• En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

• Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?
  • En manlig man
    New Dawn skrev 2021-10-19 16:27:42 följande:

Det var inte min fråga. Känner du skuld för att du lämnade?

I ditt eget resonemang skriver du om värdet att leva kvar som kärnfamilj, med barn och hus, varför har du inte tagit med dessa parametrar när du själv lämnar?

Har du inte haft barn?

Nej, känner ingen skuld men kunde skött vissa saker bättre.
  • En manlig man
    New Dawn skrev 2021-10-19 16:30:05 följande:

Jasså så du har svängt. Hittills har du skrivit om män i relationer som försökt på alla de sätt, men att kvinnan tappat sexlusten. Då har du inte alls fokuserat på att mannen varit "dålig", utan på kvinnans lust.

Jag tyckte det var passande då nästan alla här säger hur dåliga deras män var. Männen de nu dumpat...
  • molly50
    En manlig man skrev 2021-10-19 16:31:10 följande:
    Känner igen mig lite där, får jag ingen sex har jag svårt för den andra biten. Funkar sexbiten är jag väldigt gosig och gillar närhet. Kvinnor är lite tvärt om. Man och kvinna, som hund och katt
    Ja,många män och kvinnor är nog olika på den biten.
    Jag kan tappa lusten till sex om jag inte får annan närhet.
    Samtidigt vill jag inte ha så mycket att jag känner mig kvävd heller.
    Och att kramar,pussar och kel många gånger förväntas leda till sex kan också kännas jobbigt för kvinnor.
    Det kan göra att man känner sig kvävd.
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-19 16:24:57 följande:
    Kvinnor dras till dåliga män, det finns det mycket bevis för i den här tråden.
    Det finns lika många "dåliga kvinnor" som "dåliga män" när vi alla är only human beings. Dras män till "dåliga kvinnor"? Kvinnor kan oxå skippa betala räkningar, vara otrogna, oärliga och misshandla sina män både psykiskt och fysiskt. Hur många bevis behöver du (en manlig man). Eller besitter du redan erfarenheter men är osäker på dina upplevelser? Varifrån har du fått att allt den enes fel? Sker inte allt relaterande i samspel?
  • En manlig man
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-19 16:28:28 följande:

En man som i samtliga fall varit den som lämnat relationer upprättar inte en sådan här tråd. Det går jag i god för. En man som öppnar typen av tråd blöder av hjärtesorg, är besviken och känner sig ensam när erotiken inte kommer till så ofta som han önskar/behöver/kräver. Därför tar mannen helt mänskligt emot minsta skärva av mänsklig uppmärksamhet och tar även tacksamt emot ledtrådar till hur återställa samlivet med kvinnan han är gift med/sambo med/skild ifrån/särbo med. Inputen är god och det finns en uppsjö av tankar om hur göra relationen mer balanserad. Frågan handlar mer om att göra avkall på sin egen bekvämlighet och få fatt i sin vilja till kompromisser. Därtill bör man av stolthet eller av högmod inte värja sig från sessioner tillsammans med sin partner i terapirummet. Där kan kvinnan, i det här fallet, mer obehindrat ge sin syn på samlevnaden och sexet.

Du har fel där Lotta. Ingen hjärtesorg. Dessutom var ju två av de förhållanden som jag avslutat så länge sen att jag knappt minns dem. Men både de och jag gick vidare.
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-19 16:21:28 följande:
    Jag är inte lättstött så det är lugnt. Lite stämmer av det du skriver men inte att hon var i pereferin. Jag var singel ett tag och låg runt i nätdejtingträsket tills jag tröttnade på det. Så otroligt lätt att få kvinnor på nätet om man ser bra ut och är vältränad.

Hur framtiden ser ut vet jag inte.
    När du fabulerar så mycket om dig själv i ditt manusförfattande är jag på vippen att lämna tråden. Lycka till! Alltid lurar du någon/några.

Det är ingen omöjlighet även för dem som är spinkiga, otränade med glasögon på näsan att hook up på nätet när ensamheten är väldigt utbredd i vårt land. Det är väldigt omdömeslöst av dig att påstå annat.
  • En manlig man
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-19 16:34:31 följande:

Det finns lika många "dåliga kvinnor" som "dåliga män" när vi alla är only human beings. Dras män till "dåliga kvinnor"? Kvinnor kan oxå skippa betala räkningar, vara otrogna, oärliga och misshandla sina män både psykiskt och fysiskt. Hur många bevis behöver du (en manlig man). Eller besitter du redan erfarenheter men är osäker på dina upplevelser? Varifrån har du fått att allt den enes fel? Sker inte allt relaterande i samspel?

Skulle vara kul om någon av de "dåliga" kvinnorna och männen kunde skriva här.
  • Anonym (Dumpad)
    Ja... men antingen så är de inte dåliga i början, det märks inte eller så är de det men kvinnan (jag i mitt fall då) förnekar det. De "dåliga" sidorna kanske inte kommer förens det ställs nya krav iom föräldraskap och hus och.....
    Man kanske tror att det man ev. borde se som röd flagg kommer "gå över"....
    det var en engångshändelse osv. 
  • Anonym (Dumpad)
    En manlig man skrev 2021-10-19 16:28:36 följande:
    Jodå, ut och leta och ha kul under tiden.
    Nej men det går ju inte. Jag är ju en av de som aldrig fått orgasm under samlag och vi är ju värdelösa i sängen....Det har jag läst på FL ha ha...

Jo jag dejtar och har fått mer kuk i år än under de senaste 10 åren med gubben. Men ff singel. Lycka är för andra. 
  • Anonym (Jaget)
    Eller tror männen att dom är guds gåva till kvinnorna ;) eller kanske bara finns dåliga män ;) ?
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?