). Min vårdcentral vägrade och hänvisade till kliniken. Kliniken vägrade och hänvisade till mvc. Sa att jag inte tänkt skriva in mig förrän efter UL 18 nov, men hon tyckte jag skulle ringa direkt istället. Känns som om man jinxar det och försöker hoppa i förväg,men ringde iaf den mvc jag hade sist (2012) och var jättenöjd med. Fick prata in på en telefonsvarare att de skulle ringa upp, vilket de inte gjort!! Svensk vård i ett nötskal!

Mitt nästa UL är 5 november, så över en vecka kvar att vänta. Tills dess är det väl bara att sitta lugnt i båten, haha.

Gällande blödningarna hoppas jag kunna lita på kliniken när de sa att de inte verkar komma från graviditeten utan från livmodertappen, hoppas det är samma för dig!

Jag har börjat fundera på om jag kanske ska börja ta någon Postafen (åksjuketablett) då kliniken sa att det är rekommenderat om man mår väldigt dåligt. Jag har ätit mycket Postafen i mitt liv då jag alltid haft svår åksjuka, men problemet med Postafen är ju att man blir så fruktansvärt trött. Lär ju inte kunna fokusera bättre på jobbet av det precis..
  • Cath89

Kontaktade ni mvc direkt och skrev in er? Eller väntar ni till efter det tidiga ultraljudet?

Svar på tråden Ruvare oktober 2021