• En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

• Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-17 13:40:56 följande:
    Tror du det beror på att de tappar intresset för dig?

Eller är de bara trötta på sex i allmänhet. Kanske roligare att runka till porr där de gör saker som du kanske inte vill?
    "Tror du det beror på att de tappar intresset för dig?"

Anser din kommentar till en annan kvinnlig skribent hårresande. Du spekulerar vitt och brett utan vetskap om förhållanden eller om orsak och verkan. Din andra passus kan väl visa sig korrekt för många.    
  • Anonym (nje)
    En manlig man skrev 2021-10-19 14:41:17 följande:
    Ja, grattis då!

Har han en ny kvinna?

Varför blev det han från början? Och stod du ut länge?
    Han slappade av med tiden, och med barnen blev det alltmer tydligt hur lite han bidrog.

Stod ut alldeles för länge.

Han har haft flera genom åren, men ingen har stannat så länge. Verkar inte vara så poppis med en latmask som luktar illa. 
  • En manlig man
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 14:43:02 följande:

Jag försökte så länge få han att förstå att det behövs ändring men det såg han aldrig, och sen när jag blev uppvaktad av någon annan "var inte otrogen" men beslutade mig då att dra, då skulle allt ändras han skulle göra allt, sen när jag stod på mig så tog nävarna över.

Jag kan bara prata för mig själv och jo det var mannens fel, han hade så många chanser att rycka upp sitt sätt.

Bra att du avslutade.

Är du ihop med den som uppvaktade dig?
  • En manlig man
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 14:43:45 följande:

Kommer vara singel resten av livet så inga problem :)

Singel som helt själv eller ordnar du sexpartners på nätet när andan faller på. Beror ditt beslut på ditt ex?
  • Mandel
    En manlig man skrev 2021-10-19 14:45:37 följande:
    Hans nya kvinns låter ju som när du beskriver dig själv. Tror du inte risken finns att hon som du (och många andra) tappar lusten och blir bittra efter några år? Kan det vara så att kvinnor med sin omhändertagna sida skämmer bort männen men på det sättet på sikt förlorar på det?
    Det är mycket troligt att hon kanske tröttnar, men jag upplever det ändå som att han ändrat på sig och hade han varit mot mig och oss och familjen AB som jag nu upplever att han är så hade jag kanske inte lämnat honom. 

Sedan vet jag inte om man kan frånta en annan vuxen normalintelligent människan sin del av ansvaret genom att försöka skylla på att kvinnan ev skämt bort honom. 
    Att utnyttja en annan människa är aldrig okej oavsett om det är en partner hemma eller en kollega på jobbet eller en vän osv. 
    Och varför tar många män inte tag i ansvaret när de märker att kvinnorna tröttnar på dem? Varför ser de inte?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Jaget)
    En manlig man skrev 2021-10-19 14:58:55 följande:
    Bra att du avslutade.

Är du ihop med den som uppvaktade dig?
    Nej det enda han gjorde var att få mig att inse att jag klarar mig bäst själv utan män. 
    Har min Magic wand och den slår alla män ;)
  • En manlig man
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-19 14:54:57 följande:

"Tror du det beror på att de tappar intresset för dig?"

Anser din kommentar till en annan kvinnlig skribent hårresande. Du spekulerar vitt och brett utan vetskap om förhållanden eller om orsak och verkan. Din andra passus kan väl visa sig korrekt för många.    

Nu överdrev du väl lite iallafall. Jag har träffat kvinnor som är värdelösa i sängen. Helt tafatta och tycker det är äckligt att suga. Jag personligen skulle tröttna på sex då och tydligen många kvinnor här också då många har skrivit om hur mediokra deras män är i sängen. Men att en kvinna skriver så kanske är ok?
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-19 14:36:37 följande:
    Jag håller med om det du skriver men har faktiskt utgått från vad som skrivits här av kvinnor. Det är många som skrivit tydligt att de tycker det är mannens fel.
    Lever mig in i kvinnornas och männens upplevelser när de är autentiska. Däremot vet jag inte om tråden särskilt representativ överlag när stämningen "piskas upp" av somliga, många är lätt ledda. Det finns för övrigt skribenter som tydligt uttrycker det är kvinnans fel och lägger skulden där om lusten fallerar och förhållandet i förlängningen kraschar. Det är nyttigt att skifta perspektiv då och då, vet du.
  • En manlig man
    Anonym (nje) skrev 2021-10-19 14:57:50 följande:

Han slappade av med tiden, och med barnen blev det alltmer tydligt hur lite han bidrog.

Stod ut alldeles för länge.

Han har haft flera genom åren, men ingen har stannat så länge. Verkar inte vara så poppis med en latmask som luktar illa. 

Haha, ja så är det nog. Eller så upptäckte han att det är praktiskt att byta regelbundet då kvinnorna gillar att skämma bort i början och även vill knulla mycket i början.
  • En manlig man
    Mandel skrev 2021-10-19 15:00:59 följande:

Det är mycket troligt att hon kanske tröttnar, men jag upplever det ändå som att han ändrat på sig och hade han varit mot mig och oss och familjen AB som jag nu upplever att han är så hade jag kanske inte lämnat honom. 

Sedan vet jag inte om man kan frånta en annan vuxen normalintelligent människan sin del av ansvaret genom att försöka skylla på att kvinnan ev skämt bort honom. 

Att utnyttja en annan människa är aldrig okej oavsett om det är en partner hemma eller en kollega på jobbet eller en vän osv. 

Och varför tar många män inte tag i ansvaret när de märker att kvinnorna tröttnar på dem? Varför ser de inte?

Jag vet faktiskt inte. Jag funderar rätt ofta på det. Min kvinna gör i princip allt hemma. Men hon säger att hon vill det. Jag är mannen och hon kvinnan och enligt henne har vi olika roller. Det verkar som den typen av kvinnor faller för mig. Jag har även en kvinnlig arbetskamrat som har samma värderingar.

Kan man lits på kvinnor när de säger sånt?
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?