• Lusselelle123

Ruvare oktober 2021

Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? Skrattande

• Svar på tråden Ruvare oktober 2021
  • TheSwedishKiwi

Nu har jag varit på mitt första ultraljud, och trots att de inte riktigt kunde se något nämnvärt så är jag ändå väldigt nöjd med att det i alla fall INTE är utomkvedshavandeskap. Tack gode gud, för det vill jag inte gå igenom igen, speciellt eftersom jag förlorade ena äggledaren förra gången!

Hon kunde se att graviditeten sitter på rätt plats, men inte mycket mer än så då hon endast såg en hinnsäck. Hon sa att blödningen självklart är lite oroande, men att det såg ut att komma från livmodertappen och inte inifrån livmodern. Hon bad mig helt enkelt att avvakta. Jag ska på nytt ultraljud om 10 dagar. Så nu blir det ännu en lång väntan, om inte något värre händer innan dess.

Jag bad inte om HCG test, jag tänker att jag fortsätter med mina vanliga graviditetstest för att hålla koll på läget fram till nästa ultraljud, eftersom hon nämnde att blödningen inte kommer från själva graviditeten.

• Emma1b

Underbart att höra Kiwi!

Jag ringde kliniken och berättade om plus och blödning igår, men eftersom officiell testdag inte är förrän imorgon ville de att jag skulle avvakta tills dess.

Har inte haft utomkveds förrut, men jag tänkte ändå be dem titta. Jag tror dock också att mina blödningar kommer från livmodertappen (vid återföringen såg läkaren att jag hade ett ytligt blodkärl där som blödde. Jag har också märkt att mina blödningar ofta kommer i samband med att jag för in lutinus, så längtar efter att sluta med den! Har du slutat Kiwi?

Hur går det för er andra?

• Suzann

Grattis Kiwi och Emma!!! :)

Jag ruvar en 6 dagars blastocyst :) RD 8 idag.. Testade negativt igår.. Planen är att testa imorgon med en CB testa tidigt men känner mig redan besviken och hopplös.. Jag har mycket mensvärk/mölnvärk plus ländryggsmärta sen igår och det känns som att mensen är på väg. :(

Skönt att läsa att nån annan lyckas få ett positivt resultat!! :) Lycka till till alla ruvare!!! <3

• TheSwedishKiwi
    Emma1b skrev 2021-10-26 10:28:02 följande:

Underbart att höra Kiwi!

Jag ringde kliniken och berättade om plus och blödning igår, men eftersom officiell testdag inte är förrän imorgon ville de att jag skulle avvakta tills dess.

Har inte haft utomkveds förrut, men jag tänkte ändå be dem titta. Jag tror dock också att mina blödningar kommer från livmodertappen (vid återföringen såg läkaren att jag hade ett ytligt blodkärl där som blödde. Jag har också märkt att mina blödningar ofta kommer i samband med att jag för in lutinus, så längtar efter att sluta med den! Har du slutat Kiwi?

Hur går det för er andra?

Jag har inte använt Lutinus då jag gjorde en återföring av fryst embryo. Så jag tog bara Ovitrelle sprutor inför återföringen. Så tyvärr kan jag inte skylla på Lutinus, haha. Mina blödningar har uppstått av någon annan anledning och hon kunde inte förklara varför, vilket är lite frustrerande. Men jag avvaktar som hon sa i 10 dagar och hoppas att det slutar blöda snart, för nu har jag blött i över en vecka.
  • TheSwedishKiwi
    Suzann skrev 2021-10-26 11:31:23 följande:

Grattis Kiwi och Emma!!! :)

Jag ruvar en 6 dagars blastocyst :) RD 8 idag.. Testade negativt igår.. Planen är att testa imorgon med en CB testa tidigt men känner mig redan besviken och hopplös.. Jag har mycket mensvärk/mölnvärk plus ländryggsmärta sen igår och det känns som att mensen är på väg. :(

Skönt att läsa att nån annan lyckas få ett positivt resultat!! :) Lycka till till alla ruvare!!! <3

Önskar dig ett stort lycka till, och ge inte upp för tidigt!
  • minaimaginärabarn

Grattis till er som plussat och lycka till alla andra.

Hoppar in här eftersom jag både läser, ruvar och har frågor. Gör syskonförsök och trodde att jag skulle vara cool under rivningen. Men icke, det är ju olidligt. Har immunologiska problem i botten så får medicinsk support vilket är skönt. Det jobbiga är att jag är nervös över att kroppen håller på att jobba hårt för att få bort embryot. Svårt att heta vad symtomen beror på liksom, graviditet eller immunologiska reaktion.... Så nu vill jag fråga er som plussat, vilka symtom kände ni innan som ni ändå tyckte var något ni inte kände igen från annars. Ni vet, flera småsaker som ni nu har fått bekräftat. Tack på förhand!

• TheSwedishKiwi
    minaimaginärabarn skrev 2021-10-26 12:47:56 följande:

Grattis till er som plussat och lycka till alla andra.

Hoppar in här eftersom jag både läser, ruvar och har frågor. Gör syskonförsök och trodde att jag skulle vara cool under rivningen. Men icke, det är ju olidligt. Har immunologiska problem i botten så får medicinsk support vilket är skönt. Det jobbiga är att jag är nervös över att kroppen håller på att jobba hårt för att få bort embryot. Svårt att heta vad symtomen beror på liksom, graviditet eller immunologiska reaktion.... Så nu vill jag fråga er som plussat, vilka symtom kände ni innan som ni ändå tyckte var något ni inte kände igen från annars. Ni vet, flera småsaker som ni nu har fått bekräftat. Tack på förhand!

Jag vet inte om jag till 100% förstår frågan, men om du menar vilka slags graviditetssymptom man känt hittills så är det följande för mig:

- Huvudvärk som kommer och går utan att jag behöver ta någon värktablett
     - Kände mig väldigt varm runt vecka 3-4 någonstans.
     - Dragningar och stickningar i magen
     - Molande värk i magen (som mensvärk)
     - En förfärlig trötthet som gjort att jag knappt orkat någonting.
     - Humörsvängingar (har ofta gråten i halsen)
     - Illamående nästan dagligen från och till, men inte ännu så jag kräkts
     - Sura uppstötningar
     - Oförklarliga blödningar

Hoppas det hjälper något, men säg till om det inte alls var det du syftade på!
  • minaimaginärabarn
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-26 13:50:13 följande:

Jag vet inte om jag till 100% förstår frågan, men om du menar vilka slags graviditetssymptom man känt hittills så är det följande för mig:

- Kände mig väldigt varm runt vecka 3-4 någonstans.

- Humörsvängingar (har ofta gråten i halsen)

- Illamående nästan dagligen från och till, men inte ännu så jag kräkts

- Sura uppstötningar

- Oförklarliga blödningar

Hoppas det hjälper något, men säg till om det inte alls var det du syftade på!

Tack för svar! Allt hjälper i denna stund, som sagt oooolidligt jobbigt. Sitter på föreläsning idag, du fattar nog hur mycket jag kan koncentrera mig, ha ha.

Orkar du skriva vilka som kom innan BIM och vilka som kom efter? Jag har liksom många symtom nu innan BIM som jag känner igen från när jag var i v. 5-7 något med min son. Så nu tänker jag att allt detta jag känner är innan mensen ska komma symtom...
  • Suzann
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-26 12:12:45 följande:

Jag har inte använt Lutinus då jag gjorde en återföring av fryst embryo. Så jag tog bara Ovitrelle sprutor inför återföringen. Så tyvärr kan jag inte skylla på Lutinus, haha. Mina blödningar har uppstått av någon annan anledning och hon kunde inte förklara varför, vilket är lite frustrerande. Men jag avvaktar som hon sa i 10 dagar och hoppas att det slutar blöda snart, för nu har jag blött i över en vecka.

Hoppas allt ska går bra för dig!!! Jag har gjort också en återföring av fryst embryo men tar Lutinus varje dag.. Konstigt hur klinikerna bedömer och bestämmer olika för olika kvinnor. :/
  • TheSwedishKiwi
    minaimaginärabarn skrev 2021-10-26 14:22:57 följande:
    Tack för svar! Allt hjälper i denna stund, som sagt oooolidligt jobbigt. Sitter på föreläsning idag, du fattar nog hur mycket jag kan koncentrera mig, ha ha.

Orkar du skriva vilka som kom innan BIM och vilka som kom efter? Jag har liksom många symtom nu innan BIM som jag känner igen från när jag var i v. 5-7 något med min son. Så nu tänker jag att allt detta jag känner är innan mensen ska komma symtom...
    Ja men absolut, då förstår jag vad du menar. Dessa hade jag innan BIM:

De har blivit lite värre med tiden, men kände av dem redan innan BIM. Glömde såklart nämna ömma bröst! Det har jag haft konstant nu ganska länge, men jag kommer faktiskt inte ihåg om det började innan eller efter BIM.

Det är första gången jag är gravid (förutom mitt utomkvedshavandeskap, men då visste jag inte att jag var gravid), så jag vet inte hur tidigt det är vanligt med dessa symtom. Jag hade ju testdag i lördags, så är väldigt nygravid om man säger så.
Svar på tråden Ruvare oktober 2021