• Lusselelle123

Ruvare oktober 2021

Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? Skrattande

• Svar på tråden Ruvare oktober 2021
  • TheSwedishKiwi
    Suzann skrev 2021-10-26 14:34:14 följande:
    Hoppas allt ska går bra för dig!!! Jag har gjort också en återföring av fryst embryo men tar Lutinus varje dag.. Konstigt hur klinikerna bedömer och bestämmer olika för olika kvinnor. :/
    Jaha ok! Jag visste faktiskt inte att olika kliniker gör olika. Har bara gått hos en klinik - Sophiahemmet i Stockholm. Men enligt dem så behövde jag bara Lutinus om det är färskt embryo, och Ovitrelle sprutor om det är fryst. Men det kanske är olika beroende på person också och vilka möjligheter man har - jag är så okunnig på den här processen känns det som!
  • Emma1b
    Suzann skrev 2021-10-26 11:31:23 följande:

Grattis Kiwi och Emma!!! :)

Jag ruvar en 6 dagars blastocyst :) RD 8 idag.. Testade negativt igår.. Planen är att testa imorgon med en CB testa tidigt men känner mig redan besviken och hopplös.. Jag har mycket mensvärk/mölnvärk plus ländryggsmärta sen igår och det känns som att mensen är på väg. :(

Skönt att läsa att nån annan lyckas få ett positivt resultat!! :) Lycka till till alla ruvare!!! <3

Här kommer lite pepp till dig: jag fick en svag svag skugga på testa tidigt test rd 8, rd 9 total blank, så blanjt det kan bli! Rd10 positivt på cb digital, rd12 supertydligt plus efter typ 5 sek på vanligt cb, ej tidigt ej digitalt. Så ge det några dagar till! Jag veeet att de går långsamt!
  • Emma1b
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-26 15:36:54 följande:

Jaha ok! Jag visste faktiskt inte att olika kliniker gör olika. Har bara gått hos en klinik - Sophiahemmet i Stockholm. Men enligt dem så behövde jag bara Lutinus om det är färskt embryo, och Ovitrelle sprutor om det är fryst. Men det kanske är olika beroende på person också och vilka möjligheter man har - jag är så okunnig på den här processen känns det som!

Haha, jag som har viss medicinsk utbildning känner mig helt lost inom detta område. Hade jag inte läst här i gruppen att ovitrell kan ge positivt gravtest hade jag inte vetat det! Tänk pm jag testat på rd5 och blivit jätteglad över ett ovitrellepluss! Jag lär mig nya saker hela tiden. Att lutinus kunde irritera slemhinnor och ge blödning visste jag inte heller.

Mina symptom:

Större bröst

Enorm trötthet

Svettas som en gris, hade jag inte varit gravid hade jag trott att jag kommit i klimakteriet!
  • minaimaginärabarn
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-26 15:34:54 följande:

Ja men absolut, då förstår jag vad du menar. Dessa hade jag innan BIM:

- Huvudvärk som kommer och går utan att jag behöver ta någon värktablett

- Dragningar och stickningar i magen

- Molande värk i magen (som mensvärk)

- En förfärlig trötthet som gjort att jag knappt orkat någonting.

De har blivit lite värre med tiden, men kände av dem redan innan BIM. Glömde såklart nämna ömma bröst! Det har jag haft konstant nu ganska länge, men jag kommer faktiskt inte ihåg om det började innan eller efter BIM.

Det är första gången jag är gravid (förutom mitt utomkvedshavandeskap, men då visste jag inte att jag var gravid), så jag vet inte hur tidigt det är vanligt med dessa symtom. Jag hade ju testdag i lördags, så är väldigt nygravid om man säger så.

Tack för svar, det hjälpte. Jag får vänta och se, tids nog får jag ju svar.....Grattis till pluset oxå och lycka till
  • Cath89

Hur ska man få dagarna att gå till testdag (30/10) ????

Jaaag blir koko!!!

• minaimaginärabarn
    Cath89 skrev 2021-10-27 05:36:04 följande:

Jaaag blir koko!!!

Har inget bra svar, men hög igenkänning. Trodde jag skulle vara cool denna gång under syskonruvningen. Att jag intalat mig själv att det absolut inte skulle funka med det Frysta embryot från pocket som blev vår son. Men så har det verkligen inte blivit. Idag är jag säker att det inte blivit något, dagarna innan säker att det tagit sig. Känner igen mönstret sedan tidigare ruvningar, haha.

Jaaag blir koko!!!

En till här som undrar. Trodde jag skulle vara kul såhär i syskonruvningen, men icke. Hade liksom intalat mig att det är omöjligt att det skulle bli två barn på samma plock Men att vi måste ju ändå försöka. Kände mig rätt lugn i det men så har jag känt lite väl mycket som jag känner igen sedan rivningen med sonen och en strimma hopp börjat spira. Men idag tror jag inte att jag är gravid igen och försöker vila i det. Fattar inte hur sakta tiden kan gå dessa dagar, annars brukar tiden flyga fram, haha. Lycka till, bara att stå ut. När är din beräknade mens?
  • TheSwedishKiwi

Jaaag blir koko!!!

Det är verkligen hur jobbigt som helst! Och nu när jag haft min testdag så är det bara att vänta två veckor till innan de verkligen kan se något! Denna eviga väntan, bara att hoppas att det är värt det!

Ingen blödning den här morgonen, vilket förvånade mig eftersom jag blött varje morgon i över en vecka. Kanske var det trots allt en genombrottsblödning som skedde i samband med att mensen skulle komma, vem vet! Får väl se om det håller sig nu eller om blödningen kommer tillbaka.
  • Emma1b

Jaaag blir koko!!!

Fick tid för UL 18 november, fattar inte hur kag ska få de 3 veckorna att gå!!! Jag vågar inte tro på detta förrän jag sett ett tickande hjärta! Jag var på tjejresa i helgen och träffade vänner jagbara träffar 1 gång/år, det lyclades fånga mitt fokus. Annars vet jag inte vad man kan göra.
  • Emma1b
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-27 08:56:45 följande:

Det är verkligen hur jobbigt som helst! Och nu när jag haft min testdag så är det bara att vänta två veckor till innan de verkligen kan se något! Denna eviga väntan, bara att hoppas att det är värt det!

Ingen blödning den här morgonen, vilket förvånade mig eftersom jag blött varje morgon i över en vecka. Kanske var det trots allt en genombrottsblödning som skedde i samband med att mensen skulle komma, vem vet! Får väl se om det håller sig nu eller om blödningen kommer tillbaka.

Jag pratade med kliniken idag och känner mig mycket lugnare. De sa att det var väldigt väldigt vanligt med blödningar i tidig graviditet efter ivf. Så länge det inte är en störtblödning eller gör o t också är hoppet fortfarande stort att allt är bra. Fast hon sa ju såklart att de inte kan lova något.

Idag fick jag för första gången 2-3 på cb digital, så hcg halten tycks stiga och det borde ju vara positivt...

Fy 17 vad mycket man har att oroa sig för! Pga min ålder kommer jag nog göra nipt (men fyy vad dyrt det är!!) och inte förrän jag fått det svaret kan jag nog riktigt åglädjas...

Kiwi har du gått med i gruppen "vi som plussat efter ivf i oktober"? Några "gamlingar " från denna tråd med där,och förhoppningsvis får vi med ännu fler!!
  • TheSwedishKiwi
    Emma1b skrev 2021-10-27 09:45:00 följande:

Kiwi har du gått med i gruppen "vi som plussat efter ivf i oktober"? Några "gamlingar " från denna tråd med där,och förhoppningsvis får vi med ännu fler!!

Nej jag har inte gått med där än, tack för tipset! Hoppas också kunna gå med i BF Juni 2022, men tänker inte göra det förrän efter nästa ultraljud när de lyckats se något! Och om de bekräftar att det skulle bli Juni såklart. Enligt mina beräkningar skulle det bli så.
Svar på tråden Ruvare oktober 2021